Desteklenmeyen bir internet tarayıcısı kullandığınızı fark ettik. TripAdvisor internet sitesi düzgün olarak görüntülenemeyebilir.
Aşağıdaki internet tarayıcılarını destekliyoruz:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
En uygun otel fiyatlarını mı görmek istiyorsunuz? O zaman doğru yerdesiniz. Sizin için 200’ü aşkın sitede arama yapıyoruz.

İçerik Bütünlüğü Politikası

İçerik Bütünlüğü Konusundaki Yaklaşımımız

TripAdvisor’da, üyelerin birbirlerinin seyahat yorumlarını okuyabileceği ve mükemmel seyahatlerini planlayıp rezervasyon yaptırabileceği bir topluluk oluşturduk. Bazen bazı kişiler hileli yorum göndererek sistemimizi aldatmaya çalıştığından, bu konudaki yaklaşımımızı, politikalarımızı ve hileli yorumları belirlemek, engellemek ve kaldırmak için attığımız adımları paylaşmamızın yararlı olacağını düşündük. Bu konudaki düşüncelerimiz aşağıdaki gibidir.

En iyi seyahat önerilerinin diğer gezginlerden geleceğine inanırız.

TripAdvisor’da üyelerimiz oteller, restoranlar ve gezilecek yerlerle ilgili tecrübelerini içeren yorumlar gönderebilirler. Geçen 15 yıl içinde, dünyanın her ülkesindeki üyelerimizden 200 milyondan fazla yorum ve fikir aldık.

Herkesin "yazma hakkı" olduğuna inanırız.

TripAdvisor seyahat topluluğunun çok zengin, değerli tecrübeleri vardır ve aylık 315 milyon kullanıcımızın her biri fikirlerini paylaşabileceğinden emin olmalıdır. Bir otelde kaldığınızda veya bir restoranda yemek yediğinizde, tecrübelerinizi başkalarıyla paylaşmak temel bir hakkınızdır. Oluşturduğumuz ve müşterilerin bu paylaşım hakkını kullanmasına yardımcı olan bu topluluktan büyük gurur duyuyoruz.

Sadece faturasını ödediğiniz yerlerdeki tecrübelerin değil, her tecrübenin değerli olduğuna inanıyoruz. Bir restoranda 12 kişilik bir parti veriyorsanız, tümünün bir şeyler söylemesi gerektiğine inanıyoruz. TripAdvisor’ı öne çıkaran yön de budur.

Kişisel tecrübelerin paylaşılması gerektiğine inandığımız için sitemizden bir yorum kaldırma konusunu da hafife almayız. Sansür yoluna giderek bir işletme sahibinin hoşuna gitmeyen yorumları kaldırmak daha kolay bir şey olabilirdi. Ama böyle bir durum varoluş amacımıza, gerçek tüketicilerin tecrübelerini paylaşma hakkına olan inancımıza aykırı olurdu.

Bu uygulama biçimini korumak için, yorum gönderimi ile ilgili politikamız bağımsız bir niteliktedir. TripAdvisor’a yorum gönderebilmeleri için yorumculardan kendi tecrübeleriyle ilgili yorum yazdıklarını onaylamalarını isteriz, üçüncü taraf doğrulamasını zorunlu tutmayız.

Herkesin aynı kurallara uyması gerektiğine inanırız. İşletmeler; yorumlarını, derecelendirmelerini veya sıralamalarını iyileştirme konusunda TripAdvisor’ı etkileyemezler.

TripAdvisor’a gönderilen içerikleri denetleme konusunda benzersiz bir süreç ve işletmelerin Popülerlik Göstergemizdeki günlük sıralamalarını hesaplamak için de özel algoritmalar kullanırız. Bu süreçler ve algoritmalar tüm içeriklere, şikayetlere ve işletmelere aynı şekilde uygulanır. Reklamımızı yapanlara veya başka kişilere ayrıcalıklı bir muamelede asla bulunulmamıştır ve bulunulmayacaktır. Büyük zincir otellerden küçük yürüyüş turlarına kadar tüm işletmelerle ilgili yorumların her biri aynı dikkatle incelenir.

Kurallara uymayan işletmelere cezai yaptırım uygulanır.

İşletmeler, tüketicilerin seyahat kararlarını vermeden önce büyük oranda yorumları dikkate aldıklarını bilirler. Ancak maalesef 15 yıllık geçmişimizde bazı ilkesiz işletmelerin daha fazla müşteri çekmek için insanları aldatmaya çalıştığı görülmüştür. “Aldatma” kelimesiyle, kendi işletmeleri için olumlu yorum yazmak ya da rakip işletmeler hakkında olumsuz yorum yazmak (veya kendi adlarına bunu yapacak kişileri bulmak) kastedilmektedir.

Bu tür faaliyetler hileli davranış kapsamına girmektedir. Hileli yorumlar yayınlamak TripAdvisor Kullanım Koşulları’na ve pek çok ülkede haksız rekabet ve/veya tüketici koruma yasalarına aykırıdır. Sitemizde yapılan hileli faaliyetleri belirleme ve engelleme işlemleri için büyük miktarda zaman, çaba ve para yatırımı yapmaktayız. Buna rağmen, günde 24 saat ve dakikada 80’den fazla yeni yorum dikkate aldığımızda, birkaç hileli yorumun belirli bir süre için sitemize sızabileceğinin farkındayız.

TripAdvisor hileli davranışları nasıl belirler ve engeller?

  • Platformumuzda normal yorumların nasıl göründüğünü ve yorum yazma biçimlerini öğrenme konusunda 15 yılı aşan tecrübemiz vardır. Hileli davranış faaliyetlerine özgü belirli ipuçlarını tanımada uzmanlığımız vardır.
  • Saat başı binlerce veri noktasını yakalar, kaydeder ve onları özel hile algılama sistemlerimize ekleriz.
  • Yayımlamadan önce denetim veya bütünlük sorunlarını tanımlamak için yorumları otomatik filtrelerden geçiririz. Bu işlem TripAdvisor’ın büyük miktarlarda veriyi hızlı ve eksiksiz biçimde incelemesine ve sınıflara ayırmasına olanak verir.
  • İçerikleri yönetmek, hileli davranışları belirlemek, engellemek ve kaldırmak için yedi ülkede çalışan 300’den fazla personelimiz vardır.
  • Yorumlar yayımlandıktan sonra, işletme sahiplerinin ve topluluk üyelerinin hileli olduğuna inandıkları içerikleri incelememiz için işaretlemesine izin veririz. Topluluğumuzdan ve işletme sahiplerinden gelen tüm raporlar İçerik Ekibi tarafından gözden geçirilir ve incelenir.
  • Sistemlerimizi atlatmaya çalışanları ortaya çıkarmak üzere, yorum yazmaları için adam tutmayı deneyen şirketlerle ve hileli yorum satın almaya çalışan işletme sahipleri ile etkin şekilde iletişime geçeriz.

TripAdvisor hileli davranışlara girdikleri tespit edilen işletmelere nasıl cezai yaptırım uygular?

  • Hileli yorumları engeller veya kaldırırız.
  • Belirlediğimiz hileli gönderimlerin her biri Popülerlik Göstergesi algoritmamızda ilgili işletmelerin sıralamasını olumsuz yönde etkiler.
  • Hileli davranışlarda bulunan işletmeler; Travellers' Choice Ödülleri ve Mükemmellik Sertifikası gibi tanınmayı sağlayıcı özel fırsatlardan yararlanamaz.
  • İşletmeler yararına hileli yorumlar yazarak şöhretlerini arttırmayı teklif eden kuruluşları sıkı şekilde takip ederiz. Bunları belirlediğimizde, yayımladıkları tüm hileli yorumları ifşa ederiz ve müşterilerine cezai yaptırım uygularız.

TripAdvisor’ın yorum sahtekârlığı yaptığı belirlenen bir işletmeye ait sitemizdeki girişi kaldırmadığını görmek sizi şaşırtabilir. Aslında bu tür işletmelerin istediği de girişlerinin kaldırılmasıdır, böylece tüketicilerin onlar hakkında araştırma yapma ve yorum yazma yolu kapanmış olur. Ancak tüketicilerin diğer TripAdvisor kullanıcılarının neler söylediklerini bilmeye hakkı olduğuna inanırız.

Son olarak, topluluğumuzun bilgilendirilmesinin de önemli olduğuna inanırız.

TripAdvisor’daki 200 milyondan fazla yorum ve fikir, her ay sitemizi kullanan 315 milyondan fazla gezgin dikkate alındığında, içeriklerimizi güncel ve yararlı halde tutmak için doğru adımları attığımızdan eminiz.

Ayrıntılı bilgi için…

FAQ Yorum Denetimi ve Hileli Davranış Algılanma ile ilgili Sık Sorulan Sorularımızı okuyun veya TripAdvisor Yardım Merkezi’ni ziyaret edin.