İçerik Bütünlüğü Konusuna Yaklaşımımız
Her gün, dünyanın dört bir köşesindeki gezginler, seyahat planlaması ve seyahate çıkma konusunda rehberlik etmesi için Tripadvisor’ı ziyaret ediyor. Platform, gücünü unutulmaz deneyimlere sahip olup zamanlarını bu deneyimlerini başka gezginlerle paylaşmak için harcayan gezginlerin cömertliğinden alıyor.
Yıllar içinde milyonlarca gezgin, ilk elden deneyimlerini gezgin yorumları şeklinde Tripadvisor’da paylaştı. Bu yorumlar, dünyanın her köşesindeki destinasyonlar ve işletmeler hakkında rehberlik ediyor. Bu nedenle, gezginlerin yorumların sağladığı bilgiler konusunda kendilerini güvende hissetmeleri son derece önemli. İşte bu nedenle, her yorumun bir dizi katı gönderim kuralına uygun olması gerekiyor. Bu kurallar, hangi yorumların Tripadvisor’da yayımlanıp hangilerinin yayımlanamayacağını belirler.
Peki ama bu kuralların ne olduğuna Tripadvisor nasıl karar veriyor? Ayrıca, yorumcuların bu kurallara uymalarını sağlamak için onları nasıl mecbur tutuyor?
Burada, gönderim kurallarımızı şekillendiren ilkeleri ve bu kurallara uyulduğuna emin olmak için attığımız adımları ayrıntılarıyla açıklıyoruz...
En iyi seyahat tavsiyelerinin başka gezginlerden geleceğine inanırız.
Tripadvisor’da üyelerimiz, dünyanın her köşesindeki oteller, restoranlar ve gezilecek yerlerle ilgili deneyimlerini içeren yorumlar gönderebilir. Son 20 yıl içinde, üyelerimizden dünyanın hemen her ülkesindeki yaklaşık 8 milyon işletme hakkında yüz milyonlarca yorum ve görüş aldık.
Herkesin “yorum yazma hakkı” olduğuna inanırız.
Tripadvisor seyahat topluluğu, faydalı seyahat deneyimleriyle doludur ve yüz milyonları bulan aylık kullanıcılarımızdan her birinin, görüşlerini paylaşma konusunda kendisine güvenmesi gerekir. Bir otelde konakladığınızda, bir restoranda yemek yediğinizde ya da gezilecek bir yeri ziyaret ettiğinizde, bu deneyiminizi başkalarıyla paylaşmak en doğal hakkınızdır. Gezginlerin bu haklarını kullanmasına yardımcı olan bu topluluğu yarattığımız için büyük gurur duyuyoruz.
Bu nedenle, bir yorumun sitede yayımlanmasının engellenmesi veya siteden kaldırılması kararını hafife almayız. Sansür uygulamak ve işletme sahiplerinin aynı fikirde olmadığı yorumları kaldırmak daha kolay olabilirdi. Ancak böyle bir durum, gerçek tüketicilerin deneyimlerini paylaşma hakkı olduğuna ilişkin inancımıza aykırı olur.
Her müşterinin önemli olduğuna inanırız.
Yalnızca faturayı ödeyen kişiler değil, her müşteri, deneyimlerini paylaşma hakkına sahiptir.
Bu yüzden, Tripadvisor’a yorum gönderebilmeleri için yorumculardan kendi tecrübeleriyle ilgili yorum yazdıklarını onaylamalarını şart koşmakla birlikte, makbuz veya satış belgesi sağlamalarını talep etmeyiz.
Herkesin oyunu aynı kurallara göre oynaması gerektiğine inanırız.
Yorumları ve Tripadvisor’a gönderilen içerikleri denetlemeye yönelik benzersiz süreçlerimizin yanı sıra, bir işletmenin Gezgin Sıralamamızdaki sıralamasını günlük olarak hesaplayan tescilli algoritmalarımız da mevcut. Bu süreçler ve algoritmalar tüm içeriklere, şikayetlere ve işletmelere aynı şekilde uygulanır. Yorumları denetlerken, reklamverenlerimize ya da bir başka kişiye asla ayrıcalıklı muamelede bulunmadık ve bundan sonra da bulunmayacağız.
Oyunu kuralına göre oynamayan işletmelerin cezalandırılması gerektiğine inanırız.
İşletmeler, gezginlerin seyahat rehberliği konusunda yorumlara güvendiğini biliyor. Maalesef, bu durumdan faydalanmak için hile yapmaya çalışacak küçük bir ilkesiz işletme grubunun, her zaman var olacağını biliyoruz. “Aldatma” kavramını, kendi işletmeleri veya rakipleri için yorumları veya sıralamaları haksızca veya dürüst olmayan bir şekilde etkilemeye yönelik her tür girişim olarak tanımlıyoruz.
Bu tür etkinlikler yorum sahtekârlığı kapsamına girer. Sahte veya dürüst olmayan yorumlar gönderme çabaları, Tripadvisor Kullanım Koşulları’nı ihlal etmenin ötesinde haksız rekabete yol açar ve bir çok ülkenin tüketiciyi koruma yasalarına aykırıdır. Sahtekârlık amaçlı etkinliklerin Tripadvisor platformuna ulaşmadan önce tespit edilmesi ve durdurulması amacıyla, gerek otomatik gerek insani yaklaşımlara çok büyük miktarda zaman, çaba ve kaynak yatırımı yaparız.
Tripadvisor sahte yorumları nasıl tespit ediyor ve engelliyor?
- Diğer sosyal platformların aksine, bir gezgin tarafından Tripadvisor’a gönderilen yorum, hemen sitede yayımlanmaz. Onun yerine, söz konusu yorum, yorum analiz sistemimiz tarafından değerlendirilir. Bu sistem; hangi yorumların yayınlanabileceğini, hangilerinin denetleme ekibimiz tarafından daha ileri seviyede değerlendirilmesi gerektiğini ve hangilerinin hemen engellenebileceğini belirler. Her yorumun için yapılan bu değerlendirme, genellikle 24 saatten kısa sürer.
- Yorum analiz sistemimiz, gönderilen her yorumla ilişkili binlerce veri noktasını yakalar ve bu bilgileri, Tripadvisor’daki diğer milyonlarca yorum, yorumcu ve işletme hakkında zaten bilgi sahibi olduğumuz veri noktalarıyla eşleştirir. Sistemimiz, çok büyük miktardaki verileri hızla ve kapsamlı şekilde filtrelemeyi, analiz etmeyi ve kategorilere ayırmayı mümkün kılar. Yorum davranışı kalıplarını işte bu şekilde tespit ederiz.
- Platformumuzdaki normal yorum davranışlarının nasıl bir görünüme sahip olma eğilimi taşıdığına ilişkin, yirmi yılı aşan bir deneyime sahibiz. Normal görünmeyen ve yorum sahtekârlığı girişimlerine işaret edebilecek kalıpları tespit etme konusunda uzmanız.
- Dünyanın her yerinde yorumları değerlendirmek, sahte olanları tespit etmek, engellemek ve kaldırmak için çalışan yüzlerce personelimiz var.
- Yorumlar yayımlandıktan sonra, işletmelerin ve gezginlerin içeriğin sahte olduğuna inanmaları hâlinde içeriği işaretlemesine ve bildirmesine olanak sağlarız. Tüm raporlar, gelişmiş teknolojimiz ve gönderim kurallarımızı ihlal eden yorumları kaldırmak için gerekli adımları atabilecek uzman ekibimiz tarafından değerlendirilip analiz edilir.
- Ayrıca sahte yorumları durdurmaya odaklanmış, yüksek nitelikli ve eğitimli bir inceleme ekibimiz de var. Bu ekip, diğer etkinliklerinin yanında, yorum “satmaya” çalışan şirketler/bireylerle beraber bu yorumları satın almaya çalışan işletmelerle öngörülerine göre etkileşime geçerek onları yakalıyor. Sürekli olarak öğreniyoruz.
Dolandırıcılar, yorum göndermek için kullandıkları yöntemleri sürekli geliştiriyor. Ama biz de kendimizi geliştiriyoruz. Sistemi aldatmaya çalışan kişilerin bir adım önünde yer alabilmek için her gün sistemimizi yeniliyor, güncelliyor ve iyileştiriyoruz.
Tripadvisor, yorum sahtekârlığı yapan işletmeleri nasıl cezalandırıyor?
- Sahte yorumları engeller veya kaldırırız.
- Sahtekârlık amaçlı olarak tanımladığımız her gönderim, yorum olarak yayımlanmış olsa da olmasa da, işletmenin Gezgin Puanları Sıralamamızdaki yeri üzerinde olumsuz etki yapar.
- Sorun yaratan işletmeleri, Travellers’ Choice Ödülleri gibi başarı ve ödül programlarımızdan çıkarabiliriz.
- İşletme yararına sahte yorumlar yazarak işletmenin itibarını artırmayı teklif eden şirketleri ve bireyleri sıkı şekilde takip ederiz. Bu sahtekârları yakaladığımızda, göndermiş oldukları tüm sahte yorumları engeller veya kaldırır, müşterilerini cezalandırır ve hatta bazı durumlarda savcıların onları hapse göndermesine yardımcı oluruz.
- Sürekli olarak kuralları ihlal etmeye çalışan işletmeler için, oyunu kuralına göre oynamadıkları konusunda gezginleri uyarmak amacıyla, işletmenin Tripadvisor kaydında kırmızı kart rozeti adını verdiğimiz bir uyarı bildirimi yayımlarız. Kuralları çiğneyen işletmelerin kayıtlarını kaldırmayız, çünkü çoğu zaman bu, ilkesiz işletme sahiplerinin tam olarak istediği şeydir. Bu işletmeler, gezginlerin, yorumların sağladığı şeffaflıktan faydalanmasını istemezler. Ama biz isteriz. Bu nedenle, açık oldukları ve müşteri kabul ettikleri takdirde işletmeler platformumuzda kayıtlı kalmayı sürdürür.
Son olarak, topluluğumuzun bilgi sahibi olmasının önemli olduğuna inanıyoruz.
Tripadvisor’daki yüz milyonlarca yorum ve görüş ile her ay sitemizi kullanan milyonlarca gezgin dikkate alındığında, içeriklerimizi güncel ve yararlı hâlde tutmak için doğru adımları attığımıza eminiz.