İşletme Sahipleri İçin İçerik Sahtekârlığı SSS


Kesinlikle! Konuklardan işletmeniz hakkında yorum yapmalarını istemek harika bir fikirdir. Bu, onların görüşlerine önem verdiğinizi ve işletmenizi geliştirdiğinizi gösterir.

Konuklarınıza yorum yazmalarını hatırlatmak için Yönetim Merkezi’ndeki kaynakları kullanabilirsiniz. Giriş yapın ve menüdeki Yorumlar sekmesini tıklayın, ardından Tripadvisor’da yorum yazmaları için son ziyaretçilere e-posta göndermek için Yorum Toplayıcısı’nı seçin. Yorum Toplayıcısı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz burada. İşletmenizin Yönetim Merkezi sayfasına erişmek için kayıtlı işletme sahibi olmanız gerekir. Kayıt olmak için şu adrese gidin: tripadvisor.com.tr/Owners ve talimatları izleyin.

Konuklara yorum yazmaları için herhangi bir teşvik sunamayacağınızı unutmayın. Konukların, evlerine döndüklerinde kendi bilgisayarlarından veya mobil cihazlarından yorumlarını göndermelerini de tavsiye ederiz.


Sahtekârlık cezasına yol açan ihlalin niteliğini sizinle paylaşabiliriz, ancak gizlilik gereklilikleri nedeniyle vakanın belirli ayrıntılarını tartışamayız.

Tripadvisor’ın dolandırıcılık tanımını öğrenmenizi ve personelinizle ve pazarlama ortaklarınızla Tripadvisor’daki etkinlikleri hakkında konuşmanızı önemle tavsiye ederiz. Durumunuzu açıklayabilecek bilgiler bulursanız lütfen şu adresten bizimle iletişime geçin: Yönetim Merkezi ve bize ayrıntıları sağlayın.


Bu e-postayı aldıysanız bunun nedeni, içerik bütünlüğü ekibimizin hesabınızda bazı şüpheli etkinlikler tespit etmesidir. Bu aşamada bu yalnızca bir uyarıdır ve TÜM personelinize (resepsiyon, F&B, bakım, temizlik, yöneticiler, yükleniciler vb.) dolandırıcılık kurallarımızı hatırlatmanız çok iyi bir fikirdir.

Ayrıca, otelinize herhangi bir ceza uygulanmasını önlemek için attığınız adımlar hakkında bilgi vermek üzere içerik bütünlüğü ekibiyle önceden iletişime geçmelisiniz. Bunun nasıl yapılacağına ilişkin talimatlar, "Tripadvisor'ın Resmi Bildirimi" e-postasında yer alacaktır.


Tripadvisor’ı ziyaret eden ziyaretçiler, sitenin kendilerine konaklama yerleri, hava yolu şirketleri, gezilecek yerler, restoranlar ve diğer mekânlar hakkında tarafsız yorumlar ve içerik sunmasını bekler. Bu içeriği kişisel deneyimlerini Tripadvisor topluluğuyla paylaşmak isteyen gezginler sağlar.

Tripadvisor, topladığı ve gezginlerden ve işletmelerden oluşan küresel topluluğuna sunduğu içeriğin doğruluğunu sağlama konusunda kararlıdır.

Bir gezgini yanıltma, etkileme veya onun kimliğine bürünme girişimleri sahtekârlık olarak kabul edilir ve cezaya tabidir. Bu, aşağıdakileri içerebilir ancak bunlarla sınırlı değildir:

Bir işletme sahibinin veya acentesinin, aşağıdakileri yaparak işletmenin itibarını artırma girişimleri:

  • Kendi işletmesi veya yorumu yazan tarafın sahibi olduğu, yönettiği veya mali çıkarı olduğu herhangi bir işletme için yorum yazmak.

  • Yorum göndermek için ücretli yorum şirketlerinden, pazarlama kuruluşlarından veya üçüncü taraflardan yararlanmak.

  • Bir rakibin veya konuğun kimliğine bürünme.

  • İşletmeleri hakkında yapılan yorumlar karşılığında indirimler, yükseltmeler veya herhangi bir özel muamele dâhil olmak üzere teşvikler sunmak.

  • Arkadaşlarınızdan veya akrabalarınızdan olumlu yorumlar yazmalarını istemek.

  • Konuklar adına yorum gönderme.

  • Yorum kartlarını kopyalamak ve bunları gezgin yorumu olarak göndermek.

  • Yalnızca olumlu bir deneyim yaşayan konuklardan seçici olarak (e-posta, anket veya başka yollarla) yorum isteme.

  • Tripadvisor’daki olumsuz bir yorumu kaldırmaları için gezginlere baskı yapmak.

  • Yorumları teşvik eden çalışanları ödüllendirmek için teşvikler sağlamak (örneğin, bir yorumda veya bir yarışmada belirli bir zaman dilimi içinde en fazla yorum alan bir yarışmada adı geçmektedir).

  • Konuklardan indirim veya teşvik karşılığında yorumlarını kaldırmalarını isteme.

  • Konukların deneyimleriyle ilgili olumsuz veya eleştirel yorumlar yayımlamalarını yasaklama veya caydırma.

Yorum veya başka türde içerikler göndererek rakiplere zarar verme girişimleri

  • İşletme sahipleri ve acenteleri, gerçek bir deneyim aktarıyor olsalar bile doğrudan rakipleri hakkında yorum YAZMAMALIDIR.


Taraflı olabilecek içerikleri bildirmek için lütfen gönderilen her yorumun altında bulunan "Yorumla ilgili sorun bildir" işaretini tıklayın. Şikayetiniz bildirildikten sonra 48 saat içinde şikayeti araştırır ve gerekli cezaları uygularız. Lütfen durumu anlamamıza yardımcı olabileceğini düşündüğünüz bilgileri raporunuza ekleyin. Sadık üyelerden oluşan muazzam topluluğumuzun yardımları için teşekkür ederiz.


Tripadvisor Popülerlik Endeksi, genel gezgin memnuniyetini belirlemek için gezgin puanlarını içerir. Otelleri yalnızca fiyata veya otel sınıfına göre sıralayan sitelerin aksine, Tripadvisor yorumlarının sayısı, kalitesi ve güncelliği gibi gezginlerin sizin gibi düşüncelerini dikkate almak için özel bir algoritma kullanırız.

Bir otelin size uygun olup olmadığını nasıl anlarsınız? Oda fiyatı bütçenize uygun olabilir ancak odalar temiz mi? Bulunduğunuz yer güvenli mi? Hizmet nasıl? Popülerlik Endeksi, bu gibi soruları kolayca yanıtlamanıza yardımcı olur ve sizi seyahatiniz için en uygun konaklama yerine yönlendirir.

Arama yaptığınızda oteller, Popülerlik Endeksimize göre hesaplanan kaliteye göre sıralanır. Bu, her zaman en iyi otellerin yeni ve tarafsız bir görünümüne bakmanızı sağlar.

Puanlarımız:

  • Saf: Tamamen organik. Hiçbir ücretli sonuç, sıralamaları etkilemez.

  • Taze: Sürekli olarak yeni bilgiler ekleyin.

  • Global: Dünyanın dört bir yanından gelen yorumları yansıtın.

  • Tarafsız: İyisiyle kötüsüyle!