Dubrovnik Hotel, Görünürlüğünü ve Rezervasyonlarını Arttırmak İçin Tripadvisor’ı Kullanıyor

Berkeley Hotel & Spa, son derece rekabetçi bir pazarda öne çıkmak için Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni nasıl kullanıyor?

Berkeley Hotel & Spa, Hırvatistan'ın Dubrovnik şehrinde bulunan 24 odalı bir aile işletmesi. Genel Müdür Katarina Elez, daha fazla gezgini, doğrudan işletmenin web sitesinden rezervasyon yaptırmaya teşvik etmek için Berkeley’in çevrimiçi ortamdaki varlığını geliştirmeye odaklanıyor. Elez'in, başarılı bir çevrimiçi pazarlama stratejisini nasıl hayata geçirdiğini öğrenin:

Tripadvisor Merceğinden

Berkeley Hotel ilk açıldığında, Elez, kısa bir süre içerisinde işletmeyi çevrimiçi ortamda pazarlamaya, özellikle de Tripadvisor’a yönelik çalışmalarına ağırlık vermesi gerektiğine karar verdi. "2007 yılındaki açılışımızdan bu yana Dubrovnik’te Tripadvisor’ı kullanan ilk otellerden biriydik" diye konuşmasına başlıyor Elez. "Her zaman, Tripadvisor’ı oldukça yoğun bir şekilde kullandık, gerçekten de Tripadvisor, işletmemizin karşısına çıkan en büyük şanslardan biri."

Çevrimiçi pazarlama faaliyetlerini Tripadvisor aracılığıyla yapmaya yönelik olan bu kararlılığı, Berkeley Hotel’e, bugün de çeşitli avantajlar kazandırmaya devam ediyor. Elez şöyle devam ediyor: "Tripadvisor’da en başından beri sağlam, sürekli bir varlığımız olduğu için destinasyonumuzda arama yapan gezginler için görünürlüğümüzü arttırabildik. Her zaman Dubrovnik’teki ilk 15 işletme içinde olduk."

Gezginler Önündeki Görünürlüğü En Üst Düzeye Çıkarmak

Pazarlama bütçeleri yüksek olan 5 yıldızlı otellerle dolu bir şehirde 3 yıldızlı küçük bir otelin yöneticisi olarak Elez, görünürlüğü en üst düzeye çıkartmak için pazarlama yatırımlarında akıllıca davranmak zorunda.

"Misafirlerimiz bize İngiltere, ABD, Avustralya gibi büyük pazarlardan geliyor" diyor Elez. "Elimizdeki bütçeyle, bu gezginlere ulaşmak ve onları etkilemek için AdWords gibi araçları kullanmanın gerçekten zor olduğunu gördük."

Elez, kısa bir süre önce, mevcut kanal yöneticisiyle uyumlu bir şekilde entegre olan gelişmiş bir web sitesine yatırım yaptı. Bu, tüm rezervasyon kaynaklarını takip etmesine ve onların nerelerden geldiğini değerlendirmesine olanak sağlıyor. Elez, çeşitli pazarlama araçlarını denedikten sonra, başarıyı Berkeley Hotel’in Tripadvisor’daki güçlü varlığından yararlanarak yakaladı.

İş Avantajı

Elez, web sitesine yönelik rezervasyon yönlendirmelerini arttırmanın bir yolunu aradığı için ocak ayında Berkeley Hotel’i İş Avantajı Öncelikli Erişim aboneliğine kaydettirdi.

"Yeni bir tadilattan çıktık ve yaptığımız yenilikleri gezginlere tanıtmak için Öncelikli Erişim aboneliğimizin Öykü Panosu ve Favori Fotoğraflar gibi özelliklerini kullanacağız" diyor Elez.

Ayrıca İş Avantajı’nın rezervasyonlar üzerindeki etkisini ölçmek için Özel Teklifler özelliğini kullanıyor.

"Bir Tripadvisor özel teklifi yayımlıyor ve getirisini dikkatle takip ediyoruz. Web sitemizden rezervasyon yaptıranların bundan bahsettiğini gördük, ayrıca bunlar OTA’lardan gelen rezervasyonlarda da görünüyor ve biz de sürecin bir aşamasında gezginlerin Tripadvisor sayfamıza geldiğini anlıyoruz."

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri

İş Avantajı’na üye olduktan sonra Berkeley Hotel, Tripadvisor Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni de kullanmaya başladı. Elez bu konuda şöyle diyor: "Tripadvisor’a gelen ziyaretçilerin, doğrudan rezervasyon yaptırma konusunda daha emin ve daha hazır olduğunu biliyoruz. Bu yüzden hedefimiz, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni kullanarak daha fazla müşterinin doğrudan web sitemizden rezervasyon yaptırmasını sağlamak, yoğun sezonda doluluk oranımızı ve günlük ortalama ücretleri arttırmak."

Dubrovnik, dünyada en fazla sezonluk iş yapan pazarlardan biri olduğundan, Elez; Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’nin yoğun sezondan önce de daha fazla ziyaretçi çekeceğini düşündü. Sezon dışında talep sınırlı olduğundan, Berkeley için, kaçırılan fırsatları telafi etmek pek mümkün değildir.

"Konuklar, rezervasyon yaptırmaya hazır hale gelince fiyat konusunda daha hassas oluyorlar. Fiyatlarımız, Dubrovnik’te pazarı elinde tutan 5 yıldızlı işletmelere göre daha düşük olduğundan, görünürlük düzeyimizi arttırmak, konukları 3 yıldızlı işletmemizi seçmeleri konusunda etkileyecek fırsatlar yaratıyor."

Sonuç mu?

"Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ile alınan tıklamalar için ücret ödeyip konukların doğrudan sayfamızdan rezervasyon yaptırmalarını sağlamak, kesinlikle çok ekonomik bir yol" diyor Elez. "Reklamımızın listenin üstünde görünmesi çok güzel. Özellikle pazarımızdaki rezervasyon yaptırma modelleri de dikkate alındığında, reklamların tekrarlanması çok önemli. Anında tıklamasalar bile, daha fazla insan bizi seçenek olarak hatırlayacaktır. Tıkladıklarında ise büyük ihtimalle rezervasyon yaptıracaklardır."

Elez çevrimiçi pazarlama stratejisinin temel bir unsuru olarak Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’nden yararlanmaya devam etmeyi düşünüyor. "Yatırımlarımıza uzun vadeli bakıyoruz. Önümüzdeki altı ay boyunca tıklanma sayılarını, web sitesi ziyaretçi sayısını ve Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’nden gelen onaylı doğrudan rezervasyon sayılarını izlemeye devam edeceğiz. Şimdiye kadar bu sezona ait rezervasyonlarımız oldukça fazlaydı" diyor Elez.

Tripadvisor’da daha fazla konuğu etkileyerek işletmenizi seçmelerini sağlayın

Tripadvisor’da daha fazla konuğu etkileyerek işletmenizi seçmelerini sağlayın

Son Güncelleme: 12 Mart 2018