İtalya'nın Sorrento Kentindeki Bu Otel, Doğrudan Rezervasyon Sayısını 40 Günde Nasıl %20 Arttırdı?

Grand Hotel Aminta'nın İşletme Sahibi, Genel Müdürü ve Pazarlama Strateji Uzmanı Gianfranco Acampora, Sorrento'daki butik otelinin pazarlama faaliyetleriyle ilgili en önemli ipuçlarını paylaşıyor

Kısa bir süre önce, ileri gelen otel işletmecilerinden ve pazarlama uzmanlarından olan ve aynı zamanda da İtalya'nın Sorrento kentinde bulunan Grand Hotel Aminta’nın işletme sahibi ve genel müdürü olan Gianfranco Acampora ile konuştuk. Bize dijital pazarlama alanında otellere yönelik en iyi uygulamalarla ilgili önemli bilgiler verdi:

Grand Hotel Aminta ve işletmedeki göreviniz hakkında bize biraz bilgi verir misiniz?

Sorrento’nun en büyük otellerinden biri olan Grand Hotel Aminta, Napoli Körfezi'ne bakan ve şehre hakim manzarası olan bir tepede kurulmuştur. Şu anda oteli kardeşimle birlikte işletiyoruz. Ben işin satış, pazarlama ve konuk kaydı kısımlarıyla ilgileniyorum.

Aminta’da sezonlar ve müşteri talebi hakkında biraz daha fazla bilgi verir misiniz?

Aminta, bölgedeki yıl boyu açık olan otellerden biri, ama aslında yazlık bir tatil köyü. Yoğunluk nisan ayında başlayıp ekime kadar devam ediyor. Kasım-mart ayları arasında ise daha az ziyaretçi oluyor... Elbette Sorrento’daki, muhteşem havai fişek gösterilerinin düzenlendiği Yılbaşı dönemi hariç.

Bugün müşterilerimizin büyük çoğunluğu İngiltere’den geliyor. Ayrıca Amerika kıtası ve Kanada’dan da gelenler var.

Yıllardır internetten otelinizin pazarlamasını yapıyorsunuz. Stratejinizle ve stratejinizin zaman içindeki gelişimiyle ilgili biraz daha bilgi verir misiniz?

Dijital pazarlama, her zaman ilgimi çekmiştir. Bunu sadece işim gereği yapmıyorum, bu benim için aynı zamanda bir hobi ve özel bir tutku. 1995’te, Sorrento’da web sitesi açan ilk işletmeydik. Otelimiz, organik aramalarda her zaman iyi sonuç alıyordu. Başka işletmeler de interneti kullanmaya başladıktan sonra rekabet avantajımızı korumak için arama motorlarını ve çevrimiçi seyahat acenteleri aracılığıyla reklam vermek gibi farklı yöntemleri de denemeye başladık.

Kısa bir süre içinde anladık ki arama motoru reklamlarıyla hedef müşteri kitlemize ulaşmak oldukça zordu.En iyi anahtar kelimeler için teklif veren çok sayıda rakip var ve ilk sırada görünmek gerçekten zor. Ancak Tripadvisor, çoğu zaman söz konusu anahtar kelimeler kullanılarak yapılan organik aramaların sonuçlarında en üst sıralarda görünüyor. Ayrıca konuklarımız çoğunlukla bizi Tripadvisor’da bulduklarını söylüyorlar. Bu nedenle biz de pazarlama faaliyetlerimizi daha çok bu sitede yapmaya odaklanacak şekilde bir strateji geliştirdik.

Konuklarınızın arama tarzları ile ilgili daha fazla bilgi verir misiniz?

Elbette, “Sorrento’da havuzlu otel” gibi arama ifadeleri için teklif veriyorduk. Konuklarımız, bugün, genellikle arama motorunda ilk olarak “Sorrento Otelleri” şeklinde arama yaptıklarını ancak çok fazla arama sonucu çıktığı için seçim yapmanın zor olduğunu söylüyorlar. Konuklarımız, ihtiyaçlarına uygun oteli bulmak için hemen Tripadvisor’a girip sitede daha ayrıntılı arama yapıyorlar. Tripadvisor, bir destinasyonda konukların otel, restoran gibi yerleri bulabildiği etkili bir arama motoruna dönüşüyor.

Özellikle Tripadvisor’la çalışırken uyguladığınız strateji nedir?

Tripadvisor, şu anda en etkili pazarlama aracımız. Örneğin, Aminta, yeni Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri işlevi sayesinde, Sorrento’yla ilgili arama sonuçlarının üstünde görünebiliyor. Bu bizim için çok önemli. Reklamlar ziyaretçi getiriyor ve bu ziyaretçiler, İş Avantajı bağlantılarımızı kullanarak bizimle doğrudan iletişime geçebiliyor. Bu şekilde bizimle doğrudan iletişim kurdukları veya web sitemizden rezervasyon yaptırdıkları için komisyon masrafımız da olmuyor.

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri işlevinin performansı nasıl?

Bu üründen çok memnunuz. Test etmeye devam ediyoruz ancak şimdiye kadar doğrudan rezervasyonlarda 40 günde %20 artış elde ettik. Bu araç muhteşem, kullanımı çok kolay, maliyeti de elde ettiğimiz yatırım getirisine kıyasla oldukça düşük. Ayrıca bu kanaldaki müşteriler daha fazla kazandırıyor, hem rezervasyon yaptırdıkları konaklama süreleri daha uzun hem de istedikleri odalar, ortalamanın üzerindeki oda tiplerinden.

İleride Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni kullanırken uygulayacağınız strateji ne olacak?

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’nde üç bütçe seçeneği var. İşletmenin dolu olduğu yoğun sezonda muhtemelen daha düşük bütçe seçeneğine geçeceğiz ama yine de bir kampanya yayımlamaya devam edeceğiz. İleri tarihli rezervasyonlar için gezginlerin bizi her zaman görmesini sağlamak çok önemli. Yılın geri kalanında, özellikle de ocak ve şubat aylarında, gezginler yaz için plan yapmaya başladığında işletmemize daha fazla müşteri çekmek için daha yüksek bütçeli bir seçenek kullanacağız.

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni kullanmayı düşünen diğer otel işletmecilerine neler söyleyebilirsiniz?

Kesinlikle denemeleri gereken bir araç. Kullanımı çok kolay. Anahtar kelime seçme veya teklif ayarlama gibi bir şey yok. Sadece günlük olarak harcamak istediğiniz bütçeyi seçmeniz yeterli.

Tripadvisor pazarlama çözümleri hakkında daha fazla bilgi edinin

Tripadvisor pazarlama çözümleri hakkında daha fazla bilgi edinin

Son Güncelleme: 22 Şubat 2018