Tripadvisor Insights

Dünyanın en büyük seyahat sitesinde, işinizi nasıl geliştireceğinize ilişkin güncel en iyi uygulamaları ve araştırma sonuçlarını edinin.

COVID-19: Tripadvisor’ın İş Ortakları İçin Kaynaklar

Popüler

İşletmenizi Tripadvisor'a Taşıyın

İşletmenizi Tripadvisor'a Taşıyın

Tripadvisor’da kaydolma ve yorum almaya başlama

 

Tripadvisor, milyonlarca gezginin, mükemmel seyahatlerini araştırmak ve planlamak için her ay ziyaret ettiği, dünyanın en büyük seyahat sitesidir. Konaklama yerleri, restoranlar ve gezilecek yerler, Tripadvisor’a ücretsiz olarak kaydolabilir. Tripadvisor’da olmak, işletmenizin daha geniş ve nitelikli kitleler tarafından görülmesini sağlar ve pek çok ücretsiz pazarlama aracına erişmenize olanak tanır. Oldukça kolay olan kaydolma işlemine hemen başlayın.

İşletmeniz nasıl kaydolabilir?

Bunun iki yolu vardır: İşletmenizin temsilcisi, kayıt talebinde bulunabilir ya da bir Tripadvisor kullanıcısı, işletmeniz hakkında yorum yazarak kaydı başlatabilir.

Kayıt talebinizden önce www.tripadvisor.com.tr/Owners adresine giderek işletmenizin bir gezgin tarafından Tripadvisor’a eklenip eklenmediğine bakın. Kutuya işletmenizin adını yazın. İşletmeniz, açılır listedeki sonuçlar arasında görünüyorsa daha önce bir gezgin tarafından kayıt açılmış demektir. Açılır listeden işletmenizi seçin, sonra “Kaydınızın Denetimini Alın” düğmesini tıklayarak işletmeyle bağlantılı olduğunuzu doğrulayın.

İşletmeniz zaten kaydedilmişse yeni bir kayıt oluşturmak yerine mevcut kaydın denetimini almanız gerekir. Tripadvisor, her işletme için sadece tek bir kayda izin verir. Kaydınızın denetiminin alınması ve Tripadvisor kaydınız ile yorumları yönetebileceğiniz Yönetim Merkezi’ne erişim hakkında daha fazla bilgi edinmek için Hızlı Başlangıç Rehberimize bakın.

Kayıt talebinde bulunun

İşletmeniz henüz Tripadvisor’da kayıtlı değilse açılır arama sonuçları içinde eşleşme olmayacaktır. Bu durumda, arama kutusu altındaki “Hemen kaydolun” bağlantısını tıklayın. Bu, sizi, işletmenizi kaydettirme talebinde bulunabileceğiniz bir sayfaya yönlendirecektir.

Başlamak için, işletmenizle ilgili farklı birkaç bilgi daha sağlamanız gerekir. Tripadvisor editörleri, bu bilgileri kullanarak işletmenizin kayıt kriterlerimize uygun olup olmadığını ve sitede işletmenize en uygun kategoriyi belirler. İşletmenizi doğru şekilde kaydedebilmemiz için talep formunu lütfen mümkün olduğunca ayrıntılı bir şekilde doldurun. Formun her bölümü ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için aşağıya bakın.

Bilgileriniz

İşletmeyle olan ilişkinizi doğrulamamıza yardımcı olur. Adınızı, işletmeyle olan bağlantınızı ve e-posta adresinizi belirtin.E-posta adresinizin doğru olduğuna emin olun, çünkü kaydınız Tripadvisor’da yayımlandıktan sonra size bir mesaj göndeririz. Daha sonra, ücretsiz araçlardan yararlanmak için işletmeyle olan bağınızı kaydedebilirsiniz.

İşletmenizin kayıt bilgileri

Bu aşamada, şirketinizin resmî adını ve adresini de içeren bilgiler sağlarsınız. Adresinizi yazdıktan sonra işaretleyiciyi haritada doğru konuma yerleştirin. İşletmenizin konumu, sitede seyahatlerini planlayan gezginlere harita üzerinde gösterilir.Şirketinizin web sitesini ve telefon numarasını da eklemeniz gerekir. 

Tripadvisor editörlerinin, sağladığınız bilgileri doğrulamak için web sitenizi veya bir ortağın web sitesini (bir turizm kurulu veya rezervasyon ortağı gibi) kullandığını unutmayın. Dolayısıyla, kayıt talebinizde ilettiğiniz bilgilerin web sitenizdekilerle ve diğer kaynaklardakilerle aynı olması çok önemlidir.

İşletme bilgileri

Ayrıca işletmenizin türü ile ilgili bazı ayrıntılı soruları da yanıtlamanız gerekmektedir. Bunlar, işletmenizi doğru kategoride ve olabildiğince alakalı bilgilerle görüntülememize yardımcı olur. İşletmenizin türüyle ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için aşağıdaki kategorilere bakın:

Konaklama Yerleri: Bir konaklama yerinin sahibi olarak işletmeniz, bulunduğunuz destinasyondaki Tripadvisor konaklama yerleri bölümüne kaydolur. İşletmenizi bu bölümde doğru kategoriye koyabilmemiz için de sağlamanız gereken belirli bilgiler vardır:

  • Toplam oda sayısı
  • Fiyat aralığı
  • Minimum konaklama koşulları
  • İşletmede personelinizin ve güvenlik biriminizin olup olmadığı
  • Oda temizliğinin dahil olup olmadığı
  • Resepsiyon personeliyle ilgili bilgi
  • Banyoların oda içinde olup olmadığı

Ayrıca işletmenizin ücretsiz kahvaltı, süit, tenis/golf, plaj/havuz kullanımı, spor salonu, internet erişimi vb. olanaklar sunup sunmadığına ilişkin ek bilgiler de sağlayabilirsiniz. Bu ayrıntılar, kaydınızın “Tesis Olanakları” kısmına eklenir ve gezginlerin, konaklama tesisinizden bekleyebileceği şeyleri öğrenmelerine olanak tanır. Bu özelliklerle birlikte resmî ve yerel sınıflandırmaları kullanarak işletmenizin Tripadvisor’da Oteller kategorisinde mi, Pansiyon/Konukevi kategorisinde mi yoksa Özel Konaklama Yerleri kategorisinde mi yer alacağını belirleriz.

Daha fazla bilgi edinmek için buradan konaklama yeri kaydıyla ilgili kurallarımızı okuyun.

Restoranlar: Restoran kayıtları, Tripadvisor’ın Restoranlar bölümünde görünür. Herkese açık bağımsız restoranlar kaydedilebilir. Restoranınızın kategorisi (örneğin masaya servis, kafe veya ayaküstü yemek), mutfağın türü, fiyatlar ve belirli özellikleri belirtmeniz istenir. Bunlar, kayıt sayfanızda görünür ve gezginlerin, restoranınızda yemek yeme konusunda karar vermesine yardımcı olur.

Buradan restoran kaydıyla ilgili kurallarımızı okuyun.

Restoranların Tripadvisor'dan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğiyle ilgili daha fazla bilgi edinmek ve öneriler almak için burayı tıklayın.

Gezilecek yerler: Gezilecek yerinizi en iyi tanımlayan kategoriyi seçmeniz gerekir. İşletmeniz, kayıtlı gezilecek yer türlerinden hiçbirine uymuyorsa “Diğer”i seçin.Ayrıca ziyaret süresi, fiyat bilgileri ve diğer özellikler (banyodaki özellikler, dolaplar vb.) ile ilgili ayrıntıları da belirtebilirsiniz.

İşletmenizin, Tripadvisor’ın Gezilecek Yerler bölümüne kaydedilebilmesi için resmî bir ada, adrese ve telefon numarasına sahip biçimde, yılın her zamanında ilgi çeken bir yer olması (sezonluk veya kısa dönemli olmaması) gerekir. Gezilecek yerin saatleri veya normal gidiş zamanları, planlanan gidiş konumlarıyla birlikte (birbirinden farklıysa), bir web sitesinde veya broşürde belirtilmelidir. Kendi tur organizasyonlarını yapan, şehrin resmî makamlarınca veya turizm mercileri tarafından tanınan, lisanslı ve bir web sitesi olan tur şirketleri, gezilecek yer olarak sınıflandırılabilir.

Daha fazla bilgi edinmek için buradan gezilecek yer kaydıyla ilgili kurallarımızı okuyun. 

İşletme açıklaması ekleyin

Açıklama, gezginlerin, işletmenizle ilgili daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olur. Açıklama, yerel dilinizde yazılmış olmalı; HTML kodlaması, telefon numaraları, web/e-posta adresleri veya TÜMÜ BÜYÜK HARFLİ metin içermemelidir. Konukların, sağladığınız önemli noktaları hemen görebilmesi ve karar verebilmesi için bu açıklamayı kısa tutmak gerekir.

Bir fotoğraf seçin

İşletmenizin bir fotoğrafını koymak, gezginler üzerinde bırakacağınız ilk izlenimin güçlü olmasına yardım eder. Bunu kayıt sayfanızda görüntüleriz. Fotoğrafın, en yaygın fotoğraf biçimi olan .jpg veya .gif biçiminde olması gerekir.Kenarlıklı, logolu veya 100 KB’tan büyük dosya içeren resimler kabul edilmez.

Kaydı gönderme

Eklediğiniz tüm bilgilerin doğru olduğuna emin olduktan sonra işletmenin temsilcisi olduğunuzu, verdiğiniz bilgilerin geçerli olduğunu ve sağladığınız resimleri yayımlama yetkinizin bulunduğunu doğrulamak için formun alt tarafındaki kutuyu işaretleyin. Daha sonra, işlemi tamamlamak üzere "Gönder" düğmesini tıklayın.

Sonraki adımlar

Siz kayıt talebinde bulunduktan sonra, Tripadvisor editörleri, bilgilerinizi doğrular ve işletmenizin, seçtiğiniz işletme türünün şartlarına uygun olduğunu onaylar. Bu işlem genellikle 5 iş günü sürer.

Özel başlangıç paketlerimizden yararlanarak konaklama yerinizde işleri arttırın Özel başlangıç paketlerimizden yararlanarak konaklama yerinizde işleri arttırın
  • 30 günlük ücretsiz deneme
  • 100 ABD dolarına kadar ücretsiz reklam fırsatı
  • Taahhüt gerekmez
 ...

Tripadvisor Yönetim Merkezi: Hızlı Başlangıç Rehberi

Tripadvisor Yönetim Merkezi: Hızlı Başlangıç Rehberi Çevrimiçi itibarınızın kontrolünü elinize alın. Dünyanın en büyük seyahat sitesinde işinizi geliştirin. Tripadvisor Yönetim Merkezi’ne kayıt olduğunuzda hepsi avucunuzun içinde.

Yönetim Merkezi, Tripadvisor kaydınızın herhangi bir yönü ve tüm yönleri için destinasyonunuzdur. Temel işletme bilgilerini güncellemekten fotoğraf yayımlamaya ve ölçümleri görmeye tüm işlemler için Yönetim Merkezi'ne gidebilirsiniz. Tüm kayıtlı ve doğrulanmış işletme sahipleri Yönetim Merkezi'ne erişebilir. Giriş yapmak için, www.tripadvisor.com.tr/Owners adresini ziyaret edin. Birden fazla işletmeyle bağlantınız varsa listeden, görüntülemek veya güncellemek istediğiniz işletmeyi seçin.

Yönetim Merkezi 101

İşte Tripadvisor Yönetim Merkezi'nde, en üstteki menüde gezinerek bulabileceğiniz en iyi beş şeyin bir listesi. Ana sayfaya genel bakış ve ortak Yönetim Merkezi görevlerine yönelik bir rehber için aşağıdaki makaleyi okuyun.

  • Kaydınızı Yönetin:"Kaydınızı Yönetin" menüsünü kullanarak fotoğraf ekleyebilir, işletme kaydı bilgilerini yönetebilir, tesis olanaklarını güncelleyebilir ve daha pek çok şey yapabilirsiniz.
  • Rezervasyon Alın:Konaklama yerleri, "Rezervasyon Alın" menüsünde, varsa İş Avantajı ve Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri aboneliklerini yönetmek için gereken bağlantıları bulacaklardır.
  • Pazarlama Araçları:"Pazarlama Araçları" menüsünde bulunan tanıtım araçları, ödüller, pencere öğeleri ve camekân çıkartmalarıyla potansiyel restoran müşterilerinin ve konukların dikkatini çekin.
  • Yorumlar:"Yorumlar" menüsünü kullanarak yorumlara yanıt verebilir, bir yorum hakkında bildirimde bulunabilir ve gezginlerin sorularını yanıtlayabilirsiniz.
  • Yardım ve Ayarlar:Tüm sorularınızın yanıtlarını alın. Fatura ve ödeme bilgilerinize erişin, e-posta tercihlerinizi güncelleyin ve kullanıcı erişimini yönetin. İşletme Sahipleri Forumu'na ve Yardım Merkezi'ne, buradaki "Yardım ve Ayarlar" menüsünden de erişilebilir.
Yönetim Merkezi ana sayfasına genel bakış...

Tripadvisor Ana Fotoğrafınızla İlgili Kurallar

Tripadvisor Ana Fotoğrafınızla İlgili Kurallar Gezginlerde güçlü bir ilk izlenim oluşturmak için sadece bir şansınız vardır. Ana fotoğrafınızı sizin için otomatik olarak seçen gelişmiş teknolojimizden yararlanarak bu fırsatı iyi değerlendirin veya kendiniz seçmek istiyorsanız ipuçlarımızı takip edin.

Ana fotoğrafınız, gezginlerin işletmenizle ilgili olarak göreceği ilk resimdir. Bu fotoğraf, arama sonuçlarında ana resminiz olarak, fotoğraf şeridinizde de ilk resim olarak görünecektir. İyi seçilmiş bir ana fotoğrafın, kalacakları yeri seçme aşamasındaki gezginleri ikna edebilecek güce sahip olduğunu biliyoruz. Zaten gezginlerin %79'u, konaklama yeri için rezervasyon yapmayı düşünürken, çevrimiçi sayfadaki fotoğraf ve videoları dikkate aldıklarını söylemektedir.*

Fotoğraflar, gezginler ve işletme sahipleri için son derece önemli bir işleve sahip olduğundan, biz de fotoğraflara yönelik makine öğrenimi teknolojimize önemli oranda zaman ve kaynak ayırdık. Bu teknoloji, işletme sahiplerinin kendi başlarına kaliteli bir ana fotoğraf seçerken çoğu zaman hissettiği baskıyı hafifletmek için ana fotoğraf seçimini onların yerine otomatik olarak yapar.

Otomatik seçimde, bir işletme kaydına ilişkin mevcut en iyi ana fotoğrafı seçmek için Tripadvisor'daki fotoğrafların kalitesini ve konusunu analiz eden gelişmiş bir teknoloji kullanılır. Teknolojimiz, bir fotoğrafın görüntü çözünürlüğü ve yönü gibi fiziksel özellikleri ile birlikte fotoğrafın ana konusunu (fotoğrafın iç mekanda mı yoksa dış mekanda mı çekildiği, fotoğrafta insan görüntüsü olup olmadığı, tesiste sunulan olanaklar vb.) dikkate alır. Şu ana kadarki kullanıcı testleri bu yaklaşımın işe yaradığını göstermiştir. Otomatik olarak seçilen resimler bulanık olmayıp yüksek çözünürlüklüdür ve yatak odalarıyla yüzme havuzlarının görüntülerinin daha ön planda olduğu (gezginlerin ve banyoların görüntüleri yerine) resimlerdir.

Bu yeni yaklaşım, işletme sahiplerinin fotoğrafları manuel olarak seçerken meylettikleri kişisel bakışı ortadan kaldıracak verilerden yararlanır ve kalacakları bir sonraki yeri arayan gezginler için fotoğrafların optimize edilmesini sağlar. Bununla birlikte ana fotoğrafınızı manuel olarak seçmeyi (ve otomatik seçim özelliğini devre dışı bırakmayı) tercih ederseniz bunu Yönetim Merkezi'nden yapabilirsiniz. Ana fotoğraf seçimiyle ilgili aşağıdaki talimatları ve en iyi uygulamaları okuyun.

Ana fotoğrafınızı manuel olarak değiştirme
  1. Yönetim Merkezi'ne giriş yapın
  2. Sayfanın üst tarafındaki "Profil" menüsünden "Multimedya Araçları"nı tıklayın
  3. Sonra soldaki "Ana Fotoğraf" sekmesini tıklayın
  4. "Manuel: Kendi tercihiniz olan ana fotoğrafı seçin" seçeneğini tıklayın
  5. Sunulan seçenekler arasından kullanmak istediğiniz ana fotoğrafı seçin
  6. Yeni ana fotoğrafın ön izlemesini gördükten sonra seçiminizden memnunsanız sayfanın üst tarafındaki "Gönder" düğmesini tıklayın

Not: Ana fotoğraf değişikliğinin sayfanızda görünmesi 3-5 iş gününü bulabilir. Siz seçtikten sonra fotoğraf, işlenir ve Multimedya Araçları'nda, isteğin beklemede olduğunu belirten bir not ve tarih damgasıyla birlikte görünür.

Ana fotoğrafınızla ilgili gerekenler
  • İşletmenizin en iyi özelliklerini sergileyin. Ana fotoğrafınız, işletmenizin sunduğu en iyi imkanları yansıtmalıdır. İşletmenizin benzersiz özelliklerini öne çıkaran bir fotoğraf seçin. Bu, binanızın tarihi cephesinin, şık lobinizin veya işletmenizde görülen eşsiz manzaraların yer aldığı bir fotoğraf olabilir. Ana fotoğrafınızda, işletmenizi benzersiz kılan özellikleri ön plana çıkararak gezginlere gösterin.
  • İyi aydınlatma koşulları altında çekilmiş, net resimler seçin. Karanlık ve/veya bulanık resimler kullanmaktan kaçının. Bu resimler, Tripadvisor'da görünecekleri yere göre yeniden boyutlandırılacaktır. Dolayısıyla bunların, mobil cihazlarda küçük resim de olsa masaüstünde tam ekran resim de olsa her boyutta kolay görüntülenebilmesi önemlidir.
  • Sezon değiştikçe ana fotoğrafınızı da değiştirin. Gezginler, ilk geldikleri günden itibaren işletmenizde kendi fotoğraflarını çekmek isterler. Gezginlerin rezervasyon yaptığı sezonla ilgili bir ana fotoğraf seçin. Örneğin, kış tatili yaklaşıyorsa sıcak şömine ortamınızı veya kışa uygun dekorasyonu vurgulayan bir fotoğraf seçin.
  • İnsan ve manzara resimleri seçmekten kaçının. Personel, diğer gezginler veya bölgenizin genel manzaralarıyla ilgili fotoğraflar yerine, işletmenizin veya bulunduğu konumun fotoğrafları gezginler için daha yararlıdır.
  • Dilerseniz Tripadvisor makine öğrenimi işlevinden de yararlanabilirsiniz. Bu işlevi etkinleştirdiğinizde, sizin için uygun fotoğrafı otomatik olarak biz seçeriz. Ana fotoğrafı her defasında el ile seçme derdinden kurtulmak için bu işi teknolojimize devredin. "Ana fotoğrafı otomatik seç" seçeneğini devre dışı bırakmazsanız mevcut en iyi fotoğrafı ana fotoğrafınız olarak otomatik şekilde seçeriz.
Fotoğraflarınızın başarı durumunu takip edin...

Tripadvisor Popülerlik Sıralaması: Temel Unsurlar ve İyileştirme

Tripadvisor Popülerlik Sıralaması: Temel Unsurlar ve İyileştirme Tripadvisor Popülerlik Sıralaması hakkında daha fazla bilgi edinin ve işletmenizin performansını arttırmak için ipuçlarından yararlanın. Tripadvisor Popülerlik Sıralaması, kullanıcı yorumlarını esas alır ve bulunduğunuz coğrafyadaki diğer işletmelere göre olan konumunuzu yansıtır. İlk sıraya ne kadar yakın olursanız bölgenizde arama yapan kullanıcıların işletmenizi görme olasılığı yükseleceğinden, Popülerlik Sıralamanız önemli bir role sahiptir. Popülerlik Sıralamanızı etkileyen üç temel unsur ve iyileştirme için yapmanız gerekenler şunlardır: Yorumların Kalitesi Baloncuk puanlarının yüksek olması, Popülerlik Sıralamanızı olumlu yönde etkiler. İşletmeniz hakkındaki tüm bilgilerin güncel olduğundan ve fotoğrafların işletmenizi doğru şekilde yansıttığından emin olun. Böylece konukları, varışlarından önce bilgilendirerek işletmeniz hakkında doğru beklentiler edinmelerini sağlayın. Konaklamaları sırasında konukların beklentilerini karşılayarak veya bu beklentilerin üzerinde bir deneyim sunarak olumlu yorumlar almaya devam edin. Yorumların Sayısı...

Tripadvisor Popülerlik Sıralaması Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Tripadvisor Popülerlik Sıralaması Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey Gerek Tripadvisor Popülerlik Sıralaması algoritmasına ilişkin gerekse konaklama yerlerini, gezilecek yerleri ve restoranları sıralamak için bu algoritmanın nasıl kullanıldığına ve zaman içinde nasıl geliştiğine ilişkin tüm merak ettiklerinizi öğrenin. Popülerlik Sıralaması nasıl çalışır? Popülerlik Sıralaması’nda, bir işletmenin kullanıcılardan aldığı yorumların kalitesi, güncelliği ve sayısı ile o yorumların zaman içindeki tutarlılığı esas alınmaktadır. Kalite Kullanıcıların, yorumların bir parçası olarak verdiği baloncuk puanları, her işletmede sunulan deneyimin kalitesini sıralamak için kullanılır. Diğer tüm unsurları eşit olan ancak baloncuk puanı daha yüksek olan (5 baloncuk puanı üzerinden) bir işletme, baloncuk puanı daha düşük olan işletmelere kıyasla daha yukarıda yer alır. Güncellik...

Need help? Start here.

Need help? Start here. How to address our most common customer support inquiries

Common questions about Tripadvisor Listings

Common Review and Management Response questions

Common questions about Tripadvisor Features and the Management Center

Common questions about Tripadvisor fraud policies

Need more help?

Submit a request for support:

  1. Log in to the Management Center
  2. Find the "Contact Tripadvisor" box on the right side of the page
  3. Click the "Get online help" link
  4. Complete the form for your request

We'll be happy to assist you with your inquiry!

Son Güncelleme: 15 Eylül 2017

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ile Nasıl Daha Fazla Doğrudan Rezervasyon Çekilir?

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ile Nasıl Daha Fazla Doğrudan Rezervasyon Çekilir? Doğrudan otellerin web sitelerinden rezervasyon yaptırma alışkanlığına sahip gezginlerin %74’ü, seyahat planlamalarının bir aşamasında Tripadvisor’ı ziyaret ediyor.1 Bu gezginlerden daha fazlasının sizin konaklama yerinizi tercih etmesini nasıl sağlayacağınızı öğrenin.

Yaklaşık 1.000 kadar otel işletmecisi, kısa süre önce katıldıkları bir ankette, işletmelerine gelen doğrudan rezervasyon sayısını arttırma konusunda karşılaştıkları en büyük zorlukları belirtti. En sık karşılaşılan iki zorluktan biri, işletmelerinin gösterimini ve görünürlüğünü arttırmak, diğeri ise OTA’larla rekabet etmek.2

Çoğu otel işletmecisi için, doğrudan rezervasyonların yüksek öncelik taşıdığını biliyoruz. Bu yüzden, doğrudan işletmenizin rezervasyon kanalına daha fazla gezgin çekmenize yardımcı olmak üzere bir Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri seçeneği ekledik.

Bu seçeneği işaretlediğinizde, doğrudan fiyatınız, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri reklam biriminde tek başına görünür. Gezginler reklamınızı tıkladıklarında, kaydınızın fiyat karşılaştırma kutusunda kendilerine gösterilen tek teklif, doğrudan fiyatınız olur.

İlk kurulum aşamasında size adım adım rehberlik edecek talimatları görmek için www.tripadvisor.com.tr/AdsManager adresini ziyaret edin. Kampanyanızın ayarlanması ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için okumaya devam edin.

Not: Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri sayesinde çekilen ziyaretçi sayısından bağımsız olarak, doğrudan fiyatınızın kaydınızın sayfasında organik şekilde görünmesini isterseniz Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’nde doğrudan rezervasyonlar seçeneğini belirlemeden önce TripConnectTM Tıklama Başına Maliyet ayarını yapmış olmanız gerekir. Daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

1. Adım: İşletme hedefinizi seçin

Bu aşamada, işletme hedefinizi belirlemek amacıyla “Doğrudan rezervasyonları arttırmak” seçeneğini işaretleyin. Bu hedef seçildiğinde, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri reklam biriminde tek teklif olarak doğrudan rezervasyon kanalınız gösterilir.

2. Adım: Bağlantı ortağınızı doğrulayın

Fiyat ve rezervasyon durumu bilgilerinizin Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri reklam biriminde gösterilmesi için, onaylı bir bağlantı ortağıyla çalışmanız gerekir. İlk olarak bağlantı ortağınızı seçin ve ortağınızın sağladığı fiyatları ve rezervasyon durumunu doğrulayın. Ardından, gösterilen tarihler için bilgilerin envanterinizdeki bilgilerle tam olarak uyuşup uyuşmadığını teyit edin.

Daha sonra, rezervasyon sayfanızın desteklediği dilleri seçmeniz ve her dil için Tripadvisor’ın, kullanıcıları doğru sayfaya yönlendirdiğine emin olmanız gerekir. Her sayfadaki adın, adresin ve diğer tüm bilgilerin işletmenizin bilgileriyle uyuştuğuna emin olun.

Bu adımda herhangi bir sorun yaşarsanız aşağıdaki faydalı püf noktaları bölümüne bakın.

3. Adım: Devre dışı bırakma tarihlerini planlayın (isteğe bağlı)

Rezervasyon durumunuz müsait değilse Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri reklamlarınız gösterilmez. Ayrıca reklamlarınızın görünmesini istemediğiniz başka tarihler de varsa onları da “devre dışı bırakma tarihleri” işlevinden yararlanarak belirtebilirsiniz. Örneğin; muhtemelen dolu olacağınızı bildiğiniz bir tatil dönemi yaklaşırken o zaman dilimini, devre dışı bırakılacak şekilde ayarlamak isteyebilirsiniz. Tüm hafta sonlarını, tüm hafta aralarını ya da belirli tarihleri devre dışı bırakabilirsiniz.

4. Adım: Bütçenizi belirleyin

Bu adımda, kampanyanız için aylık maksimum bütçenizi belirleyin. Almak istediğiniz tıklama sayısına göre üç farklı aylık bütçe seçeneği veya kendi özel bütçenizi oluşturabilme olanağı sunarız. Unutmayın; işletme hedefiniz “doğrudan rezervasyonları arttırmak” olarak belirlendiği takdirde, yalnızca, gezginler kaydınızın veya doğrudan rezervasyon web sitenizin bağlantısını tıkladığı durumda sizden ödeme alınırken gösterimler için ödeme alınmaz.

...

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ve TripConnect Tıklama Başına Maliyet, Birlikte Nasıl Çalışır?

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ve TripConnect Tıklama Başına Maliyet, Birlikte Nasıl Çalışır? Doğrudan rezervasyon sayınızı en üst düzeye çıkarmak için TripConnect™ Tıklama Başına Maliyet ve Sponsorlu Reklam Yerleştirmelerinin ayarlanmasına yönelik rehberiniz

TripConnect Tıklama Başına Maliyet (TBM) sayesinde, Tripadvisor kaydınızın fiyat karşılaştırma kutusunda fiyatlarınızı ve rezervasyon durumunuzu paylaşabilirsiniz. Fiyatınızı tıklayan gezginler, rezervasyonu tamamlamak üzere rezervasyon motorunuza bağlanır. TripConnect TBM ile Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ni bir araya getirdiğiniz zaman gezginler kaydınızı tıkladıklarında, doğrudan rezervasyon fiyatınız, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri reklamınızda ve fiyat karşılaştırma kutunuzda tek başına görünecektir.

Gezginlerin doğrudan fiyatınızı yalnızca reklamlarınızda görmesini sağlayacak basitleştirilmiş bir ayar için TripConnect TBM abonesi olmadan Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri’ne üye olabilirsiniz. Daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Fiyatlarınızı paylaşın: TripConnect TBM’yi ayarlayın

TripConnect TBM’yi ayarlamak için www.tripadvisor.com.tr/CostPerClick adresine gidin. Burada, ayarlama işlemi boyunca size rehberlik edecek adım adım talimat alırsınız. Daha fazla ayrıntılı bilgi için okumaya devam edin.

1. Adım: Onaylı bir bağlantı ortağı seçin

TripConnect TBM, her bir gezginin sorgusuna özel olarak, fiyat ve rezervasyon durumu bilgilerini göstermek üzere bağlantı ortağınız ile birlikte çalışır. Üye olabilmek için, onaylı bir iş ortağıyla çalışmanız gerekir. Bağlantı ortağınızın durumunu buradan kontrol edebilirsiniz.

Herhangi bir bağlantı ortağıyla çalışmıyorsanız TripConnect TBM onaylı olanları görmek için buraya bakın. Bir iş ortağının onay süreci henüz tamamlanmamışsa söz konusu rezervasyon motoru, TripConnect TBM hizmetlerini sağlayamaz. Bu durumda, TripConnect TBM hizmetinin ne zaman sunulacağını öğrenmek için bağlantı ortağıyla iletişime geçin.

2. Adım: Fiyatlarınızı ve rezervasyon durumunuzu onaylayın

Bir bağlantı ortağı seçtikten sonra bağlantı ortağınızın sağladığı fiyat ve rezervasyon durumu bilgilerini doğrulayın. Gösterilen tarihler için bilgilerin envanterinizdeki bilgilerle tam olarak uyuşup uyuşmadığını teyit edin. Bu adımda herhangi bir sorun yaşarsanız yardım almak üzere bağlantı ortağınızla iletişime geçin.

3. Adım: Rezervasyon sayfanızı doğrulayın

Daha sonra, rezervasyon sayfanızın desteklediği dilleri seçmeniz ve her dil için Tripadvisor’ın, kullanıcıları doğru sayfaya yönlendirdiğine emin olmanız gerekir. Her sayfadaki adın, adresin ve diğer tüm bilgilerin işletmenizin bilgileriyle uyuştuğuna emin olun. Bu adımda herhangi bir sorun yaşarsanız yardım almak üzere bağlantı ortağınızla iletişime geçin.

...

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri İçin Pazar Bazlı Fiyatlandırma

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri İçin Pazar Bazlı Fiyatlandırma Pazar koşullarının, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri tıklama başına maliyet fiyatınızı nasıl etkilediği ile ilgili daha fazla bilgi edinin Günümüzde dünyanın çeşitli bölgelerindeki birçok pazar, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri tıklama envanterlerini düzenli olarak tamamen tüketirken diğer pazarların elinde harcanması gereken envanter kalıyor. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri kampanyaları, arz talebi dengelemeye yardımcı olmak için artık pazar bazlı fiyatlandırmaya geçmiş bulunuyor.

Pazar bazlı fiyatlandırma nedir?

Pazar bazlı fiyatlandırma, tıklama başına maliyet (TBM) fiyatınızın mevcut pazar durumunu yansıtacak şekilde dalgalanmalar gösterebileceği anlamına gelir. Pazar durumuna; bölgenizdeki aktif reklamverenlerin sayısı, döviz kurları ve mevcut tıklama envanteri de dâhildir.

Kampanyam için ödediğim TBM fiyatlarını nasıl görebilirim?

Yönetim Merkezi’nin “Fatura ve Ödemeler” bölümündeki faturalarınızı görüntüleyerek ortalama TBM’nizi öğrenebilirsiniz. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri faturanızda gösterilen “Birim Fiyat”, fatura dönemi boyunca ödediğiniz ortalama TBM’dir.

Bu değişiklik, yeni Şartlar ve Koşulları kabul etmem gerektiği anlamına mı geliyor?

Evet. Fatura yetkilisinin; Tripadvisor Kullanım Koşullarımızın, Gizlilik Politikamızın, ayrıca İş Avantajı ve Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri Şartlar ve Koşullarımızın en son sürümlerini kabul etmesi gerekecektir.

Daha fazla ödemem mi gerekecek?

Bu değişiklik, gezginlerin arama yaptıkları destinasyonlar arasında nispeten daha popüler olanlarda devam eden kampanyalar için TBM fiyatlarının artabileceği, buna karşılık daha az talep alan bölgelerdeki kampanyaların TBM fiyatlarının azalabileceği anlamına gelir. TBM fiyatlarınız değişse de belirlenmiş maksimum aylık bütçenizin değişmeyeceğine ve aylık kampanya harcamanızın söz konusu bütçe tutarını aşmayacağına emin olabilirsiniz.

TBM fiyatımda haftadan haftaya önemli oranda değişiklik olmayacağını nasıl garanti ediyorsunuz?

Genellikle pazarlar haftadan haftaya önemli oranda değişiklik göstermez. Mevsimsellik veya döviz kurları nedeniyle normalden fazla hareketliliğin yaşandığı durumlarda TBM’lerin büyük oranda değişmesini önlemek üzere belirlenmiş sınırlar vardır.

...

Daha Fazla Doğrudan Rezervasyon Çekmek İçin TripConnect™ TBM Kampanyalarını Kullanma

Daha Fazla Doğrudan Rezervasyon Çekmek İçin TripConnect™ TBM Kampanyalarını Kullanma Tripadvisor’da Tıklama Başına Maliyet yöntemiyle reklam vermek, bağımsız işletmenizin rekabet etmesine nasıl yardımcı olur?

Giriş: TripConnect™ TBM Kampanyalarıyla Tanışın

Şimdiye kadar, Tripadvisor’daki otel fiyatı ve rezervasyon durumu aramalarında görünme olanağı, sadece Çevrimiçi Seyahat Acenteleri ile büyük otel zincirlerine sunuluyordu. Ancak TripConnect Tıklama Başına Maliyet (TBM) Kampanyalarının kullanıma sunulmasıyla birlikte, bağımsız işletmelerin de kendi Tripadvisor kayıtlarındaki fiyat karşılaştırma kutusunda görünmek üzere teklif vermelerine olanak sağlandı.

Daha fazla doğrudan rezervasyon çekmek istiyorsanız gezginlerin rezervasyon kararlarını vermeden önce baktıkları bu sonuçlarda görünmeniz oldukça önem taşıyor. Tek yapmanız gereken, TripConnect TBM’ye üye olmak. Kullanmaya başlamak için sadece 15 dakika ayırmanız yeterli.

Kullanmaya Başlama

Nasıl işliyor?

TripConnect TBM’yi, fiyat karşılaştırma kutusunda görünmek üzere teklif vermek için kullanacaksınız. Gezginler, döndürülen sonuçlarda bağlantınızı tıkladığında, işlemi tamamlamak üzere doğrudan rezervasyon sayfanıza yönlendirilir. Teklifiniz, bu nitelikli müşteri adayı için ne kadar ödeme yapmak istediğinizi gösterir. Yalnızca gezginler bağlantınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz.

Teklifiniz, diğerlerinin verdiği tekliflere dayalı olarak fiyat karşılaştırma kutusunda nerede görüneceğinizi belirler. En iyi teklifi veren ilk iki veya üç işletmenin bağlantıları en iyi yerleşimleri elde edecektir. İlk 3 konum arasında görünürseniz bağlantınızda ayrıca bir “Resmî Site” simgesi bulunur. Böylece gezginler, söz konusu fiyatın işletmenin kendisi tarafından teklif edildiğini bilir. Arama sırasında minimum teklif tutarını karşılayan diğer teklif verenler, bu üç ana reklamın altındaki metin bağlantılarında görünür.

Doğrudan rezervasyon fiyatınızın, hem reklamınızdaki hem de kaydınızdaki fiyat karşılaştırma kutusunda daima en üst sıraya, diğer dağıtım ortaklarınızın üzerine yerleştirilmesini mi istiyorsunuz? Daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Not: En iyi ilk üç konumdan birinde “Rezervasyon yaptırın Tripadvisor” bağlantısı görünebilir. Bu, sizin veya dağıtım ortalarınızdan birinin TripConnect Anlık Rezervasyon hizmetine dâhil olduğu anlamına gelir. Diğer bir deyişle bu durum TBM teklif verme süreciyle bağlantılı değildir. Daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Nelere ihtiyacınız var?

TripConnect TBM, her bir gezginin sorgusuna özel olarak, fiyat ve rezervasyon durumu bilgilerini göstermek üzere internet rezervasyon motorunuz ile birlikte çalışır. Üye olabilmek için onaylanmış bir internet rezervasyon motoruyla çalışmanız gerekir. İnternet rezervasyon motorunuzun durumunu buradan kontrol edebilirsiniz.

İnternet rezervasyon motorunuz yok mu?

Herhangi bir internet rezervasyon motoruyla çalışmıyorsanız TripConnect TBM tarafından onaylanmış olanları görmek için buraya bakın. Bir rezervasyon motorunun onay süreci henüz tamamlanmamışsa söz konusu rezervasyon motoru, TripConnect TBM hizmetlerini sağlayamaz. Bu durumda, TripConnect TBM hizmetinin sunulup sunulmayacağını öğrenmek için internet rezervasyon motorunuzdan bir temsilciyle iletişime geçin.

Kampanya oluşturma

...

TripConnect™ TBM kampanyalarınızdan en ileri seviyede yararlanma

TripConnect™ TBM kampanyalarınızdan en ileri seviyede yararlanma TripConnect Tıklama Başına Maliyet (TBM) kampanyalarını yönetmek için basit stratejiler

TripConnect, bağımsız oteller ve pansiyonlar için güçlü bir dönüşüm fırsatıdır. TripConnect, Tripadvisor’daki fiyat karşılaştırma kutusunda, yanında “Resmî Site” logosuyla birlikte görünmeniz için TBM teklifleri vermenize olanak tanır.

Bu rehberde bulunan teklif verme stratejileri ve kampanya yönetimi ile ilgili püf noktaları, işletmenizin TripConnect TBM performansını optimize etmenize yardımcı olabilir. Not: Devam etmeden önce kurulum rehberindeki adımları tamamlamanızı öneririz.

Teklif verme stratejileri

TripConnect TBM, fiyat karşılaştırma kutusunda yer almak için teklif vermeyi gerektirir. Teklifiniz, diğerlerinin verdiği tekliflere dayalı olarak nerede görüneceğinizi belirler. Aşağıda, hem çevrimiçi seyahat acenteleriyle ilişkisi olan hem de olmayan işletmeler için göz önünde bulundurulması gereken bazı stratejileri bulabilirsiniz.

Diğerlerine karşı teklif verme

Çevrimiçi seyahat acenteleriyle çalışıyorsanız işletmenizin fiyat karşılaştırma kutusunda zaten bu iş ortaklarının bağlantıları olacaktır.

...

Bir İspanyol Otel İşletmesi, Marka Değişikliği Stratejisinde Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor?

Bir İspanyol Otel İşletmesi, Marka Değişikliği Stratejisinde Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor? Selenta'nın, daha fazla ziyaretçi çekmek ve otelin çevrimiçi itibarını hızla yükseltmek için SOFIA Hotel'in görünürlüğünü nasıl en üst seviyeye çıkardığına bakın.

Selenta Group, çeşitli İspanyol şehirlerinde dokuz işletme yönetiyor. SOFIA Hotel'in, görünürlüğünü ve çektiği ziyaretçi sayısını arttırmak için Tripadvisor'dan nasıl yararlandığını öğrenmek üzere Selenta'nın Çevrimiçi Ziyaretçi Trafiği Müdürü olan Silvia Sutter ile görüştük.

Marka değişikliği stratejisinin bir parçası olarak Tripadvisor'dan yararlanmak

Selenta'nın işletmelerinin marka değişikliği, geçen yıl başlayan, planlamasının ve hazırlığının aylarca sürdüğü büyük bir projeydi. Sutter, "Şirketi dönüştürdük ve markamızı tümüyle değiştirdik. Şu anda ise işletmelerimizi lüks ve üst düzey işletmeler olarak konumlandırmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diyor.

Hedefleri neydi? Dokuz işletmenin tümünün görünürlüğünü ve çektiği ziyaretçi sayısını arttırmak. Sutter şöyle diyor: "Pazarımızı genişletmek ve daha fazla ABD'li gezgine ulaşmak istiyoruz. Çünkü konuklarımızın büyük bölümü, geleneksel olarak İspanya ve Birleşik Krallık'tan geliyor".

Selenta'nın yakın bir zamanda yenilenen bir işletmesi olan SOFIA Hotel'in yeniden açılışını pazarlamak için Sutter,Tripadvisor'dan yararlanmış. "Tripadvisor, önemli bir pazarlama kanalı çünkü bu ziyaretçi kaynağı, hem genel performansımızı hem de Tripadvisor'dan gelen gezginleri müşteriye dönüştürme ihtimalimizi yükseltiyor" diyor. "Yalnızca gerçekleştirdiğimiz tadilatları duyurmak için değil, aynı zamanda konuk beklentilerini de yeni baştan belirlemek için SOFIA'nın Tripadvisor'daki kayıt sayfasını yeni adımız, fotoğraflarımız ve diğer bilgilerle güncelledik".

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nden yararlanarak görünürlüğü arttırmak

Barselona'nın rekabetçi pazarında SOFIA'nın görünürlüğünü arttırmak için Sutter, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nden yararlanıyor. Sutter, "SOFIA'nın görünürlüğünü ve marka farkındalığını arttırmak için Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni denemeye karar verdik. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nin sağladığı ek görünürlük, işletmeyi Barselona'da kalacak yer arayan daha fazla gezginin önüne çıkartıyor" diyor.

SOFIA'nın görünürlüğü ve çektiği ziyaretçi sayısı arttı. Sutter, "Sonuçlar şahane: SOFIA açısından Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri o kadar başarılı oldu ki şu anda Selenta'nın dokuz işletmesinin her biri, görünürlüğünü arttırmak üzere kampanya yayımlıyor" diyor. "Bu reklamlar, her bir işletme için 6 hafta içinde yüksek düzeyde hedeflenmiş gezginlere yönelik ortalama 50.000'i aşkın görüntülenme sağladı."

Bu görünürlüğün karşılığını da alıyorlar: Sutter, "SOFIA'nın web sitesine daha fazla sayıda ziyaretçi çektik. Böylece sonradan müşteriye dönüşen bağlantılar oluşturduk. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ne başladığımızdan bu yana, SOFIA'nın rezervasyon yönlendirmeleri arttı" şeklinde devam ediyor.

SOFIA'nın çevrimiçi itibar döngüsü de hızlanmış. Sutter, "Görünürlüğündeki artış, SOFIA'nın çevrimiçi itibar döngüsünü de hızla başlattı. Bu da SOFIA'nın Barselona'daki kalınacak yerler içindeki sıralamada ilk %10'un arasında yer almasına yardımcı oldu" diyor. "SOFIA'da konaklayan konukların sayısı arttıkça bu konuklar yorum yazıyor ve fotoğraf gönderiyorlar; böylece işletmemizi seçmeleri için potansiyel konuklara ilham verme döngüsünü yeniden başlatıyorlar".

Sutter, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni tüm yıl boyunca sürdürmeyi planlıyor. Sutter, "Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri sayesinde müşteriye dönüşüm sayısı artmaya devam ederse marka değişikliğimiz ilerledikçe reklamlarımıza da sürekli devam edeceğiz. Reklamlar, işletmelerimizi yeniden konumlandırmam, web sitelerimize daha fazla ziyaretçi çekmem ve daha fazla rezervasyon almam konusunda bana yardımcı oldu" diyor.

Son Güncelleme: 10 Aralık 2018

Tripadvisor Yorum Kurallarında COVID-19 Sebebiyle Yapılan Değişiklikler Neler?

Tripadvisor Yorum Kurallarında COVID-19 Sebebiyle Yapılan Değişiklikler Neler?Bu benzeri görülmemiş dönemde, platformumuzun sorumlu bir tutumla kullanılmasını sağlamak için ilave adımlar atıyoruz ​

Size yardımcı olmaya hazırız

COVID-19 pandemisi, seyahat ve konuk ağırlama sektörlerinde hem kısa hem de uzun vadeli etkilere yol açıyor. Birçok işletme sahibinin bu eşi görülmemiş zorlukların üstesinden en iyi şekilde nasıl geleceğine karar vermeye çalıştığını biliyor ve onların bu endişelerine hak veriyoruz.

Lütfen işletme sahipleri için kullanıma sunduğumuz kaynaklar hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

İşletmem neden hâlâ yorum alıyor?

Küresel salgın nedeniyle birçok işletmenin müşteri sayısında önemli bir düşüş yaşadığını veya kapılarını tamamen kapatmak zorunda kaldığını biliyoruz. İşletmeniz geçici olarak kapanmış olsa bile müşterileriniz, deneyimin gönderim tarihinden önceki 12 ay içerisinde yaşanmış olması koşuluyla işletmenizde yaşadıkları veya işletmeniz ile ilgili konuk deneyimleri hakkında yorum göndermeye devam edebilir. Ayrıca siz de bu yorumlara, işletmenizdeki son durumla ilgili en güncel bilgileri paylaşmanızı sağlayacak Yönetim Yanıtları gönderebilir ve gerekirse Yönetim Merkezi aracılığıyla herhangi bir yorumu bildirebilirsiniz.

Şu anda, müşterilerin konuk deneyimlerini; işletmelerin de aslen orada neler olup bittiğine dair yanıtlarını paylaşabilecekleri bir platform sunmanın her zamankinden daha önemli olduğuna inanıyoruz. Yorumlar ve o yorumlarla birlikte görülecek olan yanıtlar, şeffaflık sağlar ve ister büyük ister küçük olsun tüm işletmeler için eşit şartlarda rekabet ortamı oluşturur. Ayrıca, sürekli olarak mükemmel değer ve yüksek hizmet standartları sunan konuk ağırlama sektöründeki işletmeler için son derece güçlü bir pazarlama aracı görevi görebilir.

Bu süre boyunca, yorumları denetleme konusunda 20 yılı aşkın süredir edindiğimiz deneyimden yararlanmaya devam edeceğiz. Ekiplerimiz uzaktan çalışsa bile sistemimiz ve denetleme süreçlerimiz, işlevini eksiksiz olarak yerine getirmeye devam ediyor.

Tüm yorum gönderimleri, yorum analiz sistemimiz tarafından kontrol edilir ve sorunlu içerikler, normal süreçlerimize göre daha ileri düzeyde inceleme yapılması için içerik uzmanı ekibimize yönlendirilir. Yorum analiz sistemimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Yorum kurallarında ne tür değişiklikler oluyor?

COVID-19 salgınıyla ilgili gelişmelere göre yorum kurallarımızda ve denetim prosedürlerimizde bir dizi ayarlama yapıyoruz. Bu değişiklikler, üyelerimizin, Tripadvisor platformunu sorumlu bir tutumla kullanmasını sağlamayı amaçlıyor:

  • Yorumlarda COVID-19’dan söz edildiğinde her bir yorumu tek tek değerlendiriyoruz. COVID-19 veya koronavirüsten bahseden tüm yorum içerikleri, otomatik olarak içerik uzmanı ekibimize yönlendirilir ve ardından ekip, söz konusu içeriğin sitede yayımlanmaya uygun olup olmadığına karar verir. Bu tür değerlendirmelerin sonuçlanma süresinin normalden daha uzun olabileceğini lütfen unutmayın.
  • İnsanları resmî kuralları veya kısıtlamaları göz ardı etmeye teşvik eden tüm içerikleri kaldırırız
  • İnsanları tıbbi yardım alma veya test yaptırma taleplerinden vazgeçirecek ya da güvenilir olmayan tıbbi tavsiyelerin veya yanlış bilgilendirmelerin tanıtımını yapan tüm içerikleri kaldırırız
  • Herhangi bir işletmeyi şu anda kapalı olduğu için eleştiren yorumları kaldırırız
  • COVID-19 virüsünü “Çin virüsü” veya “Wuhan virüsü” olarak adlandıran ırksal açıdan duyarsız içerikleri yasaklıyoruz. Tüm ulusların ve insanların birlikte hareket etmelerini gerektiren küresel bir salgın (pandemi) sırasında bu tür ifadeler, gereksiz şekilde ayrıştırıcıdır ve böyle bir terminolojinin kullanıldığı tüm yorumlar veya forum gönderileri kaldırılır. Virüsün adının geçtiği yorumlarda Dünya Sağlık Örgütü’nün resmi terminolojisi (koronavirüs veya COVID-19 gibi) kullanılmalıdır.
Son Güncelleme: 10 Nisan 2020

Haksız Yorumlarla İlgili Olarak Tripadvisor Ne Yapıyor?

Haksız Yorumlarla İlgili Olarak Tripadvisor Ne Yapıyor? İşletme sahipleri ve işletmelerin müşterileri bize sık sık, haksız ve kötü amaçlı yorumlar konusunda ne yaptığımızı soruyor. Yaklaşımımız şöyle...

Yorumlar tarafsız ve dürüst oldukları sürece son derece faydalıdır. Müşterilere yararı açısından bakıldığında yorumlar; harika deneyimler, hizmet ve değer sunan işletmeleri öne çıkarır. İşletme sahiplerine yararı açısından bakıldığında ise; işletmelerine yeni müşteriler çekmelerine yardımcı olurken; işletmelerinin iyi olduğu ve geliştirebileceği özellikler konusunda son derece faydalı görüşler sağlar.

Haksız ve kötü amaçlı yorumlarınsa tam aksi bir etkisi vardır: Potansiyel müşterileri yanıltır ve işletmenin itibarına haksız yere zarar verebilirler.

Kabaca, haksız bir yorumun ortaya çıkabileceği iki farklı senaryo vardır:

  • Birinci senaryo: Yorumu gönderen kişinin taraflı olduğu (taraflılığı nasıl tespit ettiğimiz konusunda daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın) ya da hakkında yorum yaptığı işletmede bizzat deneyim sahibi olmadığı yorumlar.  Biz bunları Sahte Yorumlar olarak adlandırıyoruz.
  • İkinci senaryo: Yorumu gönderen kişinin gerçekten işletmeyle ilgili kişisel bir deneyimi olduğu ve işletmeyle herhangi bir bağı olmadığı için tarafsız olduğu bilinen, ancak yapılan yorumlara işletme tarafından itiraz edilen durumlar.  Biz bunları İhtilaflı Yorumlar olarak adlandırıyoruz.

Bu ayrım önemli, çünkü yorumlara yapılan itirazları ele alış biçimimizi belirliyor. Yorum ihtilafları, bir işletmenin, bir yorumun kurallarımızı ihlal ettiğini düşündüğünü bildirmesiyle oluşur. İşletme böyle bir yorum bildirdiğinde, bunun bir "Sahte Yorum" mu yoksa "İhtilaflı Yorum" mu olduğunu belirler ve ona göre hareket ederiz.

O zaman Tripadvisor, "Sahte Yorum"ların sitede yayımlanmasını nasıl engelliyor?

Sahte yorumların Tripadvisor'da yeri yoktur. Bu yorumların sitede yayımlanmalarını engellemek için oldukça sıkı çalışıyoruz.

Öncelikle, tüm yorumların mutlaka uyması gereken bir dizi gönderim kuralımız var. Bu kurallar, yorumların mümkün olduğunca konuyla ilgili ve yararlı olmalarını sağlamak için belirlendi. Yorum kurallarımızla ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Bu kurallara uyulmasını sağlamak için, akıllı teknolojiler ve sadece bu konuda çalışan uzman moderatörlerden oluşan karma bir yapı kullanıyoruz.

Tripadvisor'a gönderilen her yorum için teknoloji devreye giriyor. Bir yorum, sitede yayımlanmadan önce, her yönünü değerlendiren yüzlerce otomatik kontrolden geçmek zorundadır. Bu kontrollere takip sistemimiz adını veriyoruz.

Sistem, bir yorumun ya sitede yayımlanmasına izin verir ya yayımlanmasına engel olur ya da sahte olduğu şüphesiyle incelenmesi için denetim ekibimize gönderir.

Bir yorum yayımlanmış olsa bile, söz konusu yorumun kurallarımıza uymadığını düşünen herhangi bir kişi, bildirim araçlarımızı kullanarak denetim ekibimiz tarafından incelenmesi için talepte bulunabilir. Yorum incelenmesine yönelik taleplerin miktarı çok düşük olduğu halde (yorumların %1'inden azı bize bildirilir) bu bildirimler bizim için son derece yararlıdır ve kurallarımızı herkes için uygulayabilmemize yardımcı olmaktadır. İşletme sahipleri, yorumları (ücretsiz olarak erişilebilen) Yönetim Merkezi aracılığıyla bildirebilirken gezginler, yorum bildirimlerini her yorumun altında yer alan bayrak simgesini tıklayarak kolayca yapabilirler.

Farklı sahte yorum türleri ve bunları nasıl yakaladığımızla ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Takip sistemimizin çalışma biçimi hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Tripadvisor, "İhtilaflı Yorumlar"ı nasıl ele alıyor?

Tripadvisor yorumlarının %99'undan fazlasına itiraz edilmese de bir yoruma itiraz edildiğinde, bunun taraflar için ciddi bir durum olduğunun farkındayız. İhtilaflı bir yorumun, söz konusu işletme hakkında dürüst bir eleştiri olup olmadığına karar vermek çok önemli bir sorumluluk olduğundan, bu konuyu mümkün olduğunca hassas ve adil bir biçimde ele almaya çalışırız.

Çünkü müşterilerin fikirleri özneldir. Servisin hızlı mı yavaş mı olduğu, yemeğin lezzetli mi yavan mı olduğu, fiyatın makul mü yoksa pahalı mı olduğu gibi konular, müşterinin beklentilerine göre değişir.

Her gezginin, söz konusu deneyimden beklentilerine dayanan fikirlerini, ister iyi olsun ister kötü, belirtme hakkı olduğuna inanıyoruz.

Diğer yandan, bir işletme sahibi ya da personel için, gönderilen bir yorumda haksız biçimde eleştirilmenin ne kadar moral bozucu olduğunu da biliyoruz.

Bu nedenle her işletme, bildirim araçlarımızı kullanarak, haklarında yapılan bir yoruma itiraz edebilir. Bu durumda, "İhtilaflı Yorumlar", denetim ekibimiz tarafından değerlendirilerek kurallara uygun olup olmadıkları ve buna göre siteden kaldırılıp kaldırılmayacakları belirlenir.

Denetim ekibimiz, yorumun kurallara uygun olduğuna karar verirse yorum, sitede yer almaya devam eder. Bu durumda bile, işletmenin, İhtilaflı Yorumun etkisini azaltmak için yapabileceği şeyler vardır. Örneğin, olayın kendi gözlerinden nasıl gerçekleştiğini anlatan bir yanıt gönderebilirler. Aslına bakarsanız biz, sadece müşterilerin fikirlerini ifade etme hakkı bulunduğunu değil, işletmelerin de yanıt hakkı olduğunu savunuyoruz. Bu özelliğe de Yönetim Yanıtı adını veriyoruz.

Bir işletmenin İhtilaflı Yorumlara yanıt verme yolları konusunda daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Takip sistemimizin sahte yorumları yakalama yöntemleri konusunda daha fazla bilgi edinmek için bu videoyu izleyin.

...

2019 Tripadvisor Yorum Şeffaflık Raporu

2019 Tripadvisor Yorum Şeffaflık Raporu%100,

potansiyel sorunların ve sahtekârlığın belirlenebilmesi amacıyla Tripadvisor yorumlarının, gelişmiş denetim kontrollerinden geçirilme oranıdır.

66 milyon,

2018 yılında tüm dünyada gönderilen yorum sayısıdır

%2,1,

2018 yılında gönderilen yorumların içinde sahte olduğu belirlenen kısmın oranıdır

İlk kez açıklanan Tripadvisor Yorum Şeffaflık Raporu, Tripadvisor’ın yorumlara yönelik denetim sürecine ve sahtekârlığa karşı mücadele amacıyla kullandığı gelişmiş yöntemlere dair daha önce hiç açıklanmamış bilgileri içeriyor.

Raporda şu hususlar öne çıkıyor:

  • Kaldırılan veya engellenen yorumların sayısı
  • İşletme sahipleri ve gezginler tarafından Tripadvisor’a bildirilen yorumların sayısı, bu bildirimlerin değerlendirilme hızı ve sonucun ne yönde olduğu
  • Platformu hedefleyen sahte yorumların hacmi
  • Daha da fazlası.
[formidable...

Tripadvisor, Sahte Yorumları Nasıl Yakalıyor?

Tripadvisor, Sahte Yorumları Nasıl Yakalıyor? Burada size, sahte yorumların üç farklı türünü ve Tripadvisor'ın, teknoloji ile dedektiflik yöntemini bir arada kullanarak sahte yorumların siteye erişmesini nasıl engellediğini anlatacağız.

Yorum sitelerinin, sahte yorum göndermeye çalışanları tanımlama ve bunlara karşı gerekli önlemleri alma sorumluluğu vardır. Bu, bizim çok ciddiye aldığımız bir sorumluluk ve bu nedenle Tripadvisor, on yıldan uzun süredir sahte yorumları yakalamak için yeni teknolojiye ve uzman araştırmacılardan oluşan bir ekibe yatırım yapmakta.

Sahte Yorum, taraflı olan ya da yorum yazdıkları işletmeyle ilgili bizzat deneyim sahibi olmayan kişilerin yazdığı yorumlar olarak tanımlanmaktadır. Sahte Yorumların, İhtilaflı Yorumlardan farklı olduğunu unutmayın. İhtilaflı Yorumlarda, işletmeyle herhangi bir bağı olmayan bir müşteri, yaşadığı deneyimi paylaşmıştır ancak işletme buna itiraz etmektedir. İhtilaflı Yorumlara yaklaşımımız konusunda daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Sahte Yorumlar genellikle şu üç kategoriden biri şeklinde ortaya çıkar: Olumlu ve Taraflı Yorumlar; Olumsuz ve Taraflı Yorumlar ya da Ücret Karşılığında Yazdırılan Yorumlar.

Olumlu ve Taraflı Yorumlar

Olumlu ve taraflı yorumlar; işletme ile bağlantısı olan bir kişinin, işletme hakkında olumlu görüş bildirmeye kalkıştığı yorumlardır. Bu kişi; işletme sahibi, bir çalışan, bir arkadaş, hatta bir akraba olabilir. Buna Yorum Şişirme adını veriyoruz.

Bu tarz yorumların, yorumcunun söz konusu işletme ile kişisel bağı ve menfaat ilişkisi nedeniyle, müşterilerin yaşayacağı deneyim konusunda objektif bir bilgi içermesi pek mümkün değildir.

Olumlu ve taraflı yorumlar, işletmelerin yorum yazmaları için müşterilerine bedava yemek ya da indirim benzeri teşvikler sunduğu durumlarda da ortaya çıkabilir. Yorum teşviklerine izin vermeme nedenlerimiz konusunda daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Olumlu ve taraflı yorumları, takip sistemimiz sayesinde yakalayabiliyoruz. Söz konusu sistem; arkadaşlar, aile üyeleri veya personelin bir işletme hakkında yorum göndermeye çalıştığına işaret edebilecek kalıplar ve çevrimiçi izleri tespit ediyor. Ayrıca, seyahat topluluğumuzu, yorum karşılığı teşvik unsurları teklif eden işletmeleri bize bildirmeleri yönünde teşvik ediyoruz. Daha sonra ekibimiz, bu bildirimleri inceliyor ve olumlu yorumlarını bu şekilde arttırmaya çalışırken yakalanan işletmeler hakkında işlem yapıyor.

Olumsuz ve Taraflı Yorumlar

Olumsuz ve taraflı yorumlar; herhangi bir kişinin, bir işletmenin sıralamadaki yerini haksızca aşağıya düşürmek veya işletmeyi bir şekilde uygunsuz biçimde itibarsızlaştırmak amacıyla, kasıtlı olarak kötü niyetli bir yorumda bulunmasıdır. Buna Yorum Vandalizmi adını veriyoruz.

Çoğu olumsuz ve taraflı yorum, şu iki kaynaktan birinden gelir: Ya rakip bir kurumla bağlantılı kişiler ya da gerçeğe aykırı olumsuz yorumlar gönderme tehdidiyle işletmeye şantaj yapmaya çalışan kişiler.

Bu tür yorumları yakalamak için kullandığımız çok çeşitli yöntemler vardır.

Olumlu ve taraflı yorumlara benzer biçimde, takip sistemimiz, yorumcunun rakip kurumlarla bağlantısının olup olmadığını gösterebilecek yorumcu özelliklerini tespit edebilir. İzlerini saklamaya çalışsalar bile bu kişilerce yapılan yorumlar, gerçek müşterilerin yorumlarında görmeyi beklediğimiz kalıplara uymayacaktır. Sistemimiz bunu tespit ederek bir inceleme başlatabilir.

Ayrıca, işletme sahiplerinin, indirim veya avanta elde etmek amacıyla kendilerini kötü yorumlar yazmakla tehdit edenleri bildirmek için kullanabilecekleri bir aracımız da var. Tehditlerin derhal bildirilmesi, ekibimizin, tehdit eden kişinin yorum göndermesini engellemesine yardımcı olur. Bunun yöntemini öğrenmek için burayı tıklayın.

Ücret Karşılığında Yazdırılan Yorumlar

Bir işletmenin, bilerek veya farkında olmadan, olumlu yorumlar yoluyla Tripadvisor sıralamasındaki yerini iyileştirmek için bir kişi veya şirketle anlaşmasıdır. Buna Yorum Optimizasyonu adını veriyoruz.

Ücret karşılığında yazdırılan yorumları yakalamak için hem takip sistemimizden (şüpheli yorum etkinliklerini belirlemek için) hem de özel olarak oluşturulmuş inceleme ekibimizden (bu yorumları satmaya çalışan şirketleri ve bireyleri takip etmek için) yararlanıyoruz.

Öyle ki; ekibimizin çabaları sayesinde Tripadvisor, ücret karşılığında yorum yazan dünya çapında altmışın üzerinde şirketin faaliyetlerini durdurmayı başardı.

Ücret karşılığında yorum yazan firmaları yakalamanın farklı yöntemleri konusunda daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

...

Tripadvisor, Bir Yorumun Taraflı Olup Olmadığını Nasıl Belirliyor?

Tripadvisor, Bir Yorumun Taraflı Olup Olmadığını Nasıl Belirliyor?

Yorum yazan kişi bir otel veya restoranı ziyaret etmiş olsa bile, yorumu taraflı olduğu takdirde kurallarımızı ihlal etmiş olur. Aşağıda, bir yorumun taraflı olduğunu düşündürebilecek bazı senaryolar verilmiştir...

Yorumların faydalı ve doğru olabilmesi için, gerçek ve tarafsız müşteri deneyimlerine dayanmaları gerekir. Demek istediğimiz; kişilerin yorum bırakmak için, kendi kişisel deneyimlerini dürüstçe aktarmak dışında başka bir art niyeti olmaması gerekir. İster olumlu olsun ister olumsuz, gerçekle ilgisi olmayan yorumlar; taraflı, dolayısıyla da Tripadvisor kurallarına aykırı olarak değerlendirilir.

İşte, taraflı yorumlara yol açabilecek birkaç senaryo:

Ücret Karşılığında Yazdırılan Yorumlar

Bir işletmenin satın aldığı yorumlar taraflıdır ve gezginlere aradıkları tarafsız tavsiyeleri veremez. Satın alınmış yorumlar, oyunu kurallarına göre oynayan çalışkan işletmeler için de haksızlık demektir. Neyse ki, inceleme ekibimiz, yorumlarını satma teklifinde bulunan bu tarz kişileri yakalamakta çok başarılı. Bu tarz hizmetlerden yararlanmaya çalışan işletmelere karşı oldukça katı tedbirler uyguluyoruz. Bunun gibi yorumları yakalama yöntemlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Teşvik Karşılığında Yazdırılan Yorumlar

Teşvik unsurları, yapılan yorumlar karşılığında bir işletmenin teklif ettiği ödül ya da ayrıcalıklı muamele olanaklarıdır. Örneğin, yapılacak yorum karşılığında o anki ya da daha sonraki deneyimler için indirim veya özel fiyat teklif edilmesi; hatta, yükseltme, indirim kuponu veya herhangi bir özel muamele vadedilmesi bu unsurlar arasında sayılabilir.

Tripadvisor, tüm müşterilerinden yorum ve görüş istemeleri konusunda işletmeleri teşvik etmektedir. Ancak, yazılan yorumların tarafsızlığına etki edebileceği düşüncesiyle, yorum yazdırmak için her ne şekilde olursa olsun teşvik unsuru teklif edilmesine izin vermemektedir. Teşvik unsurları politikamız uyarınca, müşterilerine teşvik unsurları teklif ettiği belirlenen işletmelere ceza uygulamalarımız bulunmaktadır.

Şantaj...

Tripadvisor Yorum Takip Servisi Nasıl Çalışır?

Tripadvisor Yorum Takip Servisi Nasıl Çalışır? Burada yorum takip servisimizin arkasındaki teknolojinin çalışma şeklini, sahte yorumları keşfetmek ve siteye ulaşmalarını engellemek için bu teknolojiyi kullanma biçimimizi açıklıyoruz...

Bir kullanıcı Tripadvisor'a yorum gönderdiğinde, bu yorum, sitede yayımlanmadan önce bir dizi kontrolden geçer. Bu kontroller, yüzlerce bilgi parçasını analiz eden yorum takip servisimiz tarafından, otomatik olarak gerçekleştirilir.

Takip sistemi, sahte yorumlara karşı ilk savunma hattımızı oluşturur ve sitede yayımlanmadan önce her yorumu analiz edebileceğimiz anlamına gelir. Dünyanın dört bir yanındaki seyahat topluluğundan gelen yorumların sayısının çok fazla olduğu ve Tripadvisor'ın dakikada yüzlerce katkı aldığı göz önünde bulundurulursa böyle bir işin sadece insanların denetimine bırakılması imkansız olurdu.

Takip sistemi hangi bilgi parçalarını kontrol eder?

Yorumlar çevrimiçi gönderildiği için her bir yorumun kaynağını ve ayrıntılarını daha iyi anlayabilmemizi sağlayacak yüzlerce elektronik bilgi parçası bulunur. Örneğin, yorumun gönderildiği cihazın konumunu, hatta söz konusu cihazın özellikleriyle ilgili bazı ayrıntıları da görebiliriz. Genelde sahtekârların yaptığı gibi, cihazın konumuyla ile ilgili bilgi saklanmaya çalışılsa bile onu da görebiliriz.

Burada sadece tek bir örnek verilmiş olsa da birçok başka bilgi parçasına dikkat ederiz. Bu parçalar, yapboz parçalarına benzer. İşte takip sistemimiz de her yorumun bütüncül bir resmini oluşturarak bu parçaları bir araya getirmek üzere tasarlanmıştır.

Tripadvisor, takip sisteminin neleri kontrol ettiğine dair başka örnekler verebilir mi?

Tıpkı bir bankanın, kullandığı güvenlik sistemleri hakkında çok fazla bilgi paylaşamaması gibi, maalesef biz de sistemimizin takip ettiği şeylerin tam listesini veremeyiz. Teknolojimizin yapabildiği her şeyi sergilemeyi çok istememize rağmen, sahtekârların, sistemimizin açıklarını bulmak için kullanabilecekleri herhangi bir bilgiyi paylaşmama konusunda da dikkatli olmalıyız.

Takip sistemi neyi araştırır?

Takip sistemimiz iki şeyi yapmak için tasarlanmıştır. Bunlardan biri, kurallarımızı açıkça ihlal eden yorumları (örneğin, hakaret içeren ya da alıntı içerik barındıran yorumlar) engellemek, diğeri de bir yorumun taraflı veya sahte olduğuna işaret edebilecek sıra dışı kalıpları belirlemeye çalışmaktır.

Takip sistemimiz, kurallarımızı açıkça ihlal eden bir yorum tespit ettiğinde, öncelikle bu yorumu reddederek sitede yayımlanmasını engeller.

Takip sistemimiz, yorum etkinliğinde sıra dışı bir kalıp tespit ettiğinde, moderatör ekibimiz için bir inceleme talebi oluşturur. İnceleme sürerken sıra dışı etkinlikle ilgili yorumların sitede yayımlanması engellenir. İncelenmesi istenebilecek yorum türleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

...

Tripadvisor'da dijital hikaye anlatımı

KAYITTAN İZLENEBİLEN WEB SEMİNERİTripadvisor'da dijital hikaye anlatımı 

İnternet teknolojisinin gelişmesi ve mobil cihazların yaygın hale gelmesi, hikayeleri de dijital hale getirdi. Dijital hikaye anlatımı; karmaşık pazarlama dilini basitleştiriyor, gezginlerin dikkatini çekmenizi ve onlarla duygusal yönden bağ kurmanızı sağlıyor. Tripadvisor'ın Global Endüstri İlişkileri Müdürü

Sally Davey ile B2B İçerik Pazarlaması Başkanı Dianne Hallock, dijital hikaye anlatımının psikolojik gücü ve potansiyel konukların rezervasyon kararlarını etkileyebilmek için Tripadvisor'da yapabilecekleriniz konusunda konuşuyor. Hemen izleyin ve şu konularla ilgili püf noktalarını öğrenin:

  • Özel verilerden yararlanarak hedef kitlenizi tanımlama ve anlama
  • Sahip olduğunuz, edindiğiniz ve ücret ödediğiniz stratejilerin, hikaye anlatımınızı şekillendirmek üzere nasıl bir araya geldiklerini izleme
  • Ücretsiz araçlarımızın yanı sıra İş Avantajı ve Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nden de faydalanarak Tripadvisor'da hikayenizi nasıl anlatacağınız konusunda daha fazla bilgi edinin

Kayıtlı web seminerimizi (yalnızca İngilizce olarak mevcuttur) izlemek için şimdi kaydolun.

Bir İspanyol Otel İşletmesi, Marka Değişikliği Stratejisinde Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor?

Bir İspanyol Otel İşletmesi, Marka Değişikliği Stratejisinde Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor? Selenta'nın, daha fazla ziyaretçi çekmek ve otelin çevrimiçi itibarını hızla yükseltmek için SOFIA Hotel'in görünürlüğünü nasıl en üst seviyeye çıkardığına bakın.

Selenta Group, çeşitli İspanyol şehirlerinde dokuz işletme yönetiyor. SOFIA Hotel'in, görünürlüğünü ve çektiği ziyaretçi sayısını arttırmak için Tripadvisor'dan nasıl yararlandığını öğrenmek üzere Selenta'nın Çevrimiçi Ziyaretçi Trafiği Müdürü olan Silvia Sutter ile görüştük.

Marka değişikliği stratejisinin bir parçası olarak Tripadvisor'dan yararlanmak

Selenta'nın işletmelerinin marka değişikliği, geçen yıl başlayan, planlamasının ve hazırlığının aylarca sürdüğü büyük bir projeydi. Sutter, "Şirketi dönüştürdük ve markamızı tümüyle değiştirdik. Şu anda ise işletmelerimizi lüks ve üst düzey işletmeler olarak konumlandırmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diyor.

Hedefleri neydi? Dokuz işletmenin tümünün görünürlüğünü ve çektiği ziyaretçi sayısını arttırmak. Sutter şöyle diyor: "Pazarımızı genişletmek ve daha fazla ABD'li gezgine ulaşmak istiyoruz. Çünkü konuklarımızın büyük bölümü, geleneksel olarak İspanya ve Birleşik Krallık'tan geliyor".

Selenta'nın yakın bir zamanda yenilenen bir işletmesi olan SOFIA Hotel'in yeniden açılışını pazarlamak için Sutter,Tripadvisor'dan yararlanmış. "Tripadvisor, önemli bir pazarlama kanalı çünkü bu ziyaretçi kaynağı, hem genel performansımızı hem de Tripadvisor'dan gelen gezginleri müşteriye dönüştürme ihtimalimizi yükseltiyor" diyor. "Yalnızca gerçekleştirdiğimiz tadilatları duyurmak için değil, aynı zamanda konuk beklentilerini de yeni baştan belirlemek için SOFIA'nın Tripadvisor'daki kayıt sayfasını yeni adımız, fotoğraflarımız ve diğer bilgilerle güncelledik".

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nden yararlanarak görünürlüğü arttırmak

Barselona'nın rekabetçi pazarında SOFIA'nın görünürlüğünü arttırmak için Sutter, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nden yararlanıyor. Sutter, "SOFIA'nın görünürlüğünü ve marka farkındalığını arttırmak için Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni denemeye karar verdik. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nin sağladığı ek görünürlük, işletmeyi Barselona'da kalacak yer arayan daha fazla gezginin önüne çıkartıyor" diyor.

SOFIA'nın görünürlüğü ve çektiği ziyaretçi sayısı arttı. Sutter, "Sonuçlar şahane: SOFIA açısından Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri o kadar başarılı oldu ki şu anda Selenta'nın dokuz işletmesinin her biri, görünürlüğünü arttırmak üzere kampanya yayımlıyor" diyor. "Bu reklamlar, her bir işletme için 6 hafta içinde yüksek düzeyde hedeflenmiş gezginlere yönelik ortalama 50.000'i aşkın görüntülenme sağladı."

Bu görünürlüğün karşılığını da alıyorlar: Sutter, "SOFIA'nın web sitesine daha fazla sayıda ziyaretçi çektik. Böylece sonradan müşteriye dönüşen bağlantılar oluşturduk. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ne başladığımızdan bu yana, SOFIA'nın rezervasyon yönlendirmeleri arttı" şeklinde devam ediyor.

SOFIA'nın çevrimiçi itibar döngüsü de hızlanmış. Sutter, "Görünürlüğündeki artış, SOFIA'nın çevrimiçi itibar döngüsünü de hızla başlattı. Bu da SOFIA'nın Barselona'daki kalınacak yerler içindeki sıralamada ilk %10'un arasında yer almasına yardımcı oldu" diyor. "SOFIA'da konaklayan konukların sayısı arttıkça bu konuklar yorum yazıyor ve fotoğraf gönderiyorlar; böylece işletmemizi seçmeleri için potansiyel konuklara ilham verme döngüsünü yeniden başlatıyorlar".

Sutter, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni tüm yıl boyunca sürdürmeyi planlıyor. Sutter, "Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri sayesinde müşteriye dönüşüm sayısı artmaya devam ederse marka değişikliğimiz ilerledikçe reklamlarımıza da sürekli devam edeceğiz. Reklamlar, işletmelerimizi yeniden konumlandırmam, web sitelerimize daha fazla ziyaretçi çekmem ve daha fazla rezervasyon almam konusunda bana yardımcı oldu" diyor.

Son Güncelleme: 10 Aralık 2018

2018 İçin Faydalı Bilgiler: Gezgin Zihniyetleri ve Onları Etkilemenin Yolları

KAYITTAN İZLENEBİLEN WEB SEMİNERİ2018 İçin Faydalı Bilgiler: Gezgin Zihniyetleri ve Onları Etkilemenin Yolları  Tripadvisor Stratejik Bilgiler Müdürü Charlie Ballard, kısa bir süre önce gerçekleştirilen TripBarometer araştırmasının sonuçlarını açıklıyor ve dünyada seyahat konusundaki yaygın yaklaşımları, son seyahat eğilimlerini ve gezginlerin yolculuk dünyasında Tripadvisor'ın rolünü gözler önüne seriyor. Kayıttan izlenebilen bu web seminerinde aşağıdakilerle ilgili araştırmaya yer veriyoruz:

  • Gezginler, seyahatlerini nasıl planlamaya başlıyor?
  • Destinasyon seçimini etkileyen unsurlar neler?
  • Konaklama yeri seçimini etkileyen unsurlar neler?
  • Gezginler, seyahat bütçelerini nasıl oluşturuyor?
Ayrıca Tripadvisor Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ticari İşler Müdürü Sam Thompson, işletme sahiplerinin, sitedeki gezginleri etkilemek için bu verileri nasıl kullanabileceğini gösteriyor. Şu konularla ilgili en iyi uygulamaları ve ipuçlarını öğrenmek için hemen izleyin:
  • Yönetim Merkezi'ndeki ücretsiz Tripadvisor pazarlama araçlarını kullanmak
  • Çevrimiçi ortamdaki itibarınızı güçlendirmek için gezgin yorumlarından yararlanmak
  • Gezginlerinizin kimler olduğunu öğrenmek için Veri Analiz Araçları'ndaki özel Tripadvisor verilerinin gücünden yararlanmak
  • İş Avantajı ile, Tripadvisor sayfanızı, gezginlerin beklentilerini aşacak şekilde uyarlamak
  • Tripadvisor'da araştırma yapan, hedefinizin odağındaki gezginlerin dikkatini çekmek için Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni kullanmak
Canlı etkinlik şimdi kayıtlı olarak da mevcut. Kayıtlı web seminerine (yalnızca İngilizce olarak mevcuttur) erişmek için şimdi üye olun.

Avrupa'daki Bir Otel Grubu, Gezginlere Ulaşmak İçin İçerik Pazarlamasını Nasıl Kullanıyor?

Avrupa'daki Bir Otel Grubu, Gezginlere Ulaşmak İçin İçerik Pazarlamasını Nasıl Kullanıyor? 25hours Hotels, Tripadvisor sayesinde görünürlüğünü arttırıyor, markasının daha fazla tanınmasını sağlıyor ve daha fazla gelir elde ediyor. 25hours Hotels; Almanya, Fransa ve diğer Avrupa ülkelerine dağılmış 13 işletmeden oluşan bir grup. Dijital bölümünün başkanı Alexander Schuster'ın, içerik pazarlamasını ve Tripadvisor'ı kullanarak gezginleri, işletmelerinden birinde rezervasyon yapmaya nasıl teşvik ettiğini öğrenin.

İçerik pazarlamasına odaklanmak

Schuster, müşterilerle 25hours markası arasında ilişki geliştirmek için içerik pazarlamasından yararlanıyor. "Sadece tanıtımlar, indirimler veya paketlere güvenmek yerine içerik pazarlamasına odaklanmayı tercih ediyoruz. İçerik bize, konuklarımızın salt otellerimizde konaklayan kişiler olmadığına dair daha kapsamlı bir öykü anlatmamıza olanak sağlıyor. Otellerimizde kalan konuklarımız, bulundukları şehri ve yakın çevresini kapsayacak şekilde eğlenceli, dinlendirici, sürükleyici maceralar yaşayabilirler" şeklinde belirtiyor. "Fotoğraflarımız ve videolarımız, markamızı güçlendiriyor. Her otelimizin blogu, yerel uzman bilgisi sunuyor."

Müşteri yolculuğundaki gezginlere Tripadvisor ile ulaşma

Schuster, ana pazarlama kanallarından biri olan Tripadvisor'da kalacak yer arayan gezginlere ilgili bilgiler sunuyor. "Müşteri yolculuğunun pek çok temas noktası var ve gezginlere doğru zamanda, doğru kanallardan ulaşmamız gerekiyor. Bu nedenle, gezginlerin dikkatini çeken, etkileyici ve tutarlı bir öykü sunabilmek için içeriklerimizi Tripadvisor, Google, sosyal medya ve diğer pazarlama kanallarına yayıyoruz" diyor. "Görünürlüğümüzü arttırmak, 25hours markasını öne çıkarmak ve daha fazla doğrudan rezervasyon almak için Tripadvisor'dan yararlanıyorum".

Schuster, Tripadvisor sayesinde gezginlerin yorum içeriğini öne çıkarıp bu yorumlara yanıt vererek içerik stratejisine katkı sağlıyor. "Gezginler yorumlara bakıyor, bu da Tripadvisor'ı müşteri yolculuğunun önemli bir parçası yapıyor. Bu yorumları yanıtlayarak sadece kendi görüşümüzü sunmuyor, aynı zamanda konuklarımızı umursadığımızı ve onlara karşı sorumluluk hissettiğimizi de göstermiş oluyoruz" diyor.

İş Avantajı ile daha fazla gelir

Schuster, işletmesinin içeriklerini sergileyerek ve 25hours Hotels'in Tripadvisor kayıt sayfalarını İş Avantajı ile geliştirerek gezginleri çekiyor. Schuster, "Rezervasyon hunisindeki gezginleri, Tripadvisor'da arama yaptıkları sırada ve kayıt sayfamızda işletmelerimizi ve fiyatlarımızı değerlendirirken bizi seçmeye teşvik edebiliyoruz" diyor. "Çeşitli İş Avantajı özelliklerini test edip geliştirebiliyoruz. Örneğin, otellerimizi en iyi şekilde temsil eden Kapak Resimlerini ve Favori Fotoğrafları yayımlıyor, sonra da daha fazla gezgini çekmemizde neyin daha etkili olduğunu görmek için Veri Analiz Araçlarında fotoğraf etkileşim oranına bakıyoruz".

Schuster, İş Avantajı'nı gezginlerle doğrudan iletişime geçmek için de kullanıyor. "İletişim Bilgileri sayesinde web sitemiz, telefon numaramız ve e-postamız gibi uygun iletişim kanallarını Tripadvisor'a ekleyebiliyoruz. Gezginleri web sitemize çekebiliyor, çevrimiçi seyahat acentelerine kaptırmadan doğrudan bizde rezervasyon yapmalarını sağlayabiliyoruz. Bizimle iletişime geçmeleri çok kolay" diyor Schuster. "Gezginleri doğrudan bizimle rezervasyon yapmaya teşvik etmenin bir diğer yolu da web sitemizde kullanabilecekleri özel ve daha düşük rezervasyon fiyatlı Özel Teklifler sunmak".

Schuster, 25hours markasını ve iş hacmini büyütebilme imkanı sağlamasından ötürü, tüm 25hours işletmelerinin İş Avantajı üyesi olduğunu da belirtiyor. "İş Avantajı faydalı. Reklam harcamalarımızın karşılığını alıyoruz ve tüm işletmelerimizin gelirlerinde gitgide artış elde ediyoruz" diye ekliyor.

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri sayesinde görünürlükte artış

Schuster, mümkün olan en fazla sayıda gezgine ulaşmak ve 25hours'a daha fazla ziyaretçi çekmek için Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni denemeye karar verdi. "Gezginlerin işletmelerimizi bulabilmesi için aramaya güvenmek verimli değil. Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri sayesinde görünürlüğümüzü, halen müşteri yolculuğunda olan, belirli bir şehri araştıran ancak kafalarında belirli bir marka bulunmayan gezginlere ulaşacak şekilde genişletebiliyoruz" diyor. "Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'ni deneyen beş işletmenin her biri, iki aylık sürede ortalama 100.000'in üzerinde gösterim aldı. Yani Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri olmasaydı 100.000 kez daha az görüntülenmiş olacaklardı".

Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri, Schuster'in daha fazla rezervasyon yönlendirmesi almasına da katkı sağlamış. "Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri, görünürlüğü arttırmanın yanı sıra, iş fırsatları da oluşturarak daha fazla gezginin otellerimizde rezervasyon yapabilmesini sağlıyor. Rezervasyon yönlendirmelerinde ortalama %20 artış elde ettik. Ayrıca beş işletmemizin Tripadvisor kayıt sayfalarına gelen ziyaretçi sayısında da artış gözlemledik" diyor.

Schuster, Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri'nin sağladığı faydaları gördükten sonra reklamların, getirisi olan bir yatırım olduğuna inanmış. "Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri değerli, çünkü müşteri yolculuğunun birden fazla temas noktasında 25hours markasının farkındalığını arttırabiliyorum. Her tıklama, gezginlerin etkileşime girdiği ve ilgilendiği anlamına geliyor. Gezginler reklamımızı görüyorsa büyük ihtimalle daha sonra bizimle rezervasyon yapma niyetiyle tekrar sayfamıza geleceklerdir" diyor.

...

Başarı Öyküsü: Jaipur'daki bir Otel, Gelen Ziyaretçilere Yönelik Pazarlama İçin Tripadvisor'ı Kullanıyor

Başarı Öyküsü: Jaipur'daki bir Otel, Gelen Ziyaretçilere Yönelik Pazarlama İçin Tripadvisor'ı Kullanıyor Royal Heritage Haveli'nin Sponsorlu Reklam Yerleştirmeleri ile gezginleri nasıl çektiğini ve İş Avantajı ile onları müşteriye nasıl dönüştürdüğünü öğrenin. Royal Heritage Haveli adlı küçük butik otel, yıllardır Jaipur'da (Hindistan) Travellers’ Choice ödülü kazanan bir aile işletmesi. Haveli Müdürü Shambhavi Singh'in gelen ziyaretçilere yönelik pazarlama stratejisinin işlevsel bir parçası olarak Tripadvisor'ı nasıl kullandığını öğrenin. Zorluk: Yoğun sezondan en iyi şekilde yararlanma

Singh, yoğun sezonda olabildiğince çok gezginin rezervasyon yaptırmasını sağlamaya çalışıyor. "Burada yoğun sezon çok kısa, o yüzden en iyi şekilde yararlanmak bizim için çok önemli. Jaipur'da hava çok sıcak olduğu için genelde odaları doldurmak zor" diyor Singh.

Diğer pek çok yerel konaklama sağlayıcısı da benzer bir strateji güdüyor. "Jaipur'da rakiplerimiz arasından öne çıkmak zorlu bir iş. Yoğun sezonda sınırlı sayıda gezginin ziyarete geldiği bir bölgede ünlü otellerle rekabet eden küçük bir işletmeyiz. O yüzden benzer işletmelere kıyasla farklı olan yanlarımızı ortaya çıkarmamız gerekiyor" şeklinde konuşuyor.

Çözüm: Gelen ziyaretçilere yönelik pazarlama etkinlikleri için Tripadvisor'ı kullanmak "Bu zorluğun üstesinden gelebilmek için, konukları çekmek, müşteriye dönüştürmek, onları ağırlamak ve memnun etmek üzere, gelen ziyaretçilere yönelik pazarlama etkinlikleri uyguluyorum. Tripadvisor da uyguladığım stratejide çok önemli bir role sahip" diyor Singh. "Gelen ziyaretçilere yönelik pazarlama etkinliği, gezginlerin oteli fark etmesini sağlıyor, Haveli'ye güven ve itibar kazandırıyor."...

Tripadvisor’dan en iyi şekilde yararlanın

Özel başlangıç paketlerimizden yararlanarak konaklama yerinizde işleri arttırın