Otele yaklaşık 2 hafta önce booking üzerinden "iptal durumunda iade gerçekleşmeyecek" bir rezervasyon yaptık fakat seyahatimizi iptal etmemiz gerekti ve bu gibi durumlarda ücreti kesip kesmemenin (ya da en azından kısmi olarak kesip kesmemenin) tamamen otelin insiyatifinde olduğunu bildiğimiz için rezervasyonumuza 3 gün kala otelle iletişime geçip durumu izah ettik ve daha evvel de otelde kalmış olduğumuzu göz önünde bulundurarak bizden hiç değilse tam ücreti almamalarını rica ettik. Başta konuştuğumuz hanımefendi bizi gün içinde arayacağını söyledi, aramadı, sonrasında konuştuğumuz Sedat bey ise bize "evet görüyorum rezervasyonunuzu, booking üzerinden iptal edin, biz buradan herhangi bir ücret yansıtmayacağız" şeklinde güvence ve söz verdi. Booking üzerinden hemen iptal ettik, oteli tekrar aradığımızda kendisi çıkmıştı, ertesi gün tekrar aramamız söylendi. Ertesi gün yani bugün aradığımızda ise aynı Sedat bey "evet ben dün size öyle söyledim ama aslında öyle değilmiş, ücreti tam almak zorundayız" şeklinde konuşmasını değiştirdi. Yetkili biriyle görüşme talebimiz ısrarla reddedilse de sonunda en baştaki hanımefendiyle tekrar görüşebildik, kendisine bir kez daha durumu (toplamda 5. kez) izah edince booking üzerinden komisyon ödendiği için yapabilecekleri bir şey olmadığı cevabını aldık.
Kendilerine rezervasyon gecesine 3 gece olduğunu, aynı odayı (Cumartesi gecesi) çok büyük ihtimalle tekrar satabileceklerini ve bu durumda iki kez satış yapmış olacaklarını ve hepsinden önemlisi bize kendi elemanları tarafından "ücret yansıtılmayacağı" sözü verilmiş olduğunu hatırlatarak booking'e ödeyecekleri komisyonu kendilerine ödemeyi, veya bizden en azından kısmi bir para kesmelerini talep ettiğimiz zaman da yine olumsuz bir cevap aldık. Bize söz verilmesine rağmen sözlerini tutmayıp bizden tam ücreti kesme insiyatifi tamamen kendilerinde olmalarına rağmen bize sürekli olarak "yapabileceğimiz bir şey yok efendim, keşke elimizden bir şey gelse efendim, maalesef efendim" şeklinde gülünç ve anca bir çocuğu kandırabilecek cevaplar almaktan öteye gidemedik. Bizden hiçbir ücret almamak, kısmi olarak ücret almak veya bütün ücreti yansıtma konusunun tamamen onların insiyatif ve vicdanında olan bir konu olduğunun altını çizdiğimiz zaman ise "bununla alakalı booking'den size bir mesaj geldi mi?" cevabını aldık, bunun ekran görüntüsünü whatsapp'tan ilettik, buna aldığımız yanıt da "muhasebeyle görüştük, iptal sağlayamıyoruz" oldu.
Umarım sizi rezervasyonundan tam üç gün önce arayan, "evet rezervasyonunuzu görüyorum, siz booking üzerinden iptal edin size herhangi bir ücret yansıtmayacağız" diye söz verdiğiniz, toplamda aynı hikayeyi 5 kez anlatmak zorunda kalan ve parayı kesip kesmeme, veya en azından kısmi kesinti yapıp yapmama insiyatifi tamamen sizde olmasına rağmen dalga geçer gibi "yapabileceğimiz bir şey yok" cevabınızı verdiğiniz eski bir müşterinizin bir gecelik rezervasyon ücreti olan hepi topu 130 €'ya gerçekten bu kadar ihtiyacınız vardır, güle güle kullanın. En azından bundan sonra tamamen sizin insiyatifiniz ve yetkiniz dahilinde olan konularla alakalı olarak müşterilerinize samimiyetsizce "yapamıyoruz, edemiyoruz, vs..." diyerek kendinizi çaresizmiş gibi göstermek yerine açık açık "YAPMIYORUZ, ETMİYORUZ, BİZİ İLGİLENDİRMİYOR, YAPMASAYDINIZ, SÖZ VERMİŞ OLABİLİRİZ AMA ŞİMDİ CAYIYORUZ, BİZE NE?" deme cesaretini gösterin lütfen.