Baktım ki bu uygulamada bu otele en son 2019 yılında yorum yazılmış, bir katkı sunayım dedim.
Malum neredeyse hepimiz bu tarz uygulamalarda yazan yorumlara göre otel tercihi yapmaktayız. Otel fiyatlarının astronomik rakamlara çıktığını düşünürsek de otel tercihi önem kazanmakta. Çöpe atılacak bir para değil. Bu noktada da yorumların katkısı büyük.
Ben bu otele ETS turdan rezervasyon yaptım. Yaptığım sıra otelin puanı ETS turun uygulamasında 9.1 iken otele gelmeme bir kaç gün kala puanı 8.2 ye düştü. Baktım ki en son yazılan yorum ve verilen puan otelin puanını düşürmüş. O yorumu yazan arkadaşın yazdıklarına aynen katılmakla birlikte verdiği puanı çok düşük buldum. Ama otelin hak ettiği puan gerçekten de 9'un üstü değil. Tam anlamıyla 8 puanlık bir otel.
Bunları söyledikten sonra benim yorumuma gelecek olursam:
1- Öncelikle denizden bahsedeyim. Zira otel tercihinde benim baktığım ilk şey deniz. Denizi, bulunduğu bölgeden de anlaşılacağı üzere ince kum. Bir tane taş bulamazsın. Yavaş yavaş derinleşiyor. Tam çocuklara göre. Otel ile deniz arasında şehirler arası yol geçiyor. Ancak bunu hiç hissetmiyorsunuz. Çünkü otelle deniz arasında kısa bir tünel var. Otelin bodrum katından tünelle bir kaç dakikada denize ulaşıyorsunuz. Bu kısma ilişkin eleştirim, snack barın yetersizliği. Snack barı ikiye bölmüşler. Bir tarafta yiyecek ve içecekler paralı. Bir tarafta otel müşterilerine beleş. Ha beleş olunca da kalite yerlerde. Burada adamakıllı tek yiyebileceğiniz şey gözleme. O da belli saatlerde. Tabi sıra bekleyerek. Zira gözlemeyi yapan bir kişi. O da hamur mu yoğursun, hamuru mu açsın, içini mi doldursun, ateşe mi versin. Kadıncağız tek başına yetişmeye çalışıyor. Diğer bir durum da şezlongları da ikiye bölmüşler. O paralı dediğim snack barın yan tarafında çimler üzerinde şezlonglar var. Onlar paralı. Kumun üstündekiler otel müşterilerine beleş. Bir de sanırsam otele dışarıdan günübirlik müşteri alıyorlar. Bundan emin değilim. Sormadım çünkü. Ama görüntü o.
2- Odaya gelirsek. Otel eski bir otel olduğundan odalar da eski. Odadaki yatak sehpa televizyon klima kapılar herşey eski. Bunu sorun etmiyorsanız şu bence büyük bir sorun. Odalar ağır rutubet kokuyor. Banyonun havalandırması yok gibi bir şey. Sürekli pencereyi açık tutmak gerekiyor ancak o zaman da klima kapanıyor. Sistemi o şekilde kurmuşlar. Yani aynı anda hem cam hem klima açılmıyor. Banyoyu sanırım sonradan yenilemişler zira odaya göre daha lüks duruyor. Ama havalandırma işi olmamış.
3- Otelin genel yapısına değinecek olursam, dediğim gibi otel eski bir otel. Her yerinden bunu hissedebiliyorsunuz. Butik değil ama geniş de değil. Mesela lobi yok gibi birşey. Toplasan 20 kişinin oturacağı kadar sandalye masa var. İnsanlar lobide dip dibe oturuyor. İki tane de küçük asansör var. Yetersiz kalıyor. Yemekhane küçük. Yemekhanenin havuzbaşı olan dışarı kısmı olmasa oturacak yer yok. Otel iki bölümden oluşuyor. Bir tane ana bina bir de iki katlı müstakil tarzı binaların olduğu bahçeli bölüm. Buradaki odalara garden oda deniyor. Biz ana binada kaldık. Garden odalar nasıl bilmiyorum ama dışardan gördüğüm kadarıyla onlar da eski.
4- Animasyona gelirsek, o da sahilde küçük bir amfitiyatro tarzında bir yer var orda yapılıyor. Ancak öyle gösteri falan beklemeyin. Çocukları eylemek üzere bir animatorleri var. O da küçücük alanda elinden geldiğince milleti eğlendiriyor. İşini çok iyi yapıyor.
5- Gelelim yeme içmeye. Öyle kutuda şişede içecek beklemeyin. İsteyene makinadan bardakla veriliyor. Ayran hiç yok. Meyve suları toz karışım. Kola fanta sprite tarzı gazlı içecekler de makinadan verildiği için o beklediğiniz tadı alamıyorsunuz. Yemekleri az öz. Her şeyden bir çeşit var. Mesela etli bir çeşit tavuklu bir çeşit kıymalı bir çeşit. Çorba bazen bir bazen iki çeşit. Beş altı çeşit de meze var. Salatalar vs. Öyle çeşit çeşit yemek yok. Ama var olan da lezzetli. Yerken pişman olmuyorsunuz. Ancak buradaki eleştirim yemek çeşitlerinin azlığı değil. Yemek servis eden personelin yetersizliği. Malum kovitten dolayı artık otellerde eskisi gibi yemeği kendin alamıyon. Sen yemek standının başında bekliyon personeller istediğini tabağa koyuyor. Ancak bunu yapan eleman yetersiz olduğundan yemekhanede uzun kuyruklar oluşuyor. Güya kovitten dolayı kendin yemek alamıyorsun ama o kuyrukta yarım saat beklediğinde kovit varsa kapmaman imkansız. Evet yarım saat beklediğin oluyor. Bu çok fazla bir zaman. O yüzden yemek eziyete dönüşüyor. Bunu otel sahiplerinin bilmemesi imkansız. Ama anladığım kadarıyla personel alma konusunda hiçbir girişimleri yok. Böyle idare ederiz diyorlar heralde ama yanılıyorlar. Bu çok büyük bir eksi.
6- Son olarak personellere değinecek olursam, ben bu kadar az personelle böyle iyi iş çıkaran otel görmedim. Hepsi işini sahiplenmiş ve özveriyle yapıyorlar. Buradan otel sahiplerine sesleniyorum. O elemanları nereden bulduysanız asla kaybetmeyin. Otel onların yüzü suyu hürmetine ayakta duruyor. Hepsini tebrik ediyorum.
Diyeceklerim bu kadar. Umarım tercih ederken faydalı olur.