Acilen trafiğe kapatılması gereken dünyanın en uzun taş köprüsüdür. Süper bir köprüdür Mutlaka... tümünü oku
Acilen trafiğe kapatılması gereken dünyanın en uzun taş köprüsüdür. Süper bir köprüdür Mutlaka... tümünü oku
Tarihi Ergene(Uzunköprü) köprüsü. Bu civarlara gelirseniz mutlaka görün ve üzerinden geçin... tümünü oku
Yolunuz düştüyse gelin görün, şu anda restorasyonda olduğu için ziyarete kapalı. ancak kenarındaki toprak yoldan bir kısmını görebilirsiniz. O Muhteşem görüntüsünü bittikten sonra görebileceğiz.
Uzunköprü, 1426-1443 yılında Osmanlı Padişahı II. Murat tarafından, dönemin başmimarı Müslihiddin'e yaptırılmıştır.
6,80 metre genişliği, 1270 m. uzunluğu ve 174 kemeri ile dünyanın günümüze ulaşan en uzun taş köprüsü olma özelliğine sahiptir. Kemerlerinin bazıları sivri, bazıları yuvarlaktır. Köprünün yüksekliği ve genişliği yer yer değişir. Bazı ayaklarında selyaranlar, üstünde balkonlar vardır. Taş ayaklar arasında fil, aslan, kuş figürleri dikkat çeker.
Köprü, Osmanlı'nın Balkanlar'a yapacağı fetihlerde Ergene Nehri'ni aşmak için kurulmuştur. Daha önce yapılan tahta köprülerin nehrin suları ile yıkılması üzerine yapılan taş köprü, en son 1963 yılında onarılmıştır. 2015 yılında yapılan yeni köprüye aktarılan trafikle, köprü üzerinden ağır vasıtaların geçişi yasaklanmıştır.
Köprü tadilatta olduğu için kapatılmış. Kenarındaki toprak yoldan bir kısmını görebildik. Gelmek isteyenler açılmasını beklesin.
Acilen trafiğe kapatılması gereken dünyanın en uzun taş köprüsüdür. Süper bir köprüdür Mutlaka gorulmelidir
Tarihi Ergene(Uzunköprü) köprüsü. Bu civarlara gelirseniz mutlaka görün ve üzerinden geçin. Dünyanın en uzun taş köprüsü olarak biliniyor.
Dünyanın günümüze ulaşan en uzun taş köprüsü olma özelliğine sahiptir.Hala kullanılmaktadır.Görmenizi tavsiye ederim...
UNESCO'nun Dünya mirası listesinin son adayı. Ergene nehrinin üzerinde bulunan 1,5 km'ye yakın uzunluğu ve 70 küsür kemer ve gözden oluşan bu tarihi taş köprü aynı zamanda şehre de ismini veriyor. Yıllar içinde suların sayısız kere yıkımına maruz kalmış ve en son 2. Murat zamanında mimar Musliddin tarafından bugünkü hali ile inşaa edilmiş. UNESCO'nun restorasyonundan önce mutlaka üzerlerinden geçin, zira araç trafiğine kapatılma durumu sözkonusu.