Merhaba ,
Misafirlerimizden bir bölümü konaklama süresince beğenisi olmayan bir konuyla karşılaşınca, kalan hizmetlerin tamamı için karalama yapıyor. Bu da maalesef,yorum okuyarak bilgi edinmeye çalışan site üyelerine ve tesise hiçbir katkıda bulunmuyor.
Vereceğim yanıtın karmaşayı ortadan kaldıracağını düşünüyorum.
Otele giriş yapmak üzere olan misafirimiz, minibar olmadığını duyması üzerine otel çalışanlarının da duyacağı şekilde, tehditkar bir ifade ile konuyla ilgili yorum yazacağını söyledi. Yüz yüze konuşma sırasında, kendisine otelde bulunmayan ve taahhüt edilmeyen bir hizmet/ürün ile ilgili olumsuz yorum yapılmasının gerçekçi olmadığını belirttik. Kendisi ise yorumları/info okumadığı için o an öğrendiğini yalnız eksiklik olduğu için Tripadvisor’a yazacağını söyledi. Tabiki, konuyu dile getirebileceklerini,halihazırda önceki yorumlarda bunun görülebileceğini belirttik. Eğer minibar konusunda memnun değilseniz, kaparonuza iade edelim (ki 1 gecelik konaklamanın iadesi edilmemesi gerekiyor) ve farklı bir otelde konaklayabilirsiniz şeklinde teklif getirdik. Bunun üzerine, lobide bekleme süresinde otel aramalarına karşılık bulamadıklarını düşünüyorum ki 3 gece konaklama yapıldı.Bu sürede haklı bir eleştiri ile karşımıza gelinseydi, sebepleri ile açıklamalarda bulunabilirdik. Otel tarafının işletmeyi koruyacak bir şekilde sorun çözmeye çalıştığımızı düşünüyorum.Bu kadar mağdur olunduğu yazılıp,tatil süresi boyunca hiçbir şekilde bunların iletilmemesi iyi niyetli/inandırıcı gelmiyor.
Minibar hakkında genel bilgi vermek gerekirse; otellere konulmasının sebebi, otel içindeki ürünlerin sunulması ki (belirli ürünler ve covid yönetmeliğine göre dezenfekte edilmiş şekilde) maalesef halen birçok misafir dışarıdan getirdiği yiyecekleri/içecekleri otellerin minibarlarında muhafaza ediyor. Bu gibi ihtiyacı olan misafirlerin apart otelleri tercih etmesi gerekecektir. Tatil kültürünün son yıllarda ülkemize gelmesi ile sebebiyle,bu gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Bilhassa,herhangi şehir oteline gittiğinizde, dışarıdan yiyecek/içecek getirmeniz durumunda, reddedileceğini göreceksiniz. Bu durum,sahil otellerinde de aynı şekildedir. Otel içinde satışı olan ürünlerin getirilmemesi gerekir.Örnek vermek gerekirse,nasıl bir kafeye dışarıdan getirdiğiniz bir içecekle gidilmiyorsa, otelde de aynı görgü kurallarının uygulanması gerekir. Bu sebeple, otelde minibar kullanılmamaktadır. Yorum yazan misafirimiz de, maalesef uyarımıza rağmen dışarından içecek ve yiyecek getirmeye çalışmıştır.
Üslup konusu,işletme olarak oldukça üzerinde durduğumuz bir konu olup,misafirleri en anlayışlı şekilde karşılamaya/uğurlamaya çalışıyoruz; yalnız bu demek değildir ki vermeyi taahhüt etmediğimiz bir hizmet için karalamalara maruz kalacağız.
Umarım okuyan misafirler adına tatmin edici/bilgilendirici olmuştur.
Tüm otel çalışanları adına herkese keyifli tatiller diliyorum.