Otelin konumu oldukça iyi; sahil kenarında, şehir merkezine yürüme mesafesinde yakın ama, merkezin kalabalığından ve gürültüden uzak. Yani, sakin bir ortam arayanlar için birçok Akçakoca oteline göre avantajlı bir konumda. Bütün personel iyi niyetli, yardımsever, elinden geleni yapmaya çalışıyor.
Ama bunlar, gereğinin tam olarak yapıldığı anlamını taşımıyor. Stajyer olduklarını tahmin ettiğim çok genç ve iş deneyimleri yetersiz hizmet elemanları var, canla başla çalışıyorlar ama kendilerine iyi bir otel tanıtımı yapılmamış, otelin bir çok fonksiyonunu bilmiyorlar, hatta bazı yerlerine hiç gitmediklerini öğrendik. Bu nedenle otel ile ilgili sorduğunuz soruların bir çoğunu bilmediklerini ifade ettiler, kime sorabileceklerini de iyi bilmiyor olmalılar ki her zaman araştırıp geri bildirimde bulunamadılar. Bu basitçe çözülebilecek bir hizmet içi bilgilendirme ve görev tanımlama sorunu gibi görünüyor. Otelin fiziksel koşulları **** bir otelin kriterlerini karşılıyor gibi görünse de bir çoğu ya faal değil, ya da kısmen faaliyette. Örneğin havuz barın önünde bir çok yiyecek türü bulunduğuna dair bir liste var ama, çoğu sadece kalabalık hafta sonları sunuluyormuş. Market adı altında faaliyet gösteren ve sadece fındık ürünleri satan dükkan da sadece hafta sonları açılıyormuş. Teras katının yüksek sezonda tadilatta olduğu, bu nedenle kapalı olduğu bilgisini aldık. Tadilat faaliyeti yoktu, hazırlık aşamasında herhalde. Odaların donanımı yeterli, ancak hijyenik açıdan şüphe uyandıran banyo-tuvaletin yıpranmış yerlerinin küçük onarımlarla düzeltilmesi gerekiyor. Odamız ilk konaklama gecesinin ertesi günü temizlenmemişti. Nedenini sorduğumuzda odadaki bir yüzünde "rahatsız etmeyin", diğer yüzünde "odamı temizleyin" yazan kartı asmadığımız için bir işlem yapılmadığı yanıtını aldık. Bu kart dünyanın her yerindeki otellerde var. Kart asılmadığında odalar mutlaka temizlenir, "odamı temizleyin" tarafı asıldığında bu "diğer odalardan öncelikli olarak odayı temizleyin" anlamını taşır. Bu standardın dışında otelin özel bir uygulaması varsa bunun otele giriş aşamasında resepsiyon görevlisi tarafından belirtilmesi gerekmez miydi? Endüstriyel yıkamaya tabi tutulan yatak ve banyo tekstil ürünlerinin (çarşaf, yastık kılıfı, havlu) bir süre sonra beyaz renginin griye dönmeye başladığı bilinir. Grileşmenin tonu artınca, temiz olmalarına rağmen kirli gibi algılanırlar ve değiştirilmeleri gerekir, odamızda durum böyleydi. Kahvaltıda sunulan ürünler çeşitlilik ve kalite açısından tatminkar. Talebi düşük olabilir ama yurt dışından yabancı konuklar da olduğu dikkate alınarak kahve de sunulsa iyi olurdu.
Yüksek sezonunun süresi kısa bir konumda, işletme şekli son derece detaylı bir işletme modeli olan otel işletmesinin çok kolay bir iş olmadığının bilincindeyiz. Yukarıdaki ifadelerden olumsuz olanlar işletmenin belki bildiği, belki farkında olmadığı hususlardır; yazma amacımız bu işletmeyi daha iyiye götürmeye yönelik geri bildirimler olarak algılansın lütfen. Bunlar otelden hiç memnun olmadığımız, veya bir daha gelmeyeceğimiz anlamını taşımıyor. Otel Akçakoca, Akçakoca'daki en iyi otellerden biri. Ancak, tekrar gelmeyi düşünürsem önce daha iyisi var mı diye bir kere daha araştırırız. Aslında gözümüz kapalı buraya tekrar geliriz demeyi çok arzu ederiz. Aldığımız iyi hizmetler, misafirperverlik ve iyi niyet için çok teşekkür eder, işletmenin hak ettiği daha iyi standartlara en kısa sürede kavuşmasını temenni ederiz.
Saygılarla,
24-26 Temmuz 2024
#410