Her yıl en az 2 kere de luxe/luxury tesislerde konaklayan biz pandemi nedeniyle geçen yıl hiç tatil yapamadığımız için bu yıl aşırı bunalmıştık.Nisan ayında ince eleyip sık dokuyarak çokca araştırdığımız , özellikle otel sahibi hanımefendi'nin youtube daki videosundan ve misafir yorumlarından etkilendiğimiz bu tesis için 03-10 Temmuz tarihlerine acentamız üzerinden 3 arkadaş rezervasyon yaptırdık.Video youtube da var.izlemek isteyenler bakabilirler.
Videoda anlatılan gibi titizlikle uygulanan covid önlemlerini beklerseniz eğer tam bir hayal kırıklığı yaşarsınız. Hepsi tamamen tanıtım amaçlı sanırım.
Tesise ilk girdiğimizde resepsiyonist+bellboy (çok fonksiyonlu personel)beyefendi bizi karşıladı.Hiç bir eşyamız dezenfekte edilmedi.Aynı zamanda yanımıza maskesiz gelen çifte hiç bir sorgu sual olmaksızın plajı ve giyinme odalarını anlatırken biz plajın dışarıdan kullanıma açık olmasına hayli şaşırdık.Oysaki videoda Otel sahibi hanımefendi izolasyon ve covid kurallarına ne kadar da uyuyorlardı değil mi ?
Odaya çıkarken normal zamanda bile 3 kişiden fazla binemeyeceğiniz misafir asansörüne bellboy+resepsiyonist bey bavullarımızla birlikte bizimle aynı anda binmeye çalıştı(karşıda personel asansörü de mevcuttu.)odaya girdiğimizde yatak ve yastıklar ıslak,tuvalet belki umumi alanda bile bu şekilde göz ardı edilemeyecek bir pislikte idi.
3 kişilik sabit yataklı odada 2 şişe su , belki 8-10 elbise askısı ancak bulabilirsiniz.havlu terlik hiç bırakılmamış.(tam olarak kağıt terlik diyebiliriz,bir giyimde parçalanıyor zaten.)Temizlik görevlisini çağırıp eksikleri söylediğimizde gördüğümüz tavır tam anlamıyla bir fiyaskoydu.Videolar ve araştırmalarımız sonucu Düriye Hanım 'ı tanımak ve onunla görüşmek istediğimizde biz hallederiz şeklinde yumuşak bir tavır gördük.Odaya gelen 3-5 kırık kuru temizleme askısı bizi şok etti.(affedersiniz ama 3-5 tl falan bir askı) Yastıklar çarşaflar ıslak denilince size öyle gelmiştir denildi.Dolapta yedek yastık olmamasını geçtim,güya 17 odası boş olan tesiste başka boş oda yokmuş,başka yastık da yokmuş.(yastıklar aşırı yüksek ve sert.Fıtığınız falan varsa geçmiş olsun.Yastık isteyince ''yalnız yastık seçemezsiniz !''şeklinde azar işitiyorsunuz.)
Luxury konseptinde odada aradığınız diş kiti,traş kiti,bornoz vb bakım setleri,çay-kahve seti(çay-kahve seti pandemi nedeniyle yasakmış!?) yok.Luxury anlamı bu tesiste tam olarak biliniyor mu emin değilim.
Bütün bu olanları yol yorgunluğuna verdik ve bir kaç saat istirahat ederek akşam yemeğine indik.İnanılmaz acıkmıştık.Restauranta girdimizde gördüğümüz manzara bizi bir kere daha şoke etti.Açık büfe eski usül.Tüm yemekler açıkta.Otel sahibi hanımefendiye söylediğimizde misafirlerimiz bu şekilde talep ediyorlar dedi.Kızı ise artık cam arkası açık büfe vb. kaldırıldı dedi.Sanırım bu değişimden bir tek kendi tesislerinin haberi var.Çünkü daha sonrasında gittiğimiz tesiste bir tabak dahi alamıyorsunuz.Tüm restaurant personeli camekan arkadasından maske ve eldiven ile servis yapıyorlardı.Burada ise çalışan-misafir farketmeksizin hiç bir maske kontrolü yok.Mutfak personelinin kep-eldiveni bile yok ki pandemiden önce de kullanılması zorunlu idi.Aşcıbaşı olduğunu sandığım beyefendiye benmariler soğuk sanırım çalışmıyor dediğimde o çıplak eliyle kapağı kaldırıp mekanizmaya dokunması bizi aşırı derecede rahatsız etti.Yemeklerin zaten hiç bir yenilir tarafı yok.Porsiyonlar az ,bazı servisler boştu.Sanırım iktisat yapıyorlar.Ancak tesiste konaklayan kişiye göre planlama yapılıp büfelerin hazırlanması gerekir.Zaten mevcut yemeklerde lezzetsiz.Bir dolma ne kadar kötü olabilir demeyin baya baya çiğ idi.
Sosyal medyada gördüğünüz süslü tabaklar,şık sunumlar,lezzetli yemekleri aramayın.Sanırım onlar da tanıtım amaçlı.
Biz hiç birini göremedik.Yemekte istediğimiz içeceğin pipeti paketsiz ve çıplak elle servis edildi.Çocuklar o açıktaki zeytinyağlı ve tatlı büfelerinin oradan ayrılmıyorlar.Dolayısıyla tüm sunumlar devrilmiş tabaklardan taşmış.Elleriyle almaya çalışanlar ya da alırken bir başka tatlı düşmesin diye eliyle tutanlar..Artık bunu görünce yiyesiniz de gelmiyor.Ki baya aç kaldık.
2 taneden fazla oda kartı alamıyorsunuz,isteyince yine azar işitiyorsunuz.
Otel merkeze uzak,etrafında dolaşabileceğiniz,soluklanabileceğiniz hiç bir yer yok.Sadece dilek yarım adasına çok yakın,oranın denizi aşırı iyi.Otelin denizi dalgalı,ama bir iskelesi yok.Yürüyüş bandı gibi bir set yapılmış,iskele kirası maliyetli gelmiş sanırım.Ama akşam üzeri o kadar dalgalı denize iskelesiz girmeniz çok zor.
Bu arada otele merkezdeki diğer yarım pansiyonlardan çok daha fazla ödüyosunuz.Yarım pansiyon plus ama plus'ı unutmuşlar sanırım , yemekteki ilk içeceklere bile ücret alıyorlar yine.
Ertesi gün otel değişikliği talebimizi ilettiğimizde resepsiyondaki Hanımefendi (sanırım otel sahibi hanımefendinin kızı )sizi asla konuşturmuyor,ukala bir tavırla üstü kapalı cevaplarla tabiri caizse kendi aklınca sizi oyalamaya çalışarak bu durumdan kaçınmaya çalışıyor.
Ses seviyesi aşırı yüksek,misafir memnuniyeti anlayışından yoksun, otel değişimi talep ettiğimiz için de sanırım iade onayını verecek taraf olmalarından kaynaklanan bir güvenle sizi asla dinlemeyen ve geçiştirmeye çalışan bayan ve resepsiyonist+bellboy bey,
Ege Bölge Operasyon Müdürü Engin Bey sorunlarımızı dinleyip ricamızı kırmadı ve işlemlerimizi halledince de ne yazık ki aşırı kibar ve ''Luxury'' bir üsluba bürünüverdiler.
5 Temmuzda Charisma De Luxe 'e geçiş yapabildik ve o kadar memnun kaldık ki tatilimizi 1 gün daha da uzattık.Şimdi ise yeniden aynı tesise gitme planı yapıyoruz.
Gerçekten hizmet sektöründe var olmak istiyorsanız önceliğiniz misafir memnuniyeti,iletişim,hizmet,çözüm odaklılık ve güleryüz olmalı bence,
Hem luxury / de luxe hem de butik aile otellerinde çok defa konaklamış biri olarak belirtmek isterim ki mükemmel tesis yoktur,elbet eksikler olur.Ama iyi iletişim vardır.
Bu fiyattan çok daha uygun bir rakama daha iyi tesislerde konaklama yapabilirsiniz.
He bir de eee o zaman neden bu kadar mükemmel yorumlar var diyeceksiniz.
Olumsuz yorumları şikayet ederek kaldırtmaya çalışıyorlar.
Bu yorumu 3. kez yazışım.Yayınlanmasına izin vermemek için sürekli blocklanıyorum.
Google'a gelirseniz daha fena verilen cevaplarda özürlerinin kabahatlerinden de büyük olduğunu gösteriyor.
Otelin pis ve yemeklerin lezzetsiz olduğnu kabul etmiyorlarmış.Bu zihniyetlerle bu sektörde daha da yol alabileceklerini sanmam.