3-10 Temmuz arası Didim tur üzerinden rezv. yaptırdığımız Maia da en fazla 2 gün kalabildik. 2. günü de başka otele geçiş işlemlerinde pürüz çıktığı için kaybetmiş olduk.
Bu oteli tercih etmemizdeki en büyük etken hem butik, az odalı oluşundan, yeni ve temiz görüntüsünden hem de instagramda paylaşılan ve youtube da sahibi olan Düriye hanımın oteli hakkında pandemi kurallarına eksiksiz şekilde uyduklarını anlatmasından ötürüdür. Instagram fenomenlerinden sanırım konaklama ücreti almayıp, üst klasman sunumlar takdim edip, reklam yapmalarını söylüyorlar ki gittiğimizde onların instagramda gösterdikleri hizmetle, bizim aldığımız hizmet arasından dağlar kadar fark vardı. Beklentilerimiz suya düştü, bildiğiniz cenneti beklerken cehennemi bulduk. İnternette otelle alakalı hiçbir eksik veya kötü yorum olmadığından burayı tercih etmiştik fakat anladık ki bunların hepsi görüntüden ibaretmiş. Otelde bellboy ve bavul taşıma arabası yok onun yerine resepsiyon görevlisi Engin bey çok fonksiyonlu olarak çalışıyor.
Giriş itibariyle hiçbir eşyamız dezenfekte edilmedi, oda da dahil. Tesise plaj kullanımı için dışarıdan alınan misafirleri saymıyorum bile. Oda da klozet bile temizlenmemişti ki biz otele saat 4 gibi giriş yaptık. İçeride çalışanların çoğunda maske burun altında, bazen de hiç takılmamış oluyor ve hatta lokantadaki aşçı ve yardımcıları içerde bonesiz, eldivensiz ve maskesiz çalışmakta. Diğer oteller açık büfe servisini hala cam arkasından ve hijyen kurallarına uygun biçimde yapmakta olmalarına rağmen, bu tesiste böyle bir uygulama yok. Odaya girdiğimizde yastıklar ıslaktı değişim için kat hizmetlisi geldiğinde 3 kişinin sözüne karşılık yastıkların ıslak olmadığını iddia ederek gitti 2 yastık bıraktı, ıslak olanlar kaldı (yastık yokmuş). Klimadan üşüyen yakınımıza yorgan istediğimizde de yorgan olmadığını söylediler (luxury gibi luxury). Odalarda su ısıtıcısı, bardak, bakım kiti vs gibi ürünler aramayın, fazladan askıda yok bulamazsınız. Sorduğumuzda pandemi kurallarından ötürü koymadıklarını belirttiler. Fakat ne hikmetse geri kalan kurallara uyan kimse yok hatta yemekler ve yemek esnasında aldığımız sular ile pipetler açık şekilde servis ediliyor. Otelin kendi sitesinde tam pansiyon plus yazmasına rağmen ‘’plus’’ olan hiçbir şey yok aksine aldığımız 1 akşamlık içeceklerinde ücreti çıkışta yansıtılmıştı (su ve kola).
Bazı eksik olan şeyler söylendiğinde telafi etmek yerine üste çıkmaya çalışan resepsiyon görevlisi Engin bey, Düriye hanımın kızı ve adını bilmediğim diğer uzun saçlı beyefendinin misafirin konforunu veya huzurunu gözetmesi gerekirken aksine ses yükseltip tavır koymaları hoş karşılanacak bir durum değil. Buraya verdiğimiz ücret ve aldığımız hizmetle ‘’luxury’’ olmayan basit bir pansiyonda daha iyi ağırlanırdık. Aile işletmesi olabilir ama ona orantılı bir samimiyet ve yaklaşımda beraberinde olmalı. Misafirini hep bir ağızdan azarlar gibi konuşmak ve üste çıkmaya çalışmak abeste iştigal gerçekten. Bir de dönüp ‘’biz size ne yapsak memnun edemeyiz’’ diyen resepsiyonist + bellboy olan Engin beye sesleniyorum; Charisma Delux otelde (Kıbrısın Merit Oteline Denk) sizden sonra 5 gecelik konaklamamızı 6 geceye çıkarıp kaldık her şey dört dörtlüktü isterseniz gidin hizmet nasıl verilir onu orada bir gözlemleyin. Kuşadasında Maia oteli kime sorsak, olanları anlatsak kimsenin oteli tanımıyor olması, bir de üstüne orada ne işiniz var demesinden gerisini siz düşünün. Kimseye iş öğretmeye çalışma derdinde değiliz ama 1 haftalık tatilimizi orada sizinle boş tartışma içine girerek heba edemeyecektik kusura bakmayın. İlk kez 5 yıldızlı veya luxury otelde kalmıyoruz bize kalkıp hizmetten bahsetmenize gerek yok. Biz kusurları görmemeyi de bilirdik elbette. Ufak tefek kusurlar olabilir fakat üslup ve tavır yanlıştı bu göz ardı edilebilecek bir durum değildi.
Otelden ayrılmak istediğimizi ve nedenlerini söyledikten sonra telafi etmeye çalışmak yerine ‘’acentanız mail atsın geçerli sebeplerse ve biz kabul edersek çıkabilirsiniz’’ demeniz son noktaydı (problemleri sözlü ifade etmemize rağmen). Bizi 3 kadın görüp, toy sandınız ta ki Ets’nin Ege Bölgesi operasyon müdürü Engin bey direkt arayana kadar sonra ne hikmetse, bir gün önce diklenerek konuşan sizden eser kalmadı. Öğlen 12’ye yarım saat kalmış olmasına rağmen yaptıklarınız yetmezmiş gibi 1 gecelik daha ücret alacağız demeniz zaten vizyonunuzu ortaya koydu ama onu da sağolsun Ets sorumlusu Engin bey halletti.
Oteldeki yiyecekler vasattı instagramda gösterilen sunumların hiçbiri yok. Onu da geçtik, biten yemeklerin yerine yenisi de ilave edilmiyor aç kalmamak için 1 gecede olsa yedik. Servis, otelde kaç kişi kalıyorsa ona göre hazırlanır. Kahvaltıda laf ola beri gele bir açık büfe onun yerine Seçkin Saklı Bahçede gidip kahvaltımızı ettik ortam, hizmet, servis ve lezzet üst düzey tavsiye ederiz. Sahibi Hasan bey ve çalışanlarından Korcan bey takdiri hak ediyorlar.
Otelin tek iyi yanı güzel manzaraya sahip olması, sessiz sakin bir yerde oluşu ve yataklarının yatsan marka rahat yataklar olması onun dışında olumlu bir özelliği yok. Memnun kaldığını söyleyenler ya aileden ya da hiç 5 yıldızlı Luxury bir otelde konaklamamışlar kusura bakmasınlar.
Maia otelin merkeze mesafesi yarım saat araba yoksa gidip gelmeniz zor. Otel çevresinde oturup kahve, çay içilecek veya eğlenilecek bir mekan yok. Kuşadası’nın bir ucunda otel. Yan plajın iskelesi mevcut ama luxury otelde bir iskele yok (bu kadar lüks ecrimisili karşılayamadı sanırım) taşlık ve dar bir bölgeden denize giriliyor. Deniz tabi ki güzel daha iyisine girmek isterseniz Milli parktaki Kalamaki koyunu veya kumluk plaj istiyorsanız 1.koyu tercih edebilirsiniz.