Restoranlar İçin Tripadvisor'ı Kullanmaya Başlayın

Tripadvisor'ın restoranınızla çalışma prensiplerini öğrenin.

Başlangıç

Tripadvisor Menu Connect: The Complete Setup Guide

Tripadvisor Menu Connect: The Complete Setup GuideWant to save time, reach customers, and fill more tables? Read on to learn more about how Menu Connect can help you get discovered by diners where they are searching the most.

Reaching potential customers has always been a top priority for restauranteurs, but it’s more imperative now than ever before. For hungry diners searching for their next meal, having access to an up-to-date menu is key to their decision. In fact, 93% of consumers check menus online before they choose a restaurant.1

Diners use countless websites to search and discover new restaurants, but being able to accurately maintain your menu and business details across all of them can be tedious and time consuming. That’s why we’ve developed Menu Connect — to help you easily manage your menu and important business information all in one place and automatically update it for you across the web. To learn more about how you take advantage of everything Menu Connect has to offer, click here.

Already signed up? Read on for more information about how to get started and set your business up for success with Menu Connect.

Step 1: Upload your menu

Your menu is what entices potential diners to choose your restaurant — so it’s crucial that you keep it up to date. To upload your menu, you can either drag and drop a file or enter a URL to your menu online. Pro Tip: You can take a photo of your menu with your mobile device and upload it directly to your page. Have multiple menus? No problem! You can add as many menus as you’d like and you can even add a menu name like "Brunch Menu" or "Holiday Special" to each file you upload to keep everything organized. There’s also an option to add special instructions about your menu to help ensure it’s presented exactly how you want it....

Restoranlar İçin Tripadvisor'ı Kullanmaya Başlayın

Restoranlar İçin Tripadvisor'ı Kullanmaya Başlayın Tripadvisor kullanımına yabancı mısınız? Bu başlangıç rehberi, bilmeniz gereken her şeyi en kısa sürede öğrenmeniz için size adım adım yol gösterecektir....

Restoranlar, Kimliklerini Tripadvisor’da Nasıl Doğrulayabilirler?

Restoranlar, Kimliklerini Tripadvisor’da Nasıl Doğrulayabilirler?Tripadvisor’da restoranınızın denetimini alırken kimliğinizi doğrulamanız gerekir. Bu ilave güvenlik katmanı hem sizi hem de diğer işletme sahiplerini sahtekârlığa karşı korur. Kimliğinizi doğrulama işlemi kolaydır. Nasıl yapacağınızı öğrenin.

Kimliğinizi Telefon Yoluyla Doğrulayın

Kimliğinizi doğrulamak için arayacağımız veya kısa mesaj göndereceğimiz numara, kaydınızda yer alan iş telefonu numaranızdır. Sistemimiz, kaydınızın denetimini alırken belirttiğiniz tercihinize göre 4 haneli doğrulama kodunu iletmek için işletmenizi arayacak veya kısa mesaj gönderecektir. Kod elinize geçtikten sonra bu rakamları ilgili kutuya girip “Kodu Gönder”i tıklayın.

Kimliğinizi Kredi Kartı Yoluyla Doğrulayın

Kimliğinizi doğrulamanın en hızlı ve kolay yolu kredi kartınızı kullanmaktır. Bu işlemi, üzerinde adınızın yer aldığı bir kredi kartı kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Kart yalnızca onaylama amacıyla kullanılacak, sizden herhangi bir tahsilat yapılmayacaktır. Kimliğinizi doğrulayabilmemiz için kartınıza 1 dolarlık bir bloke konulacak ancak gerçekte herhangi bir ücret alınmayacaktır.

Kredi kartıyla kimlik doğrulama işlemi için birkaç ilave bilgi daha vermeniz gerekir. Bu bilgiler; ülke, kart türü, kredi kartı numarası, kart sahibinin adı, son kullanım tarihi, kartın güvenlik kodu ile adınız, adresiniz posta kodunuz ve telefon numaranız gibi diğer fatura bilgilerini kapsar. Bu bilgilerin hiçbirini hesabınıza kaydetmez veya onları saklamayız. Bilgileriniz yalnızca kimlik doğrulama sürecinde kullanılır.

Kredi kartınız onaylandıktan sonra Yönetim Merkezi ana sayfasına yönlendirilirsiniz.

E-posta Yoluyla Doğrulama

Restoranınız büyük bir restoran grubunun veya zincirinin parçası ise e-posta yoluyla doğrulama için uygun olabilirsiniz. Bu durumda işletmenizin denetimini alma sürecinin bir parçası olarak e-posta yoluyla doğrulama seçeneğini doğrudan görmeniz gerekir. Aksi takdirde, kimliğinizi yukarıda belirtildiği şekilde telefon veya kredi kartı ile doğrulamanız gerekir.

Son Güncelleme: 6 Temmuz 2019

How to Know If You’re Receiving Calls From Tripadvisor Users

How to Know If You’re Receiving Calls From Tripadvisor Users

How to Know If You’re Receiving Calls From TripAdvisor UsersYou may hear: “Hello, a TripAdvisor user is calling you,” the next time you pick up your restaurant’s phone. Here’s what it means for your business.It can be really difficult to tell where phone calls to your...

Müşterilerle doğrudan mesajlaşma nasıl kurulur?

Müşterilerle doğrudan mesajlaşma nasıl kurulur?Restoran müşterileri, Tripadvisor 'da herkese açık bir yorum bırakmanın yanı sıra, Tripadvisor gelen kutunuzda sizinle doğrudan paylaşılan görüşleri de ekleyebilir. İşte Restoran müşterilerinden doğrudan mesaj özelliğinin nasıl kurulacağı ve mesajları nasıl alacağınız.

Doğrudan mesajlaşma nedir?

Restoran müşterileri, artık herkese açık bir yorum bırakmanın yanı sıra size doğrudan bir mesaj da gönderebilir. Herkese açık bir şekilde paylaşmak istemedikleri belirli bir görüş sunabilirler; personelden birinden adıyla bahsedebilirler veya kendi yorumlarıyla ilgili bilmenizi istedikleri birkaç ek içerik ekleyebilirler. Doğrudan iletiler herkese açık Tripadvisor kaydınızda görünmeyecektir. Bu, sadece Restoranınızla ilgili daha fazla görüş almanıza olanak sağlayan bir yoldur.

Oradan da yazışmaya gelen kutunuz aracılığıyla devam edebilirsiniz. Bu yanıt, yönetim yanıtlarında olduğu gibi genel Tripadvisor kaydınızda yayımlanmayacaktır.

Doğrudan Mesajlaşma Ayarlaması

İşletmenizle ilişkili tek işletme sahibi sizseniz restoran müşterilerinden gelen doğrudan mesajları alacak kişi olarak otomatik şekilde siz ayarlanırsınız. Birden fazla işletme sahibi varsa irtibat kişisi olarak bir kişi atanacaktır. Bir restorandan aynı anda yalnızca bir kişi mesajları yanıtlayabilir. Bu yüzden ekibinizle konuşarak en iyi yanıtları kimin verebileceğine karar verin. Fikrinizi değiştirecek olursanız hiç endişelenmeyin; aşağıdaki adımları takip ederek yeni bir irtibat kişisi belirtmeniz yeterli olacaktır.

İşte yeni bir irtibat kişisi belirlemek için adım adım rehberimiz:

  1. Bu mesajı yalnızca ilk olarak Tripadvisor kaydınızın denetimini aldığınız takdirde alırsınız. Bu işlemi buradan yapmak kolay ve ücretsizdir.
  2. Kaydınızın denetimini aldıktan sonra Yönetim Merkezi’ne giriş yapın. Ana sayfadaki "İşletme bilgileri" bölümünün altında "mesajlaşma ayarları" başlıklı bir bölüm görürsünüz.
  3. "Doğrudan mesajlaşmayı etkinleştirin" düğmesini tıklayın ve restoran müşterilerinden gelen tüm doğrudan mesajlar için iletişim noktası olduğunuzu belirtmek üzere kutuyu işaretleyin.

Tripadvisor gelen kutunuzdan Tripadvisor 'ın özel mesajlarını devre dışı bırakırsanız bu mesajları alabilmeniz için profil ayarlarına gidip tekrar etkinleştirmeniz gerekir. Bunu yapmak için "ayarlara git" düğmesini tıklayın.

Doğrudan mesajlaşma özelliğini etkinleştirdikten sonra, "Mesaj ayarları" altında "İletişim noktası" olarak adınızı veya personel üyelerinizden birinin adını görmeniz gerekir.

Ekibinizin başka bir üyesi iletişim noktası ise adını tıklayarak dilediğiniz zaman bu ismi kendiniz olarak değiştirebilir ve ardından iletişim noktası olduğunuzu belirtmek için kutuyu işaretleyebilirsiniz.

Doğrudan mesajlarınızı görmek ve yanıtlamak İçin Yönetim Merkezi’nin sağ üst köşesindeki gelen kutusu simgesini tıklayın. Doğrudan mesajlarınıza yanıt vermeyle ilgili ipuçlarımıza ilişkin daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.

Son Güncelleme: 3 Mayıs 2019

Kaydınızın denetimini aldıktan sonra yapmanız gereken ilk 3 şey

Kaydınızın denetimini aldıktan sonra yapmanız gereken ilk 3 şey Ücretsiz işletme kaydınızın denetimini aldıktan sonra profilinizi bu üç kolay adımda ayarlayıp yayımlayın.

Kaydınızın denetimini aldığınızda, işinizi büyütmenize yardımcı olacak tüm ücretsiz araçlara erişebilirsiniz. Buradan Yönetim Merkezi'ne giriş yapın. Yönetim Merkezi'nde yorumları yanıtlayabilir, fotoğraf yükleyebilir, saatler veya menü gibi işletme ayrıntılarını güncelleyebilir, performansınızı takip edebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz.

Bu üç kolay görev, gerekli ayarları yapıp kaydınızı yayımlamanıza yardımcı olur ve yalnızca birkaç dakikanızı ayırmanız yeterlidir:

1. kaydınızın ayrıntılarını çift kontrol edin

Yönetim Merkezi'nin "kaydınızı yönetin" sekmesine giderek kaydınızın güncel olduğuna emin olun. Burada web sitenizi, telefon numaranızı, çalışma saatlerinizi, menünüzü ve otopark veya veranda gibi sunulan tüm olanakları güncelleyebilirsiniz. Yaptığınız değişiklikler birkaç gün içinde sitede yayımlanır.

Kaydınızı güncellemeyle ilgili ayrıntılı rehberimizi buradan okuyabilirsiniz.

2. Fotoğraf Yükleyin

Restoran müşterileri, görerek alışveriş yapmayı tercih eder. Restoranınızın fotoğraflarını yüklemek, sizinki gibi bir restoranı arayan potansiyel Restoran müşterileri için kaydınızı daha heyecan verici ve ilginç hale getirmenin hızlı ve kolay bir yoludur. Aslında, sadece tek bir yönetim fotoğrafınızın olması etkileşiminizi % 44 ' e kadar artırır. Sayfanıza her an en fazla 50 fotoğraf ekleyebilirsiniz.

Ardından, ana fotoğrafınızı kontrol edin. Tripadvisor, kalitesini temel alarak sizin için bir tane otomatik olarak seçiyor, ancak siz de kendi seçiminizi yapabilirsiniz.

Burada profesyonel kamera olmadan kaydınız için harika fotoğraflar çekmek için rehberimizi okuyun.

3. performansınızı görün

Güncel durumu görmenin başka bir hızlı yolu da panelimizi kullanarak performansınızı anlamaktır. Tripadvisor sıralamanız, kaydınızın trafiği ve kaç yorum ve fotoğraf aldığınız hakkında kapsamlı bir bakış elde edersiniz. Ayrıca, rakiplerinize karşı performansınızı izlemeye başlamak için rakip panelinizi de görüntüleyebilirsiniz.

Tripadvisor 'daki performansınızı nasıl izleyebileceğinizi öğrenmek için daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.

...

Tripadvisor'da Doğrudan Mesajları Yanıtlama

Tripadvisor'da Doğrudan Mesajları Yanıtlama Restoran müşterileri, Tripadvisor'da herkese açık yorum paylaşabileceği gibi, sadece işletme sahibiyle veya restoranın Tripadvisor kaydının yöneticisiyle paylaşılan görüş de ekleyebilir. Tripadvisor'da doğrudan mesaj alma ve yanıtlama ile ilgili yönergeleri burada bulabilirsiniz.

Doğrudan Mesajlarla Tanışın

Tripadvisor'da yorum yazan restoran müşterileri artık doğrudan size yönelik özel mesaj ekleme seçeneğine de sahip. Bu, özel bir görüş parçası olabileceği gibi, sizi çok etkileyen personele yönelik özel bir övgü veya gezginin görüşü doğrultusunda harekete geçmenize yardımcı olabilen gezgin yorumuyla ilgili ayrıntılar da olabilir. Misafirperverliğinizi daha ileri seviyeye taşımak için müşteriler restoranınızdan ayrıldıktan sonra da kendileriyle iletişime devam edebilirsiniz.

Bu mesajı ancak Tripadvisor kaydınızın denetimini ilk aldığınızda alırsınız. Kaydınızın denetimini buradan kolayca ve ücretsiz olarak alabilirsiniz.

Doğrudan Mesajlar ile Herkese Açık Mesajlar Arasındaki Fark

Doğrudan mesajlar, sizinle müşteri arasında olan bire bir iletişimlerdir. Bunlar, bir baloncuk puanına eklenmez ve Tripadvisor sıralamanızı etkilemez. Bu mesaj türü, herkese açık Tripadvisor kaydınızda görünmez. Restoranınızla ilgili ek görüş almanın bir yoludur.

Doğrudan mesaj yazan herkes aynı zamanda yorum da yazabilir. Yorumlar, herkese açıktır, bir baloncuk puanına eklenir ve Tripadvisor sıralamanızı etkiler. Yorum ve Yönetim Yanıtınız, herkesin görebilmesi için Tripadvisor sayfanızda yayımlanır.

Doğrudan Mesajları Yanıtlama

...

Restoranınızı Tripadvisor'a Nasıl Kaydedersiniz?

Restoranınızı Tripadvisor'a Nasıl Kaydedersiniz? Restoranınızın kaydedilmesi, işletmenize yönelik bir pazarlama kanalı olarak Tripadvisor'dan yararlanmanın ilk adımını oluşturur. Bu işlem yalnızca birkaç dakika sürer.

Dünyanın En Büyük Restoran Sitelerinden Birine Hoş Geldiniz*

Tripadvisor, şu anda 4,9 milyon olan ve sürekli artan sayıdaki restoranlarıyla*, her ay mükemmel seyahatleri için araştırma ve planlama yapan milyonlarca gezgini ağırlıyor. Peki Tripadvisor'dan yerel halkın da yararlandığını biliyor muydunuz? Ortalama alarak her ay 200 milyonu aşkın kişi Tripadvisor'da restoran arıyor.** Kısa bir süre önce gerçekleştirilen bir ankette katılımcıların ortalama olarak %86'sı, restoran tercihi yaparken, o restoranın Tripadvisor sıralamasının, yorumlarının, puanının veya ödülünün etkili olduğunu belirtti.

Restoranınızın kaydedilmesi, işletmenize yönelik bir pazarlama kanalı olarak Tripadvisor'dan yararlanmanın ilk adımını oluşturur. Restoranınızın kaydı yapılıp siz de işletme sahibi veya yöneticisi olarak kaydolduktan sonra fotoğraf yükleyebilir, restoranın çalışma saatleri gibi bilgileri güncelleyebilir ve yorumlara yanıt verebilirsiniz. Üstelik tüm bu işlemler ücretsizdir.

Hâlihazırda Kayıtlı Olup Olmadığınızı Kontrol Edin

Büyük ihtimalle, Tripadvisor'da zaten kayıtlısınızdır. Arama kutusuna restoranınızın adını girerek kayıtlı olup olmadığını buradan kontrol edebilirsiniz. Açılır menüden restoranınızı seçin ve "İşletmenizin Kaydını Doğrulayın" düğmesini tıklayarak kaydınızı yönetmeye başlayın.

Restoranınızı Tripadvisor'a Nasıl Kaydedersiniz?

Başlamak için tripadvisor.com.tr/GetListedRestaurant adresine gidin. Restoranınızın Tripadvisor'a kaydedilebilmesi için işletmenin faal olması gereklidir. Kayıt işlemini tamamlamak için restoranınızın adres ve iletişim bilgileri gibi temel bilgilerin elinizin altında bulunması gerekir. Restoranınıza ait bir fotoğraf ve kısa bir açıklama ile birlikte sunduğunuz ana mutfak türlerini de belirtme fırsatınız olacaktır. Sorularınız varsa bu adresteki restoran kaydı kurallarımızın tümüne bakın.

İşte, kaydınızı oluşturmaya ilişkin birkaç pratik püf noktası:

  • E-posta adresinizi eklerken bu adresin kendi kişisel e-posta adresiniz değil, restoranınızla ilişkili e-posta adresi olduğuna emin olun.
  • Restoran adresinizi girerken restoranınızın bulunduğu coğrafi konumun posta kodunu eksiksiz biçimde girin. Her şey size net ve tam gibi görünse de bölge ve şehirler arasında karışıklık yaşanabilir. O nedenle bu bilgileri iki kez kontrol etmekte fayda vardır.
  • Müşterilerinizin sizi bulabilmelerine yardımcı olabilmek için "Ek adres bilgisi" bölümüne "Atatürk heykelinin yakınında" gibi adres tarifi ve püf noktası eklemekten çekinmeyin.
  • Müşterilerin restoranınızı bulabilmesi için restoranınızın haritadaki konumuna bir işaret koyun.
  • "Restoranınıza ilişkin açıklama" bölümüne, restoranınızda tam olarak neleri sunduğunuzu anlatan kısa bir açıklama ekleyin. Burası; sloganınızı, "hakkımızda" ifadenizi veya zaten web sitenizde mevcut olan diğer özelliklerinizi belirtmenize fırsat tanıyan bir yerdir.

Tüm alanları doldurduğunuzda yeşil renkli "Gönder" düğmesini tıklayın. "Gönder" düğmesini tıkladığınızda ekibimiz bilgilerinizi doğrulayacak ve restoranınız 3 ila 5 iş günü içerisinde web sitesinde yerini alacaktır.

*Kaynak: Tripadvisor Siteleri için Jumpshot, tüm dünya geneli, Aralık 2018

**Kaynak: Tripadvisor Kayıt Dosyaları, 2017 yılının üçüncü üç aylık dönemi

...

Yüksek Puanlı Bu Restoran, İşini Büyütmek İçin Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor?

Yüksek Puanlı Bu Restoran, İşini Büyütmek İçin Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor? İngiltere'deki Cambridgeshire kontluğunda İtalyan yemekleri sunan bir aile işletmesi olan La Pergola, pazarlama stratejisinin mihenk taşı olarak Tripadvisor'dan yararlanıyor. Bölgede, istikrarlı biçimde en yüksek puanlı restoranlardan biri olmayı sürdüren restoranın, Tripadvisor'dan gelen ziyaretçi sayısı sürekli olarak artıyor.

Cambridgeshire'daki La Pergola'ya Hoş Geldiniz

İtalyan Rivierası'nın güneşli sahillerini özleyenlerin o kadar uzağa gitmelerine gerek olmayabilir. İngiltere'de, Cambridge'in hemen 10 km batısındaki Wheatsheaf'da bulunan La Pergola; odun ateşinde pişirilen pizzalar, ev yapımı makarnalar ve maskarpon peynirli incir gibi klasik tatlılar dahil olmak üzere türlü otantik İtalyan lezzetlerini müşterilerine sunuyor.

İşletmenin sahibi Rosa De Simone, "Biz bağımsız bir aile restoranıyız", diyor. "Açılalı 10 yılı geçti".

Bu süre zarfında La Pergola, İngiltere'de İtalyan tarzı "tatlı hayat"tan (la dolce vita) bir parça deneyimlemek için dışarıdan gelen müşteriler sayesinde, bölgede hatırı sayılır bir destinasyon haline gelmiş. Restoranın 500'ün üzerinde yorumu, ortalama olarak 5 üzerinden 4,5 baloncuk puanı ve Tripadvisor Mükemmellik Sertifikası bulunuyor.

Aşılması Gereken Zorluk: Pazarlama Faaliyetlerinin Sonuçlarını Görmek

İtalya'dayken İtalyan yemeklerini anlatmaya gerek yoktur, ancak farklı bir kültürde bambaşka bir mutfağa dikkat çekmek için çabalamanız gerekir. Bizim için durum tam da bu şekildeydi. De Simone, "İlk birkaç yıl pazarlama faaliyetlerimizi yerel restoran rehberlerinde, gazetelerde ve dergilerde sürdürdük" diyor. "Bu yayınlar yoluyla işletmemize çok nadiren müşteri geliyordu. Bu durum, beni pazarlama stratejimizi sorgulamaya itti".

De Simone, yatırım getirisini garantilemek için çevrimiçi kanallara yönelmiş. De Simone, "Tripadvisor'da daha fazla yorum almaya başladığımızı ve müşterilerin, Tripadvisor sayesinde varlığımızdan haberdar olduklarını söylediklerini fark etmeye başladım" diyor.

Bu Restoran Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanıyor?

"Tripadvisor'da daha fazla yorum almaya başladığımızı ve müşterilerin, Tripadvisor sayesinde varlığımızdan haberdar olduklarını söylediklerini fark etmeye başladım".

Şu anda restoranı, platformda yüksek puanlı bir restoran haline gelen De Simone, zamanını ve enerjisini Yönetim Fotoğrafları ekleme, işletme bilgilerini güncelleme ve yorumları takip etmeye yöneltmiş. De Simone şöyle diyor: "Tripadvisor'ı çevrimiçi pazarlamamın bir parçası haline getirmeye, web sitemizden Tripadvisor kaydımıza bağlantı vererek ve aynı zamanda aldığımız harika yorumlardan bazılarını Facebook sayfamızda sergileyerek başladım".

Bu, hem ücretsiz hem de herkesin yapabileceği kolaylıkta bir yöntem. İşletme kaydınızın denetimini aldıktan sonra, Tripadvisor kaydınızı tanıtmak için web sitenize ekleyeceğiniz çeşitli pencere öğeleri ve düğmeler arasından seçiminizi yapın ve Tripadvisor Facebook uygulamasını

indirerek doğrudan yorum toplayın....

Restoranlar Tripadvisor'da Performanslarını Nerede Görebilirler?

Restoranlar Tripadvisor'da Performanslarını Nerede Görebilirler? Restoran kaydınızın performansını görmek ister misiniz? Tripadvisor Yönetim Merkezi'nizde, kaydınızın performans verilerini bulabileceğiniz bütün yerleri adım adım göstereceğiz.

Öncelikle Tripadvisor'daki kaydınızın denetimini almalısınız. Bu işlemi buradan ücretsiz olarak ve kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Sonrasında, restoran kaydınızın performansına Yönetim Merkezi'nde şu birkaç yerden bakabilirsiniz:

Bugün sizinle her panele tek tek göz atıp her birinde bulabileceğiniz verileri ve bu verilerin işletmeniz için neden önemli olduklarını açıklayacağız.

Yönetim Merkezi Ana Sayfanız

Ana sayfanız, işletmenizi yönettiğiniz kumanda merkezidir. Sayfanın aşağısında bulacağınız "Performans Eğilimleri"nde, sayfanızın aydan aya gerçekleşen performansının bir bakışta genel bir özetini görebilirsiniz.

Burada aşağıdaki bölümleri bulacaksınız:

  • Sayfa Performansı: Burada, aramalarda nerede göründüğünüzün yanı sıra Premium müşterileri için Öykü Panosu ve Favori Yorum görüntüleme sayıları dahil yoğun ziyaretçi akışı göstergelerini öğrenebilirsiniz
  • Yorum Performansı: Burada, aldığınız yorum sayısını, duyarlılık analizini, yüklenen fotoğraf sayısını ve fotoğraflarınızı kaç kişinin görüntülediğini görebilirsiniz
  • Müşteri İşlemleri: Burada, sayfanızın; telefon aramaları, web sitesi tıklamaları, harita tıklamaları ve rezervasyon tıklamaları yoluyla restoran müşterilerini nasıl dönüştürdüğüne bakın

Daha ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz modülün üst tarafında yer alan mavi renkli "Tümüne bakın" bağlantısını tıklayın; bu, sizi

Performans Paneli

'nize yönlendirecektir

Performans Paneli'niz, kaydınızın performansına ilişkin kapsamlı bir bakış sağlar. Tripadvisor sıralamanız, sayfa ziyaretçi sayınız, yorum performansınız ve fotoğraflarınızla ilgili bölümlerde, sayfanızın performansının nasıl olduğuna ilişkin temel verilerin ayrıntılarını görebilirsiniz.

Panele, "Performans" sekmesinden "Performans Paneli"ni seçerek ulaşabilirsiniz.

Bu panelin her bölümünü tanımak ve her bir verinin işletmeniz için ne anlama geldiğini öğrenmek için burayı tıklayın.

Performans Paneli'nizin en altında "Ziyaretçilerin Baktıkları Diğer Yerler" başlıklı bir bölüm göreceksiniz. Bu bölüm, size Tripadvisor'daki gerçek rakipleriniz hakkında fikir verir. Rakiplerinizin karşısındaki durumunuzu öğrenmek için, sizi

Rakip Paneli

'nize yönlendirecek olan mavi renkli "Rakip Bilgilerini İnceleyin" düğmesini tıklayın

Rakip Paneli, Tripadvisor Premium müşterilerine, restoranlarının kaydının, diğer restoran kayıtlarına karşı nasıl kafa kafaya rekabet ettiğini görme şansı verir. Tripadvisor Premium'unuz varsa bölgenizdeki başlıca rakipleriniz arasından beş taneye kadar rakip seçebilirsiniz. Tripadvisor sıralamanızı; baloncuk puanınızı; yorum sayınızı ve Mükemmel, İyi, Vasat, Kötü ve Çok Kötü yorumlarının her birinden kaçar tane aldığınızı görüp bu bilgileri rakiplerinizin bilgileriyle kıyaslayabilirsiniz.

Bu panele Performans Paneli'ndeki "Rakip Bilgileri" sekmesini tıklayarak veya doğrudan üstteki gezinti bölümünde yer alan "Performans" sekmesinden "Rakip Kümesi"ni seçerek ulaşabilirsiniz.

Rakip Paneli'nizi nasıl ayarlayacağınıza ilişkin daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Reklam Performansı Paneli'niz

...

Tripadvisor'da Daha Fazla Restoran Müşterisi Çekmenin Ücretsiz 5 Yolu

Tripadvisor'da Daha Fazla Restoran Müşterisi Çekmenin Ücretsiz 5 Yolu Tripadvisor'da Yeni misiniz? İşte daha fazla restoran müşterisine ulaşmak için yapmanız gerekenleri gösteren listemiz. İşinizi daha da kolaylaştırmak için listeyi indirebilir ve gerektiğinde başvurmak üzere bir kopyasını basabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken turuncu renkli "Hemen İndirin" düğmesini tıklamak.

İşletmenizin Kaydını Doğrulayın

Tripadvisor kaydınızı yönetmek ve potansiyel müşterilerin seçimlerini etkilemeye başlamak amacıyla kaydınızdan yararlanmak için tripadvisor.com.tr/Owners adresine gidin ve ücretsiz olarak kaydınızın denetimini alın.

Bilgileriniz Güncel ve Doğru Olsun

Yönetim Merkezi'ni ziyaret edin ve çalışma saatleriniz, haritadaki konumunuz, mutfaklarınız, işletmenizdeki olanaklar, fiyatlarınız gibi temel bilgileri güncelleyin.

Beklenti Zeminini Hazırlayın

Multimedya Araçları'na giderek fotoğraf yükleyin. İlgi çekici bir "Ana Fotoğraf" seçin. Bu fotoğraf, potansiyel müşterilerin restoranınıza ilişkin göreceği ilk resimdir.

Görüş İsteyin

Tripadvisor, restoran işletmecilerini tüm müşterilerden yorum istemeye teşvik ediyor. Yorum toplamayı kolaylaştıran kaynaklar için "Pazarlama Araçları" menüsüne göz atın.

Son Güncelleme: 6 Aralık 2018

Restoranlar, Performans Panellerini Nasıl Kullanabilir?

Restoranlar, Performans Panellerini Nasıl Kullanabilir? Ne tür yatırım yapıyor olursanız olun (zaman, para ya da her ikisi) yatırımınızın karşılığını ne kadar aldığınızı bilmek önemlidir. Bu genel bakış sayfasından, Tripadvisor'daki başarınızı nasıl ölçeceğinizi öğrenin.

Tripadvisor kaydınızın denetimini aldıktan sonra, kaydınızın performansını Yönetim Merkezi Ana Sayfanız Performans Paneliniz ve Reklamlar Paneliniz dahil olmak üzere çeşitli yerlerden görebilirsiniz. Bugün sizi, Performans Panelinizi nasıl okuyacağınız ve bu verilerin işletmeniz için neden önemli olduğu konusunda adım adım bilgilendireceğiz.

Giriş yaptıktan sonra, "Performans" sekmesinden "Performans Paneli"ni seçerek panelinize erişebilirsiniz.

İşletme Genel Görünümü

Sayfanın üst kısmında, Tripadvisor'daki restoranınızın durumuna ilişkin olarak bir bakışta bilgi edinmenizi sağlayan genel bakış bölümünü görebilirsiniz. Bu bilgilerden bazıları şunlardır:

  • Tripadvisor Puanı: 5 üzerinden verilen, mevcut baloncuk puanınız. Bu puan, müşterilerinizin Tripadvisor'da restoranınız hakkında yorum paylaşırken verdikleri tüm puanların ortalaması alınarak hesaplanır.
  • Tripadvisor Sıralaması: Bu, bulunduğunuz konum için, mevcut popülerlik sıralamanızı gösterir. Sıralamanızın nasıl belirlendiği konusunda daha detaylı bilgi edinmek için burayı tıklayın.
  • Toplam Fotoğraf Sayısı: Bu, kaydınızda kaç tane fotoğraf olduğunu, ayrıca bunların içinde, sizin tarafınızdan Yönetim Fotoğrafı olarak yüklenmiş olanların yüzdesini gösterir.
  • Toplam Yorum Sayısı: Bu, restoranınızın aldığı toplam yorum sayısını gösterir. Burada ayrıca, bu yorumların kaç tanesini Yönetim Yanıtı'nı kullanarak yanıtladığınız da belirtilir.

İşletme Sayfası Ziyaretçi Sayısı

Bu grafikte kaydınıza gelen ziyaretçilerin aylık olarak dökümü verilir. Teknik olarak bu grafikte, sayfanıza gelen tekil ziyaret sayısı gösterilir. Yani grafikteki her veri noktası, kaydınızı ziyaret eden bir kişiyi gösterir. Bu bölümün sağ üst köşesinde yer alan mavi düğmeyi kullanarak grafiğin zaman aralığını değiştirebilirsiniz.

Mavi olarak gösterilenler mobil cihazlardan gelen ziyaretçileri, yeşil olarak gösterilenler ise masaüstü cihazlardan gelen ziyaretçileri gösterir. Bu dağılım size, restoranınızı arayan müşteri türü ile ilgili birçok bilgi verir. Örneğin, mobil cihazlardan gelen ziyaretçilerinizin sayısı çoksa muhtemelen müşterilerinizin çoğu, yakınlardayken bir anda karar verip restoranınıza gelmektedir. Bu veri, aynı zamanda, web sitenize gelecek ziyaretçi türünün de iyi bir göstergesidir. Tripadvisor sayfanızda çok sayıda mobil ziyaretçi görüyorsanız kendi web sitenizin mobil cihazlara yönelik sürümünü de bu ziyaretçilerin daha kolay gezinmelerini ve rezervasyon yapmalarını sağlayacak şekilde en iyi hale getirmeyi istersiniz.

Tripadvisor kaydınıza daha fazla ziyaretçinin gelmesi; size telefonla ulaşanların, web sitenizi tıklayanların veya rezervasyon düğmenizi tıklayanların sayısını arttırmaya yardımcı olabilir. Kaydınıza gelen ziyaretçi sayısını arttırmanın bir yolu da Tripadvisor Reklamları'dır. Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

İşletme Sayfası Performansı

...

Restoranlar, Rakiplerini Zekice Alt Etmek İçin Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanabilir?

Restoranlar, Rakiplerini Zekice Alt Etmek İçin Tripadvisor'dan Nasıl Yararlanabilir? İşletmenizin performansının rakipleriniz karşısında ne durumda olduğunu öğrenin. Buradaki püf noktalarından yararlanarak, Tripadvisor Premium'un bir özelliği olan Rakip Paneli'ni kullanmaya başlayın.

Günümüzde restoran sektörü, daha önce hiç olmadığı kadar rekabet gerektiriyor. Tüm dünyadaki restoran pazarının 2018'de 1,6 trilyon ABD dolarına ulaştığı göz önüne alındığında, rekabette üstünlük kazanmak, restoranınızın performansının düşük mü yoksa yüksek mi olacağını tayin edebilir.

Yönetim Merkezi Ana Sayfanızdaki ve Performans Panelinizdeki özet verileri zaten kontrol ediyor olabilirsiniz ancak bugün, rakiplerinizi zekice alt etmeniz için Rakip Paneli'ni tam olarak nasıl kullanacağınızı size göstereceğiz.

Tripadvisor Premium'un Rakip Paneli sayesinde, bir rakip kümesinde yer alan kayıtların Tripadvisor'daki performansıyla işletmenizin performansını karşılaştırmalı olarak bir bakışta görebilir, böylece işletmenizin rekabetteki durumunu öğrenebilirsiniz.

Rakip Paneli'ni Kullanmaya Başlama

Tripadvisor Premium'u satın aldıktan sonra, Yönetim Merkezi'ne giriş yapıp "Performans" sekmesindeki "Rakip Kümesi"ni seçerek panele ulaşabilirsiniz. Performans Paneli'nin tüm ayrıntıları hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz burayı tıklayın.

Rakiplerinizi analiz etmeye başlamak için öncelikle Rakip Kümesi oluşturmanız gerekir. Tanıdığınız rakiplerinizi arama kutusunda arayarak iki ila beş restoran seçin ve bu restoranlar karşısındaki durumunuzu karşılaştırmalı olarak görün. Mavi renkli kutunun altında yer alan tavsiyelere de bakabilirsiniz. Bu tavsiyeler, restoran kaydınızı ziyaret eden restoran müşterilerinin başka hangi restoran kayıtlarını ziyaret etme eğiliminde olduklarına dayanılarak hazırlanmıştır.

Rakiplerinizi seçtikten sonra, ekranın sağ alt köşesindeki turuncu renkli "Kaydet" düğmesini tıklayın. Panelinize on taneye kadar rakip ekleyebilirsiniz.

Rakip kümesi belirlediğinizde otomatik olarak Performans Paneli'ne geri yönlendirilirsiniz. Sayfanın en üstündeki “Performans Paneli” başlığının altındaki “Rakip Bilgileri”ni seçerek Rakip Paneli'ne dönün....

Tripadvisor'daki Restoran Sıralamanızı Nasıl İyileştirirsiniz?

Tripadvisor'daki Restoran Sıralamanızı Nasıl İyileştirirsiniz? Tripadvisor Restoran Ürünleri Müdürü Gerard Murphy, Tripadvisor restoran sıralamalarını etkileyen her şeyi ve sıralamanızı iyileştirmek için neler yapabileceğinizi bu kısa videoda özetliyor. Aşağıdaki videoyu izleyin veya yazılı dökümünü okuyun.

Tripadvisor olarak burada, sizin gibi restoran işletmelerini arayan yüz milyonlarca restoran müşterisine yardımcı oluyoruz. Yapmaya çalıştığımız şey, restoran müşterilerine harika restoranları önermek ve restoran sahiplerini potansiyel müşterilerle buluşturmak.

Tripadvisor'ı harika yapan sırrın bir parçası da restoranları sıralamada kullandığımız yöntemdir. Bu yöntemde, yorumlarınızla ilgili şu üç unsur dikkate alınır: Puanlar, güncellik ve ilgili olma durumu. Şimdi bu üç unsurun nasıl işlediğini açıklayalım.

Puanlar

Puanlar, Tripadvisor'da aldığınız yorum sayısını ifade eder. Dört ve beş baloncuk puanlı yorumları en çok olan restoranları potansiyel müşterilere göstermek istiyoruz. Diğer tüm unsurları eşit ancak beş baloncuk puanı daha fazla olan bir restoran, baloncuk puanı daha düşük olan restoranlara kıyasla daha yukarıda yer alır.

Güncellik

Güncellik, restoranınız için paylaşılan yeni yorum sayısını ifade eder. Eski yorumlar sıralamanıza hâlâ etki ediyor olsa da, yeni yorumlar restoranınızın mevcut durumunu daha iyi yansıtır. Bu, restoranlar için harika bir haberdir. Çünkü hâlihazırda sıralamanız ne olursa olsun, her zaman yeni yorumlarla sıralamanızı iyileştirme şansınız vardır. Diğer tüm unsurları eşit ancak güncel yorumları daha fazla olan bir restoran, yorumları eski olan restoranlara kıyasla daha yukarıda yer alır.

İlgili olma durumu

Gezgin, bir şehirde yemek yemek için yer ararken sadece restoran araması yapmaz. Şehirde akşam yemeği, pizza ya da pad thai arar. Bundan dolayı, restoranınız için sadece tek bir sıralama türü bulunmaz. Yemek türünden mutfak türüne kadar ve bu iki kategori arasındaki her şeyi içeren pek çok kriter için çeşitli sıralamalar vardır.

Örneğin, Rhode Island eyaletinin Newport şehrindeki Brick Alley Pub adlı restoranı ele alalım. Bu restoran, Newport genelinde 11. sırada olup öğle yemeği kategorisinde beşinci, hamburger kategorisinde ikinci, Amerikan yemekleri kategorisinde ise altıncı sırada yer almaktadır. Peki niçin bu tür mutfaklarda ve yemek türlerinde genel sıralamaya kıyasla daha üst sıralarda bulunuyor? Çünkü öğle yemeği, hamburger veya Amerikan yemeklerinden bahseden dört veya beş baloncuk puanlı yorumların oranı çok daha fazladır.

Sıralamanızla ilgili düşünürken; çok iyi olduğunuz yemeklerle mutfakları göz önünde bulundurun ve Tripadvisor'da o kategorilerdeki sıralamanıza bakın. Bu sıralama, gezginlerin restoranınızı ne kadar kolay bulabileceği konusunda genel sıralamanızdan çok daha iyi bir göstergedir.

...

Neden Her Restoran, Kaydının Denetimini Almalı?

Neden Her Restoran, Kaydının Denetimini Almalı? Çevrimiçi itibarınızı yönetmenin ilk adımı nedir? Kaydınızın denetimini almak. Kaydınızın denetimini almanın neden önemli olduğunu ve nasıl başlayacağınızı buradan öğrenin.

Tripadvisor'da, sayısı 4,6 milyonu bulan ve sürekli artan restoranların* içinde sizin restoranınızın da halen kayıtlı olması muhtemeldir. Siz farkında olmasanız da müşterileriniz, muhtemelen restoranınız için fotoğraf yükleyip yorum bırakıyorlar. Yani konuşmayı yönlendirme ve durumunuza dair önemli görüşler elde etme fırsatlarını kaçırıyorsunuz.

Fakat kaçırdıklarınız bu kadarla kalmayabilir. İşte kaydınızın denetimini almanızı gerektiren sebeplerden sadece birkaçı:

Biz, Dünyanın En Büyük Restoran Sitelerinden Biriyiz*

Tripadvisor, yalnızca dünyanın en büyük seyahat şirketi değildir. Biz aynı zamanda dünyanın en büyük restoran sitelerinden biriyiz.* Tripadvisor'da kaydınızın denetimini almak, aynı zamanda aylık 200 milyonu aşkın ziyaretçiye erişmeniz demek.** Hem yerel halk hem de gezginler, Tripadvisor'ı bir restoran keşif sitesi olarak kullanıyorlar. Kısa bir süre önce gerçekleştirilen bir ankete göre, ankete katılanların ortalama %86'sı, bir restoranı tercih etme sebebi olarak Tripadvisor sıralamasını, yorumlarını, puanını veya ödülünü gösteriyorlar. Bu durum, restoranınızı öne çıkarmak için muhteşem bir fırsat yaratıyor. En iyi kısmı ise...

Tamamen Ücretsiz Olması

Evet, kaydınızın denetimini almak ve Tripadvisor hesabı oluşturmak ücretsizdir. Kaydınızın, sunduğunuz hizmetleri ve restoranınızın nasıl bir yer olduğunu tam anlamıyla yansıttığına emin olmak istiyoruz. Bunu en iyi bilen kişi elbette sizsiniz.

Kaydınızı Güncel Tutun

Bir kez kaydınızın denetimini aldıktan sonra, işletmenizin ayrıntılarını güncelleyerek Tripadvisor kullanıcılarının karşısına nasıl ve nerede çıkacağını kontrol edebilirsiniz. Yönetim Merkezi'ndeki "Kaydı Yönet" sekmesini kullanarak:

  • Restoranınızın tanımını ve iletişim bilgilerini güncelleyebilirsiniz
  • Haritadaki konumunuzu doğrulayabilir, adres bilgilerinize süit numarası, plaza veya meydan bilgisi gibi ayrıntıları ekleyebilirsiniz
  • Haftanın her günü için saatlerinizi düzenleyebilirsiniz
  • Restoranınızın görüntüleneceği kategori olarak; İtalyan, Vejetaryen veya Deniz Mahsulleri gibi beş adede kadar mutfak kategorisi seçebilirsiniz
  • Restoranınızın sunduğu yemekleri seçebilirsiniz
  • Müşterilerinize sunduğunuz park yeri, rezervasyon, açık havada oturma veya paket servisi gibi tesis olanaklarını düzenleyebilirsiniz

Kaydınızın denetimini almak, Tripadvisor'da restoranınız hakkında yer alan her bilginin doğru ve güncel olduğuna emin olmanızı sağlar. Sunduğunuz tesis olanakları ve mutfakları seçmek, yerel halkın ve gezginlerin restoranınızı keşfedebilmeleri için en iyi yoldur.

...

Restoranlar İçin Tripadvisor Hakkında Sık Sorulan Sorular

Restoranlar İçin Tripadvisor Hakkında Sık Sorulan Sorular Restoranlar İçin Tripadvisor hakkında sık aldığımız soruların tümünü kapsamlı bir listede bir araya getirdik.

Tripadvisor kaydımın denetimini neden almalıyım?

Tripadvisor kaydınızın denetimini alma ve kendinizi restoranınızın temsilcisi olarak kaydettirme işlemi ücretsizdir ve Tripadvisor sayfanızın tüm bölümlerine erişmenize olanak sağlar. Bu bölümlerden bazıları şunlardır: İşletmenizle ilgili bilgileri düzenleme, fotoğraf ekleme, yorumlara yanıt verme vb. Kaydınızın denetimini almak için Tripadvisor Yönetim Merkezi'ne gidin. İşletmenizi korumak için, kimliğinizi doğrulamak üzere sizden kredi kartı bilgilerinizi isteyebiliriz ancak bu sadece doğrulama amaçlıdır, işletmenizin denetimini alma işlemi her zaman ücretsizdir. Kaydolmayla ilgili tüm talimatlar için rehberimizi okuyun.

Tripadvisor kaydımı nasıl yönetebilir ve ziyaretçiler için nasıl daha çekici hale getirebilirim?

Kaydolduktan sonra, Yönetim Merkezi’nde Tripadvisor kaydınızın tüm bölümlerini yönetebilirsiniz. Yönetim Merkezi’ne hem masaüstünden hem de mobil uygulamamızdan erişebilirsiniz. Bunun için iOS veya Android'e yönelik en güncel Tripadvisor uygulamasını indirmeniz yeterlidir. Telefonunuzu kullanarak yorumlara yanıt verebilir, potansiyel restoran müşterilerinin sorularını yanıtlayabilir ve Tripadvisor Premium özelliklerinin pek çoğunu yönetebilirsiniz. Mobil Yönetim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.

Tripadvisor kaydınızı optimize etmek için rehberimizin tamamını okuyun.

Restoran kaydımdaki bilgileri nasıl güncellerim?

İşletme kaydınıza ilişkin tüm bilgiler Yönetim Merkezi’nden güncellenebilir. Bu sayfaya erişmek için sayfanın üstündeki Profil menüsüne gidin ve Kaydı Yönet’i tıklayın. Buradan, işletmenizle ilgili aşağıdaki gibi bilgileri güncelleyebilirsiniz: Adınız, iletişim bilgileriniz gibi genel bilgiler, konumunuz, çalışma saatleriniz, menünüz, fiyat bilgileriniz ve daha fazlası.

...

Mükemmellik Sertifikası ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Mükemmellik Sertifikası ile İlgili Sık Sorulan Sorular Konaklama yerleri (Oteller, Pansiyonlar/Konukevleri ve Özel Konaklamalar), restoranlar ve deneyim tedarikçilerinden gelen bu sık sorulan soruları okuyarak Mükemmellik Sertifikası hakkında daha fazla bilgi edinin. Kiralık yazlık işletmelerine yönelik Mükemmellik Sertifikası hakkında ayrı bir sayfamız mevcuttur. Daha fazla bilgi edinmek için burayı okuyun. Mükemmellik Sertifikası nedir? 2011'den bu yana Mükemmellik Sertifikası, tüm dünyada sürekli biçimde harika düzeyde hizmet sunan konuk ağırlama işletmelerini onurlandırmak amacıyla verilmektedir. Bu ödül, Tripadvisor’da son bir yıl boyunca sürekli olarak harika yorumlar alan işletmelere (Tripadvisor’daki tüm işletmelerin yaklaşık %10'u) verilmektedir. Mükemmellik Sertifikası'na başvuru süreci yoktur; ödül, zaman içinde kazanılır. Mükemmellik Sertifikası’nı kimler alabilir? Tüm dünyadan konaklama yerleri (oteller, pansiyonlar/konukevleri ve özel konaklama yerleri), restoranlar, gezilecek yerler ve kiralık yazlıklar, Mükemmellik Sertifikası alabilir. Mükemmellik Sertifikası’nı alacak olanlar nasıl belirlenir?...

Tripadvisor Yorum Toplayıcısı ve E-posta İzinleri Hakkında

As of October 27, 2020 automated review collection, private surveys and the ability to customize review collection email templates are no longer included in the Review Express offering, but are available with Reputation Pro – a new premium solution to help you make an...

Yorum Toplayıcısı ile İlgili Sık Sorulan 9 Soru

Yorum Toplayıcısı ile İlgili Sık Sorulan 9 Soru En sık sorulan Yorum Toplayıcısı sorularının yanıtları.

1. Yorum Toplayıcısı’nın ücreti ne kadardır?

Yorum Toplayıcısı, Tripadvisor'da kayıtlı işletmelerin tümü için ücretsizdir. Yalnızca kayıtlı işletme sahibi veya yöneticisi olmanız yeterlidir. 

2. Yorum Toplayıcısı, kendi e-postalarımı göndermekten niçin daha iyi?

Yorum Toplayıcısı, konuklardan yorum toplamanın ücretsiz ve kolay yoludur. Dünyanın en büyük seyahat sitesi Tripadvisor ile, ortak markalama olanağından faydalanırsınız. Kampanyalarınızın her biriyle ilgili net, doğru sonuçlar sağlayan Yorum Toplayıcısı paneline erişmeniz gerekir. Ayrıca, yanıt vermeyen konuklara otomatik olarak bir de hatırlatma e-postası gönderilir. Böylece daha fazla yorum almanız çok daha kolay hale getirilir. 

3. E-posta izinleri nasıl çalışır?

Yorum Toplayıcısı ve e-posta izinleri ile ilgili makalemizi buradan okuyun.

4. Yorum Toplayıcısı’nı kullandığımda konuklarımın e-posta adreslerine ne olur?

Alınan e-posta adresleri, Yorum Toplayıcısı filtrelerimize tabi tutulurlar. Önce, Yorum Toplayıcısı’ndan e-posta almamayı tercih etmiş olan alıcıların adresleri kaldırılır. Sonra, son 30 gün içinde sizden Yorum Toplayıcısı e-postalarını alan adresler ve ardından son üç ay içinde işletmenizle ilgili yorum yazan adresler kaldırılır.

Yorum Toplayıcısı e-postanız, geri kalan adreslere gönderilir ve yanıtlar, işletme panelinde takip edilir. 7 gün içinde yanıt alınmazsa ve konuklara hatırlatma göndermeyi tercih ettiyseniz Tripadvisor sizin adınıza bir takip e-postası gönderir. Bu durumda adresler, bir Tripadvisor sunucusunda depolanmış şekilde kalır. Dolayısıyla kampanyanın sonuçları, işletme panelinden izlenmeye devam edebilir ve gelecekte oluşturulacak e-posta kampanyası listeleri, gerektiği gibi filtrelenebilir.    

5. Tripadvisor, konuklarımın bilgilerini nasıl korur?

Yorum Toplayıcısı aracılığıyla Tripadvisor'a sağlanan e-posta adresleri ayrı ve güvenli olarak saklanır. Erişim, Tripadvisor ekibindeki belirli kişilerle sınırlıdır.

6. Tripadvisor bu e-posta adreslerini başka amaçlarla kullanır mı?

Hayır. Tripadvisor, konuklarınızın bilgilerini korumanın ne kadar değerli ve önemli olduğunu bilir. Yorum Toplayıcısı için gönderilen e-posta adresleri başka hiçbir amaçla kullanılmaz. Bunlar, genel Tripadvisor e-posta kampanyalarına abone yapılmaz veya yorum Toplayıcısı panelinizde raporlama amacı dışında herhangi bir amaçla takip edilmez.

7. Konuklarımın e-posta adreslerini verirsem otomatik olarak Tripadvisor üyesi olurlar mı?

Hayır, Yorum Toplayıcısı e-posta alıcılarını otomatik olarak üye yapmayız. Ancak bir kullanıcının, işletmenizle ilgili bir yorum yazabilmesi için Tripadvisor üyesi olması gerekir. Kullanıcılar, yorum göndermeye karar verdiklerinde sitede kaydolmayı seçebilir veya mevcut hesaplarına giriş yaparak gelecekte Tripadvisor'dan e-posta alma ile ilgili hesap ayarlarını düzenleyebilirler.

8. Yorum Toplayıcısı’nı kullandığımda konuklarıma yanlışlıkla fazla e-posta gönderilebilir mi?

İşletmenize yapılan her ziyaret için her konuğa 30 günlük süre içinde sadece ilk Yorum Toplayıcısı e-postası ve bir hatırlatma gönderilebilir. Hatırlatma e-postası sadece, söz konusu özelliği kullanmayı tercih ederseniz ve konuğunuz işletmeniz hakkında henüz bir yorum yazmamışsa gönderilir.

Otomatik Yorum Toplayıcısı'nı kullanıyorsanız konuklarınıza aynı e-postanın tekrar tekrar gönderilmemesi için konuk ağırlama teknolojisi sağlayıcınızdan gelen adresleri kampanya geçmişinizle de karşılaştırırız. Teknoloji sağlayıcılarınız aracılığıyla rezervasyon yaptırmayan kişilere e-posta göndermek için manuel Yorum Toplayıcısı’nı kullanmanız gerektiğinden bu önemlidir.

9. Seçici davranarak Yorum Toplayıcısı e-postalarını sadece olumlu yanıt yazmaları muhtemel olan konuklara gönderebilir miyim?

E-posta göndermek için tüm konuklardan izin istemeli ve Yorum Toplayıcısı e-postalarını, sadece rızası alınan konuklara göndermelisiniz. Seçici davranarak olumlu yorum yazması en çok muhtemel konuklara e-posta göndermek sahtekârlık kapsamına girer ve işletmenize çeşitli cezalar uygulanabilir. Daha fazla bilgi için burayı tıklayın. Unutmayın; işletmeler çoğu zaman ne kadar çok olumlu yorum geldiğini gördüklerinde şaşırmaktadır… Sonuç olarak, ortalama Tripadvisor yorum puanı 5 üzerinden 4,12 baloncuktur.1


  • 1. Tripadvisor şirket içi verileri, Ocak 2014
Son Güncelleme: 20 Haziran 2018

Restoranınızın Web Sitesine Tripadvisor Pencere Öğesi Nasıl Eklenir?

Restoranınızın Web Sitesine Tripadvisor Pencere Öğesi Nasıl Eklenir? Web sitenize ekleyebileceğiz ücretsiz restoran pencere öğelerimizden birini kullanarak müşterilerinizin sizi Tripadvisor'da bulabilmelerine yardımcı olun.

Seçilebilir Tripadvisor Restoran Pencere Öğeleri

Ücretsiz pencere öğelerimiz sayesinde dünyanın her yanından restoran müşterileri, yorumlarınızdan yalnızca bir tıklama kadar uzaktadır. Pencere öğeleri; küçük, özelleştirilebilir HTML kodu parçalarıdır ve Tripadvisor'daki dinamik içerikleri doğrudan web sitenize ekleyebilmenize olanak sağlar. Son aldığınız yorumları veya ödülleri kolaylıkla paylaşın ve müşterilerinizi yorum yazmaya teşvik edin. Üstelik her pencere öğesini, web sitenize en iyi uyacak biçimde özelleştirebilirsiniz.

Neyi öne çıkarmak istediğinize bağlı olarak çok çeşitli mesajlar arasından seçim yapabilirsiniz:

  • Restoran Pencere Öğesi: Bu pencere öğesi, özellikle restoranlar için hazırlanmıştır. Rozetin üzerinde basit ama etkili olan şu ifade yer alır: "Bizi Tripadvisor'da bulun". Bu pencere öğesinin rengini, simgesini ve dilini özelleştirebilirsiniz.
  • Yorum Parçaları: Bu pencere öğesiyle en yeni yorum parçalarınızı sergileyin. Kaç tane yorumun görüntüleneceği ve web sitenizde hangi büyüklükte yer alacaklarını seçebilirsiniz.
  • Yorum Başlatıcısı: Bu pencere öğesi, web sitenize gelen müşterileri Tripadvisor'da yorum yazmaya teşvik eder.
  • Sosyal Medya Düğmesi: Sayfanızın alt bilgi kısmında Facebook ve Instagram gibi diğer sosyal medya kanallarınızı sergiliyorsanız bu pencere öğesi sayesinde yanlarına Tripadvisor simgesini de kolaylıkla ekleyebilirsiniz. Baloncuk puanınızı sergilemek veya mümkün alabildiğince basit tutmak isteyip istemediğinize bağlı olarak birkaç farklı stilden birini seçebilirsiniz.
  • Yorumları Okuyun:Bu pencere öğesi, müşterilerinizin tek bir düğmeyi tıklayarak yorumlarınızı okumalarını kolaylaştırır.
  • Puanınız:Tripadvisor baloncuk puanınızı ve yorum sayınızı bu pencere öğesi ile sergileyebilirsiniz.
  • Tebrikler! Pencere Öğesi:Bu pencere öğesi ile web sitenizin ziyaretçilerine, müşterilerinizden kaç tanesinin sizi "Mükemmel" olarak değerlendirdiğini gösterin.
  • Övgü Yorumları:
  • Bu pencere öğesi, en son aldığınız "Mükemmel" yorumunuz için kayan bir vitrin oluşturur. Siz de bu vitrinin boyutlarını, okunabilirliğini ve kenarlıklarını işletmenize göre düzenleyebilirsiniz.
  • Tripadvisor'da Puanlanıyor:"Puanınız" pencere öğesine benzeyen, ancak biraz daha büyük olan bu pencere öğesinin üzerinde "Tripadvisor'da Tavsiye Ediliyor" yazar ve işletme kaydınızın bağlantısı yer alır.
  • Mükemmellik Sertifikası: Tripadvisor Mükemmellik Sertifikası alırsanız ödülünüzü web sitenize ekleyerek gururla sergileyebilirsiniz.

Tripadvisor Restoran Pencere Öğeniz nasıl eklenir?

Ücretsiz pencere öğenizi eklemek kolaydır:

  1. Öncelikle, Yönetim Merkezi'ne giriş yapın. Kaydınızın denetimini henüz almadıysanız bu işlemi ücretsiz ve kolay bir şekilde yapmak için burayı tıklayın.
  2. "Pazarlama Araçları" sekmesinin altından "Web Sitesi Pencere Öğeleri"ni seçin.
  3. İşletmeniz için en etkili olacak pencere öğesini bulabilmek üzere listeye göz atın.
  4. Pencere öğenizi, seçtikten sonra işletmenize uyarlayabilirsiniz. Her pencere öğesinin, aralarından seçim yapabileceğiniz farklı özelleştirmeleri bulunmaktadır. Örneğin; Restoran Pencere Öğesi'nin rengini, simgesini ve dilini özelleştirebilirsiniz.
  5. Pencere öğenizi özelleştirdikten sonra kişiselleştirilmiş kodunuzu, pencere öğesi sayfasından kendi web sitenizin HTML koduna kopyalayıp yapıştırın.
  6. Kodu e-posta ile kendinize veya web sitenizi yöneten kişiye göndermeyi tercih ederseniz sayfanın sonundaki turuncu renkli "Kodu e-posta ile gönder" düğmesini tıklayın.
  7. Web siteniz güncellendiğinde pencere öğeniz görünecektir.

Web sitenizi Tripadvisor pencere öğesi ile geliştirmek, yalnızca birkaç dakika alır. Görünürlüğü maksimuma çıkartmak için hemen kullanmaya başlayın.

Son Güncelleme: 13 Ocak 2015

Hızlı Başlangıç Kılavuzu: Otomatik Yorum Toplayıcısı

Hızlı Başlangıç Kılavuzu: Otomatik Yorum Toplayıcısı Otomatik Yorum Toplayıcısı, işletmeniz için hiç çaba harcamadan yeni yorumlar almak üzere Tripadvisor onaylı bir bağlantı sağlayıcısı ile gerçekleştireceğiniz ortaklıktan yararlanmanıza olanak verir. Başlamak için bu rehberi kullanın.

Yorum Toplayıcısı; işletmelerin geçmişteki konuklarına e-posta göndermelerine ve yorum istemelerine olanak sağlayan, ücretsiz, kullanımı kolay bir Tripadvisor aracıdır. Ortalama olarak, Yorum Toplayıcısı'nı düzenli olarak kullanan işletmelerin aldıkları Tripadvisor yorumlarının sayısında %33 artış gözlemlenmiştir.1 Tripadvisor onaylı bir bağlantı sağlayıcısı (örneğin, bir internet rezervasyon motoru veya işletme yönetim sistemi) ile çalışan otel işletmecileri için yorum toplamak, otomatik Yorum Toplayıcısı ile çok daha kolay olabilir.

Otomatik Yorum Toplayıcısı nasıl çalışır? Konuklar çıkış yaptığında, bağlantı sağlayıcınız onların e-posta adreslerini otomatik olarak Tripadvisor’a teslim eder. Bunun ardından Tripadvisor, 72 saat içinde konuklara, özelleştirilmiş Yorum Toplayıcısı e-postaları gönderir. Şimdi sıkı durun... Otomatik Yorum Toplayıcısı da manuel Yorum Toplayıcısı gibi ücretsizdir.

Otomatik Yorum Toplayıcısı kampanyanızı oluşturmaya hazır mısınız? Tüm yapılması gereken sadece üç basit adımı yerine getirmektir:

1. Yorum Toplayıcısı'na erişin

tripadvisor.com.tr/ReviewExpress adresini ziyaret edip işletmenizin adını yazın ve ardından kutudan işletmenizi seçin. Tripadvisor’a henüz giriş yapmadıysanız bu noktada giriş yapmanız veya kayıt olmanız istenir. Yorum Toplayıcısı’nı kullanmak ücretsizdir ancak kullanmaya başlamak için işletmenizin Tripadvisor’da kayıtlı olması gerekir. 

2. Otomatik Yorum Toplayıcısı’nı etkinleştirin

Yorum Toplayıcısı ana sayfasında, "Otomatikleştir" kutusundaki düğmeyi tıklayın. ("Otomatikleştir" kutusunu görmüyor musunuz? Aşağıdaki Sorun Giderme bölümüne bakın.) Penceredeki bilgileri (bağlantı sağlayıcınız ve kullanım koşulları dahil) inceleyin ve her birinin yanındaki kutuyu işaretlediğinizden emin olun. Sonra e-posta kampanyalarınız için "kimden" adresini kontrol edin ve formu gönderin. Tebrikler! Bağlantı sağlayıcınız artık konuklar çıkış yapar yapmaz otomatik Yorum Toplayıcısı e-postalarınız için veri göndermeye başlayabilir.

3. Varsayılan mesajınızı yapılandırın

Yorum Toplayıcısı sitedeki 20'den fazla dilden her biri için varsayılan bir e-posta şablonu ayarlamanıza olanak verir. Otomatik Yorum Toplayıcısı, varsayılan e-postayı bağlantı sağlayıcınızdan alınan adreslere gönderir. Varsayılan e-posta ayarlamadıysanız standart bir Tripadvisor şablonu kullanılır. Otomatik Yorum Toplayıcısı için varsayılan e-postanızı ayarlamak üzere "E-posta Oluştur" sekmesine gidin. Varsayılan mesajınız, otomatik olarak görünür (adında bir yıldız işareti görürsünüz). Bu sayfada, şablon üzerinde istediğiniz düzeltmeleri yapmak için "Düzenle" bağlantılarını kullanın ve ardından şablonu kaydedin. "Bunu [language] için varsayılanım olarak kaydet" ifadesini içeren kutunun tıklandığına emin olun. Böylece, otomatik Yorum Toplayıcısı için bu mesaj kullanılacaktır. Sık sık başka dil konuşan konuklar ağırlıyorsanız varsayılan mesajı söz konusu dillerde de düzenlemeyi düşünün. Bağlantı sağlayıcınız e-posta adreslerini Tripadvisor’a gönderdiğinde, ağırlanan konukların konuştukları dilleri belirtir ve böylece otomatik Yorum Toplayıcısı e-postalarının, konuklara kendi dillerinde gönderilmesi sağlanır.

Hepsi bu kadar; kurulumu tamamladınız bile.

Bağlantı sağlayıcınız çıkış yapan konukların e-posta adreslerini verir vermez otomatik Yorum Toplayıcısı e-postalarınız gönderilmeye başlar. "Ayarlar" sekmesinden, varsayılan e-postalarınızı düzenleyebilir ve bağlantı sağlayıcınızın durumunu izleyebilirsiniz.Her zamanki gibi, Yorum Toplayıcısı kampanyalarının (hem manuel hem otomatik) her birinin sonucunu Panel sekmesinde değerlendirebilirsiniz. Panel'deki sonuçları, varsayılan mesajınızda düzeltmeler yapmak ve aldığınız yanıt sayısını en üst düzeye çıkarmak için de kullanabilirsiniz.

HIZLI İPUCU: Otomatik Yorum Toplayıcısı e-postaları sadece bağlantı sağlayıcılarınız tarafından depolanan adreslere gönderilebilir. Diğer konuklarınıza ulaşmak için, Yorum Toplayıcısı’na dönmeyi ve söz konusu konukların adreslerini manuel olarak yüklemeyi unutmayın.

Sorun giderme

Konaklama yeriniz, otomatik Yorum Toplayıcısı’na üye olamıyorsa bu durum, bağlantı sağlayıcınızın onaylı olmamasından kaynaklanabilir. Sorunun çözümü için lütfen bağlantı sağlayıcınızla iletişime geçin.

Yorum Toplayıcısı hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.


  • 1. Tripadvisor Site Verileri, Ocak 2014
Son Güncelleme: 24 Mart 2014

Maksimum 5 dakikanızı ayırarak Yorum Toplayıcısı Analizi'ni inceleyin

Maksimum 5 dakikanızı ayırarak Yorum Toplayıcısı Analizi'ni inceleyin

En son ne zaman her şeyi yapmak için yeterince zamanınız oldu? Hatırlayamıyorsanız Yorum Toplayıcısı Paneli tam da sizin programınıza uygun tasarlanmış demektir. Sadece beş dakika içinde, geçmiş kampanyalarınızın nasıl gittiğini görmek ve yeni kampanyalar için fikir edinmek üzere temel göstergeleri inceleyebilirsiniz. İnanmıyor musunuz? www.tripadvisor.com.tr/ReviewExpress adresini ziyaret edin, açılır listeden işletmenizi seçin ve kronometrenizi çalıştırın:

1. dakika: Envanter alın

Toplam kampanya ve gönderilen e-posta sayısı, toplam açma ve tıklama sayısı ile toplanan yorumların sayısına ilişkin kümülatif istatistikleri inceleyin. Ortalama açma oranınızı bulmak için açma sayısını, gönderilen e-posta sayısına bölün. Örneğin, ortalama açma oranı burada yaklaşık %30’dur. Ardından, aynı işlemi tıklama ve yorumlar için de yapın. Zaman içinde, bu değerlerin artma eğilimi gösterdiğine emin olun. Göstermiyorsa arttırmak için 
Yorum Toplayıcısı ipuçlarımızın çeşitli bileşimlerini kullanmayı deneyin.

2. ve 3. dakikalar: Son yorumlara göz atın

İşletmenizde nelerin iyi gittiğini, nelere dikkat edilmesi gerektiğini görmek için son aldığınız yorumları kontrol edin. Daha sonra Yönetim Yanıtı gönderilmesi gerekenleri not etmeyi unutmayın. Son zamanlarda aldığınız hiç yorum yoksa panelde gelecekteki kampanyalarınızda denemeniz için bazı ipuçları verilmektedir.

4. ve 5. dakikalar: Kampanya istatistiklerini kontrol edin

En son üç kampanyanıza ait açma oranınızı hesaplayın (Açılanların sayısı/Gönderilenlerin sayısı), tıklanma oranı (Tıklananların sayısı/Gönderilenlerin sayısı) ve teslim edilemeyenlerin oranı (Teslim edilemeyenlerin sayısı/Gönderilenlerin sayısı). Bunlar 1. adım’daki toplam ortalamanızdan daha mı iyi? Öyle ise aynen devam edin.

Açma oranlarınız gitgide azalıyorsa konu satırlarınızı değiştirmeyi veya mesajlarınızın daha fazla ilgilerini çekmesi için e-postalarınızı konukların ayrılacağı zamana daha yakın zamanlarda göndermeyi deneyin. Sorun tıklama sayısındaysa konuklarınıza daha kişisel mesajlar yazmayı deneyin. Unutmayın; teslim edilmeyenlerin sayısında azalma olması iyidir, çünkü daha fazla sayıda e-postanızın teslim edildiğini gösterir. Durum böyle değilse e-posta adreslerinizi doğrulamaya odaklanın.

Hepsi bu kadar. Beş dakika içinde, geçmişteki kampanyalarınız temel alınarak iyileştirilmiş yeni bir Yorum Toplayıcısı kampanyası daha göndermeye hazır olacaksınız (tek yapmanız gereken "Devam et ve gönder"i tıklamaktır). Hemen bugün www.tripadvisor.com.tr/ReviewExpress adresindeki Yorum Toplayıcısı paneline göz atın.


Teslim edilmeme, tıklama ve açma işlemleriyle ilgili rakamlar kafanızı mı karıştırıyor?

Öyleyse e-posta analizine ilişkin aşağıdaki özeti inceleyin:

Tüm Yorum Toplayıcısı geçmişiniz:

  • Tüm kampanyalar için: Yorum Toplayıcısı ile konuklara gönderdiğiniz toplu e-posta sayısı
  • Gönderilen e-posta toplamı: Posta gönderdiğiniz tüm adreslerin sayısı
  • Açılan e-posta sayısı: Kullanıcılar tarafından görüntülenen Yorum Toplayıcısı e-postalarının sayısı
  • Toplam Tıklanma Sayısı: Tüm e-postalarda işlem yapanların sayısı

Her kampanya için:

  • Gönderilen E-Posta Sayısı: Posta gönderilen adreslerin sayısı
  • Açılan E-Posta Sayısı: Kampanyada görüntülenen e-postaların sayısı
  • Tıklanan Bağlantı Sayısı: Bir kampanya e-postasında işlem yapanların sayısı
  • Teslim Edilemeyen E-Posta Sayısı: Teslim edilemeyen e-postaların sayısı

 

Son Güncelleme: 17 Ocak 2018

Yorum Toplayıcısı Sayesinde Daha Fazla Yorum Almak İçin 10 İpucu

Yorum Toplayıcısı Sayesinde Daha Fazla Yorum Almak İçin 10 İpucu

Dünya genelinde %80'den fazla konaklama yeri, konuklarını yorum paylaşmaya davet ediyor.1 En yeni yorumları almanın, konuklarla aranızdaki bağlantıların sürekliliğini sağlamanın ve popülerlik sıralamanız üzerindeki pozitif etki olasılığını arttırmanın en etkili yöntemi, hatırlatma e-postaları göndermektir. Hâlihazırda kullandığınız bir e-posta programınız yok mu? Tripadvisor tarafından geliştirilen ve hatırlatma e-postalarının gönderilebildiği ücretsiz bir araç olan Yorum Toplayıcısı, size yardımcı olabilir.

1. E-posta adreslerini toplayın

Konuklar işletmenizden ayrılmadan, sizde kayıtlı bulunan e-posta adreslerinin doğru olup olmadığını teyit ettirin.

2. Konukları ne gibi hizmetler alacakları konusunda bilgilendirin

Yorum toplayabilmek için bilgilerini Tripadvisor ile paylaşmanız gerektiği konusunda izinlerini alın ve görüşlerini almak üzere Yorum Toplayıcısı e-postası göndereceğinizden bahsedin.

3. "Kimden" alanına ekleyeceğiniz adresleri dikkatli bir şekilde seçin

İşletmenizin adını veya tanınan, önemli bir çalışanın adını belirtmeye dikkat edin.

4. Kısa ve basit mesajlar kullanın

Net ve öz anlatımlı konu satırı olan kısa e-postalar, en iyi etkiye sahiptir.

5. Kişiye özel ayrıntılar ekleyin

E-postayı daha kişisel hale getirmek için adınızla birlikte imzanızı ekleyin.

6. E-postanızın doğru mesajı vermesine yardımcı olun

Konu satırınızda ve mesajınızda birden çok ünlem işareti kullanmaktan ve tamamen büyük harf kullanmaktan kaçının.

7. Hafta sonu ve tatil günlerinde e-posta göndermeyin

İnsanların e-postalarıyla daha yoğun olarak ilgilendikleri çalışma günlerinde ve hafta başına yakın günlerde gönderin.

8. Düzenli olarak e-posta gönderin

Konuklarınızdan, işletmenizden ayrılmalarından sonraki birkaç gün içinde, yani anıları henüz tazeyken yorum yazmalarını isteyin.

9. Teşekkür edin

Bu fırsatı, konuklarınıza teşekkür etmek ve tekrar ziyaret etmeleri konusunda onları teşvik etmek üzere değerlendirin.

10. Yeni şeyler deneyin

"Kimden" adresleriniz, konu satırlarınız, mesajlarınız ve resimlerinizle denemeler yapın.

Yorum Toplayıcısı Aşağıdakileri Yapmanıza Yardımcı Olur:

  • Önceden işletmenizi ziyaret etmiş 1.000 konuğa tek seferde e-posta göndermenize
  • Varsayılan mesajları 20’den fazla dilde özelleştirmenize
  • Resimler ekleyip daha sonraki kullanımlarınız için şablon kaydetmenize
  • Otomatik olarak takip mesajları göndermenize (isteğe bağlı)
  • Adreslerin güvenliğini sağlayın (bu adreslerden yalnızca Yorum Toplayıcısı hizmetinde yararlanılır)

 


  • 1. Aralık 2012-Ocak 2013 arasında 26 ülkeden 35.042 katılımcıyla gerçekleştirilen çevrimiçi bir anket olan Tripadvisor TripBarometer (https://www.tripadvisor.com.tr/TripadvisorInsights/tripbarometer)
Son Güncelleme: 31 Temmuz 2013

Tripadvisor'ı öğrenmeye başlamak için hemen bugün kaydınızın denetimini alın

© 2020 TripAdvisor LLC Tüm hakları saklıdır.

Pin It on Pinterest